Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam trochę głupie pytanie: czy pomiar napięcia akumulatora wykonany multimetrem na wyprowadzeniu plusa akumulatora z przodu samochodu pod maska (natomiast minus do przygotowanej masy na karoserii) będzie wystarczająco dokładny by na tej podstawie sprawdzić stan aku? (Pytanie jest stad czy spadek napięcia nie zafałszuje pomiaru)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie...


Chyba , że przejście plusa pomiędzy podwoziem a nadwoziem jest naruszone ( korozja ) Przewód plusowy lecąc od akumulatora do przodu auta przechodzi z bagażnika do podwozia za pomocą izolowanego , skręcanego łączenia. Po kilku latach , to łączenie najzwyczajniej w świecie koroduje, gdyż nie jest zabezpieczane , np. woskiem do profili zamkniętych.


Masa/minus podobnie, jeśli w miejscu łączenia przewodu do nadwozia jest korozja to również może wystąpić spadek napięcia.


Sam stan przewodów ma również ogromny wpływ - wewnętrzna korozja.


Najlepiej by było zmierzyć napięcie na akumulatorze a następnie w punktach awaryjnego rozruchu auta.


Pomiary rób po odpaleniu auta, będziesz miał większą pewność co do pomiarów napiecia, gdyż otwarte auto w różnych momentach załącza bądź rozłącza odbiorniki .

Chyba ,że zależy ci na pomiarach samego akumulatora, to musisz odczekać najlepiej godzinę z otwartą maską tak aby auto uspało się na dobre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie tam . Otwierasz maskę , auto zamykasz pilotem i czekasz przynajmniej pół godziny i mierzysz . W tym roczniku nie ale późniejszych FRM tylko czeka na takie odpinanie żeby się wysypać .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo w g20 nie masz FRM3 :D Przy FRM3 strach błędy odczytać , a co dopiero akumulator odłączać :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To poczytaj kiedy się uszkadza i ile jest tego przypadków. Po wymianie akumulatora, nie działają światła oraz panel szyb. Naprawa od 150 zl do 200 zl swojego, ale musisz go wysłać do kogoś kto szczyta z niego eeeprom, na kompie naprawi dane i wrzuci ponownie do FRM3. Niezbedny jest programator. W skrajnych przypadkach ludzie pisali, że po kasowaniu błędów już padł. Sam bym się bał odłączać od niego akumulator :D Niby aktualizacja oprogramowania FRM, do istatniej wersji naprawia usterkę, tylko kto to robi i kto o tym słyszał. Trzeba być w temacie. Zwykły użytkownik dowiaduje się o problemie jak mu się światła nie zapalają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.