Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z autem. Chyba od kiedy tylko mam auto zawsze wyczuwałem, że auto nie chce jechać prosto na prostej drodze, jedynie kiedy droga jest delikatnie pochylona w lewo to jedzie prosto. Przez długi czas żona tego nie wyczuwała ale z czasem też zaczęła, szczególnie jadąc autostradą kiedy puszczę kierownicę to auto zaczyna zjeżdżać w prawo i przy dużych prędkościach prawie zawsze muszę mocniej trzymać kierownicę żeby auto nie uciekało. Z początku stwierdziłem, że temat lekko odstawię, w dodatku, że żaden mechanik nic takiego nie zaobserwował przy jakiś tam jazdach próbnych po wymianie wahaczy czy półosi.


Niestety wczoraj byłem w zakładzie wulkanizacyjnym i okazało się, że na praktycznie nowych oponach zimowych, które mam na aucie dopiero ok. 2-3 tygodnie, już widać, że się nierówno ścierają z przodu i zaczynają ząbkować. Z tylnymi wszystko jest w porządku. Dodam, że kiedy kupowałem auto w styczniu tego roku, to przednie opony choć miały bodaj 2 lata, również były wyząbkowane i huczały a z tylnymi było wszystko ok.


W tym roku miałem wymieniane obie przednie półosie i wahacze przednie dolne z dwóch stron. Geometria zrobiona 2x w różnych odstępach czasowych na jakiś tam podobno najnowszych laserowych hunterach i wszystko zostało ustawione "na zielono".


Wydaje mi się, że to ściąganie auta może mieć jakiś związek z ząbkowaniem opon. Jest może ktoś ogarnięty w temacie i orientuje się co może być przyczyną? Na kilku innych forach były wskazówki, że może być to wina zużytych przednich amortyzatorów.. U mnie nie były one wymieniane prawdopodobnie nigdy, przebieg mam 213 tyś. ale nie wiem też w jakim są faktycznie stanie i czy problem jest akurat z amorkami. Problem jest też taki, że nie znalazłem żadnych informacji czy zużyte amortyzatory mogą być też przyczyną ściągania.. Więc nie wiem czy oba objawy mają to samo źródło.


Bardzo proszę o pomoc, w tym roku zakupiłem komplet nowych opon zimowych i letnich i szkoda gdyby oba od kolejnego sezonu znów zaczęły huczeć..

G31 520d xDrive 1330859-1.png


ex: F11 530d xDrive http://images.spritmonitor.de/1114474.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opony ząbkują pewnie z powodu problemu ze zbieżnością ...

jest wiele powodów ściągania podczas jazdy. Rozumiem, że auto proste - bez przygód blacharskich.

Sprawdź poziomowanie auta. Na równej powierzchni trzeba zmierzyć wysokości przy każdym kole, może trzeba sprawdzić punkt zero przekładni kierowniczej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=312356&hilit=%C5%9Aci%C4%85ga


Ogólnie znana przypadłość. Na forach zagranicznych tez o tym piszą. Nawet na youtube filmy sa jak ciagnie do prawej no prostej drodze. U siebie tez sie borykałem. Kilka razy zbieżność i nic. W koncu cos mechanik wymyslil i jest powiedzmy w miare dobrze :mrgreen: ale ogolnie czula jest na przechyly jezdni.

🙃🙃

Opublikowano
Sprawdz sprężynę , mi przy wymianie laczków na zimowe koles zwrócił uwage na lewą przednią opone , byla bardziej zjechana po zewnętrznej stronie. Małe oględziny i znalazlem :D . U podstawy sprężyny brakowało kawałka około 3 może 4 cm.Po wymianie kompletu dla pewnosci pojechałem jeszcze na geometrie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.