Skocz do zawartości

Pare pytan.Prosze o wasze rady.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hola!

Moje coche :8) niby jest ok.

Chcialbym sie was poradzic ,poniewaz interesuje mnie pare spraw w aucie, na ktore nie znam za bardzo odpowiedzi .No to zaczynam :

Dlaczego szyba w drzwiach od kierowcy jest porysowana z zewnatrz?Czyzby bylo cos w srodku ?Niby z daleka nie widac,dopiero jak sie podejdzie blizej to widac rysy pionowe.

Kolejna spawa.Ostatnio zauwazylem,ze szyba przednia od srodka brudzi sie strasznie :?: .Zawsze rano i wieczorem musze ja czyscic,zeby miec dobra widocznosc na drodze.Ogrzewanie nie pomaga,chociaz chula na maxa!Czy przyczyna moze byc dach,ktory nie oklamujmy sie ,nadaje sie tylko do wymiany?(juz niedlugo!).Witek --->muchas gracias :)

Otra cosa : po przejechaniu paru kilometrow,czujnik od temperatury mam dokladnie na polowce.Po dluzszej jezdzie,kiedu np:jestem w korku albo jade b.powoli zaczyna sie mrygac kontrolka od oleju.Kiedy sie zatrzymalem,trzymalem auto na biegu (ok 700-800 obr/min) wtedy kontrolka sie swieci caly czas.Z kolei jak wrzuce na P lub N to gasnie,ale obroty mam wieksze (ok.1000 - 1100) .Wszystko jest dobrze?

Czasami jak sie gimnastykuje nad "koperta",traci delikatnie paliwem.

Mozna zalozyc wspomaganie i klime do E30 1.8 /87r.?

Zmienilem niedawno klocki,bylo ok,ale cos ostatnio piszcza jak w starym autobusie!Znajomy powiedzial,ze musze je przetrzec papierem sciernym?Dobrze mowi??

To narazie tyle.Jesli bede mial jeszcze inne pytania,dopisze.

Z gory dziekuje za Wasze odpowiedzi i rady.

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Ostatnio zauwazylem,ze szyba przednia od srodka brudzi sie strasznie

 

Może nie masz filtra przeciwpyłkowego i cały syf z zewnątrz wali Ci na przednią szybę przez dmuchawe.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Witam,

jeśli nie masz klimy nie jestem przekonany czy powienienes mieć filtr przeciwpyłkowy (jak napisał cobi). Jeśli nie to najprawdopobnie jest to wina dachu oraz non stop włączonej dmuchawy na max. Kontrolka od oleju na wolnych obrotach? :jawdrop: NIEDOBRZE. Albo padł czujnik albo ciśnienie oleju jest slabe.... Ale z tego copiszesz czyli po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika jeśli gasnie to na 98% słabe ciśnienie :cry:

Klocki piszczą - widocznie dostał się brud albo ich jakość pozostawie wiele do życzenia

...tylko BMW
Opublikowano

Witam co do szyby niema pojęcia

Ale z tym olejem to racja siada pompa ma słabe siśnienie a przy okazji możesz zmienić czujnik niejest to konieczne ale jak coś robis zto do końca dokładnie e 30 ma serce trzeba podchodzić do niej jak do kobiety

 

esto es todo

:dance:

Opublikowano
Ale z tego copiszesz czyli po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika jeśli gasnie to na 98% słabe ciśnienie

Co mozna w takim wypadku zrobic,zeby bylo ok?

Klimy nie posiadam,przeciez to cabrio :wink:

Klocki kupilem nowe,niedlugo chce wymienic olej,macie jakis swoj sprawdzony?

Pozdrawiam Kielce ---> moj 2gi dom:)

Opublikowano

Według mnie wlej mineralny, np. Shell żółty (chyba 10W40). Błagam, nie dolewaj żadnego g... do oleju i tak nic nie pomoże. A na zimnym silniku jak odpalisz to też się kontrolka pali?

Pozdrawiam

...tylko BMW
Opublikowano
To chyba zamiast 98% to 100% że ciśnienie oleju masz słabe. Zmień olej na mineralny (który napisałem w poprzednim poście) i daj znać jak się auto będzie zachowywać. Trzymam kciuki
...tylko BMW
Opublikowano
Czyli do wymiany pompa olejowa,tak? + wymiana oleju na mineralny shell-a.Orientujesz sie co do ceny?chodzi mi o sama czesc,robocizna moja i znajomego (co mi ja ozenil :D )
Opublikowano
Błagam, nie dolewaj żadnego g... do oleju i tak nic nie pomoże...

Nie mam zamiaru,Absolutnie.Przez pewien czas dolewalem do paliwa taki Substituto de plomo czy jakos tak.Mala buteleczka,rozowy plyn.Niby mial redukowac spalanie itp...Zawsze przy odjezdzie od dystrybutora mialem problem z zapalaniem :duh: !! Musialem 3,4 razy zakrecic,zeby odpali,co nigdy sie nie zdaza jak normalnie tankuje.Takze trzymam sie od takiego czegos z daleka.

