Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Jako mega farciarz w kolejnym BMW mam kolejny problem, którego nie potrafię zlikwidować. Pacjent to e60 3.0D X-drive. Samochód przed naprawą był uderzony w prawe przednie koło (najechał na coś przy dużej prędkości, aż felga pękła). Po naprawie wszystko bangla jak należy za wyjątkiem systemu x drive. Otóż przy NORMALNEJ DZIADKOWEJ jeździe, przy około 80kmh zaczyna mrugać kontrolka kontroli trakcji, po czym zapłon odcina się i auto zwalnia. Zupełnie tak, jakby system czytał, że auto jest w poślizgu. Pomaga puszczenie gazu i ponowne jego dodanie, choć po chwili problem i tak wraca. Muszę jeździć z zupełnie zdezaktywowaną kontrolą trakcji, bo inaczej w ogóle nie da się wyprzedzać. Ze zrobionych rzeczy: kompletna geometria kół 3D, wymieniony wózek tylny, przednie amortyzatory i wahacze, tuleje pływające z tyłu. Opony rozmiar taki sam lecz inny bieżnik z przodu i tyłu (niemal identycznie zjechane). Dodam, że czasami przy nagłym puszczeniu gazu DELIKATNIE skręca kierownicę w lewą stronę i dzieje się to raczej rzadko. Gdzie mogę szukać problemu? X drive działa, sprawdzone na śniegu - nie tłucze, nie wibruje, nie szarpie, skrzynia też git. Na kompie odczyty prędkości obrotowej kół są i działają - największa różnica w trakcie przyspieszania wyniosła ok 2kmh. Z odczytanych błędów: 9C54, 9C55, 438D, E09A. Macie jakieś pomysły?
Opublikowano
Moze byc uszkodzony jakis czujnik przy uderzeniu w kolo i czujnik podaje bledne informacje, ze auto jest w poslizgu i odcina moc. Sprawdz czujniki kontroli trakcji i ABS-u.
b28nl6U.png
Opublikowano (edytowane)
nie wiem czy może być podobnie ale kupiłem kiedyś honde accord 2.2 ictdi czyli z dość żwawym dieslem i jak mocno przyspieszałem lub wjeżdżałem w zakręt z prędkością nawet dziadkową to zaczynała kontrola trakcji mrygać i podobnie jak u Ciebie auto traciło moc i wariowało. Działo się w zakręcie w prawo, w lewo sporadycznie ale też czasami. Uszkodzony okazał się czujnik abs - gdzieś był strzelony i tak dziwnie reagował. ABS działał normalnie ale objawy były jak u Ciebie- może też jest strzelony Edytowane przez skubiszek

A6 C6 2011r. 3.0 TDI Quattro

BMW E61 2006r. 3.0D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem tak w e46. Przyczyną były opony. Tzn były nowe ale jakieś chińczyki. Znajdowały się one na tylnej osi. Przełożyłam je na przod i problem zniknął. Może też spróbuj przełożyć koła

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.