Opublikowano
To nie ja pisałem o pompie olejowej. Ona raczej jest sprawna. Z objawów jakie opisałeś wynika, ze silnik jest troszkę "podjechany". Wymaiana oleju nie naprawi silnika, ale nowy, gęsty mineralny olej na pewno przyczyni się do nieznacznego wzrostu ciśnienia a tym samym do zgaśnięcia (może) kontrolki na rozgrzanym silniku.
...tylko BMW
Opublikowano
Dlaczego szyba w drzwiach od kierowcy jest porysowana z zewnatrz?Czyzby bylo cos w srodku ?Niby z daleka nie widac,dopiero jak sie podejdzie blizej to widac rysy pionowe.

 

Wystarczyło, że ktoś RAZ otworzył szybę, gdy była np. zapryskana błotem.

 

Ostatnio zauwazylem,ze szyba przednia od srodka brudzi sie strasznie :?:

 

A nie czujesz żadnego dziwnego, lekkiego zapachu w kabinie :?: Możesz mieć nieszczelną nagrzewnicę. Opary płynu charakterystycznie pachną. Brudzą szybę szybko i skutecznie. To jest taki charakterystyczny tłusty syf-nalot :mrgreen:

 

Po dluzszej jezdzie,kiedu np:jestem w korku albo jade b.powoli zaczyna sie mrygac kontrolka od oleju.Kiedy sie zatrzymalem,trzymalem auto na biegu (ok 700-800 obr/min) wtedy kontrolka sie swieci caly czas.Z kolei jak wrzuce na P lub N to gasnie,ale obroty mam wieksze (ok.1000 - 1100).

 

Czym prędzej sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie, bo jeżdżąc z tym możesz zajechać dobry silnik (jeżeli ciśnienie jest rzeczywiście za niskie).

 

Wlanie mineralnego oleju, żeby poprawić ciśnienie :?: :?:

:naughty: :naughty: :naughty: Złe podejście do sprawy, panowie :naughty: :naughty: :naughty:

To tylko pudrowanie gangreny. A jeżeli chcecie koniecznie pudrować, to powinien to być olej o dużej gęstości przy wysokich temperaturach. Standardowy minerał 15W/40 akurat w tej dziedzinie nie będzie zbyt dobry.

 

Lepiej byłoby zalać minerała dedykowanego dla wiekowych silników, o lepkości 15W/50 lub 20W/50 (łańcuchowy silnik M10 przyjmie takie smarowidło), a nawet "sportowego" syntetyka 10W/60.

 

Ale ZANIM wymienisz olej, znajdź powód niskiego ciśnienia oleju :!: :!:

 

Czasami jak sie gimnastykuje nad "koperta",traci delikatnie paliwem.

 

Główni podejrzani -> elastyczne przewody ciśnieniowe paliwa zasilające listwę wtryskiwaczy. Nie lekceważ problemu, jeden z forumowiczów miał przez to pożar pod maską :!:

 

Mozna zalozyc wspomaganie i klime do E30 1.8 /87r.?

 

Wspomaganie da się założyć niedużym kosztem i relatywnie prosto. Użyj "szukajki". :search: Na forum było o tym nieraz.

 

Z klimatyzacją jest duuuuuuuuuużo więcej zabawy... :duh: :naughty:

 

Zmienilem niedawno klocki,bylo ok,ale cos ostatnio piszcza jak w starym autobusie!Znajomy powiedzial,ze musze je przetrzec papierem sciernym?

 

Możesz spróbować, ale delikatnie. Przy okazji pobawiłbym się w czyszczenie zacisków, klocków, tarcz, tak jak wyżej radzą.

Ale nie liczyłbym na wiele. Niektóre klocki (nawet markowe!) lubią popiszczeć. Zwłaszcza gdy mają okładziny z twardego materiału.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

To się nazywa wyczerpująca odpowiedź.

Dodam jeszcze tylko że tej porysownej szybie już nic nie pomoże, ale żeby jeszcze bardziej się nie rysowała można wziąść szmatke na cienki śrubokręt i przejechać wzdłuż szczelinę między szybą a uszczelką i usunąć z tamtąd pastę ścierną w z mieszanki brudu i pyłu.

Co do lania w takiej sytuacji do silnika oleju mineralnego to też uważam że to zły pomysł, bo na zimnym zwiększy on trochę ciśnienie zarazem trudniej docierając do wszystkich punktów smarowania a na gorącym silniku i tak rozrzedzi się do tego stopnia że kontrolka zacznie świecić.

Opublikowano
To się nazywa wyczerpująca odpowiedź.

Dodam jeszcze tylko że tej porysownej szybie już nic nie pomoże, ale żeby jeszcze bardziej się nie rysowała można wziąść szmatke na cienki śrubokręt i przejechać wzdłuż szczelinę między szybą a uszczelką i usunąć z tamtąd pastę ścierną w z mieszanki brudu i pyłu.

Co do lania w takiej sytuacji do silnika oleju mineralnego to też uważam że to zły pomysł, bo na zimnym zwiększy on trochę ciśnienie zarazem trudniej docierając do wszystkich punktów smarowania a na gorącym silniku i tak rozrzedzi się do tego stopnia że kontrolka zacznie świecić.

Z olejem jest trochę racji, ale... jeśli ma coś poprawić (zwiększyć) ciśnienie to na pewno mineralny a nie syntetyk. Ale najlepiej wybrac się do mechanika, który siwerdzi jakie jest cisnienie na cieplym silniku. nie sądzę aby była inna diagniza niż remont silnika. jeśli się mylę to :modlitwa:

...tylko BMW
Opublikowano

 

A nie czujesz żadnego dziwnego, lekkiego zapachu w kabinie :?: Możesz mieć nieszczelną nagrzewnicę. Opary płynu charakterystycznie pachną. Brudzą szybę szybko i skutecznie. To jest taki charakterystyczny tłusty syf-nalot :mrgreen: ).

 

Cos wlasnie takie czuje,wczesniej sie tak nie dzialo.Jak zabrac sie za ta nagrzewnice???

 

Czym prędzej sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie, bo jeżdżąc z tym możesz zajechać dobry silnik (jeżeli ciśnienie jest rzeczywiście za niskie).

Jak tylko bede mial wolne i dinero to daje go na warsztat (ten tydzien)!

 

 

 

Lepiej byłoby zalać minerała dedykowanego dla wiekowych silników, o lepkości 15W/50 lub 20W/50 (łańcuchowy silnik M10 przyjmie takie smarowidło), a nawet "sportowego" syntetyka 10W/60.

Ok.Zrobi sie!

 

Ale ZANIM wymienisz olej, znajdź powód niskiego ciśnienia oleju :!: :!:

 

 

 

Główni podejrzani -> elastyczne przewody ciśnieniowe paliwa zasilające listwę wtryskiwaczy. Nie lekceważ problemu, jeden z forumowiczów miał przez to pożar pod maską :!:

 

Elastyczne przewody cisnieniowe?Chodzi o te przewody niebieskie? czy inne?

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img87.imageshack.us/img87/5679/pic0062hp7.jpg

Pozdrawiam!!!B.dziekuje!!!

Salu2 :8)

Opublikowano

Witam!

Chcialbym dzis zabrac sie za ta nagrzewnice,ale nie ma takiego wyrazu w slowniku j.obcych :duh:

Gdzie ja znajde?Pod maska,czy okolice deski rozdzielczej?Pokazalbym gosciowi i moze cos razem zdolalibysmy cos zrobic,bo naprawde ,wkurzajace jest 20 razy czyszczenie tej szyby w ciagu 5 dni :mrgreen: . A i jeszcze jedna sprawa.Mozecie napisac jak przebiega procedura mierzenia cisnienia oleju w warsztacie?Niechcialbym byc zostac oszukany i zaplacic za nic.Jestem zielony w te klocki i dlatego sie pytam doswiadczonych kolegow.

Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Chcialbym dzis zabrac sie za ta nagrzewnice,ale nie ma takiego wyrazu w slowniku j.obcych :duh:

Gdzie ja znajde?Pod maska,czy okolice deski rozdzielczej?

 

Jak dobrać się do nagrzewnicy:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=28762&highlight=nagrzewnicy+e30

 

Jeżeli chciałbyś się dobrać tylko do silnika dmuchawy, to zaglądasz z drugiej strony - od komory silnika, zdejmując plastiki na przegrodzie czołowej.

 

Mozecie napisac jak przebiega procedura mierzenia cisnienia oleju w warsztacie?

 

Wykręca się czujnik ciśnienia oleju i w jego miejsce wkręca końcówkę manometru.

 

* * *

Kup sobie taką książkę, to się dowiesz jak mechanikom patrzeć na ręce:

http://www.allegro.pl/search.php?string=e30+sam+naprawiam

 

Wieszczę, że twoje "małżeństwo" z E30 będzie burzliwe :twisted2: :twisted2: :twisted2: :twisted2: :wink:

 

Z opisów problemów wynika, że kupiłeś sztukę raczej zaniedbaną.

Wiedzę do samodzielnego dłubania masz niewystarczającą.

Oby chociaż kasy na dobrych mechaników nie zabrakło... :cool2: :cool2:

 

Dobra rada -> zainteresuj się automatem, dopóki dobrze działa.

 

Automat wymaga regularnej wymiany oleju + czyszczenie (niekiedy wymiana) blaszanego filtra + nowa uszczelka miski.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.