Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W ostatnim czasie zauważyłem w swojej E60 530d 218KM automat drżenie/wibracje na aucie podczas jazdy. Wibracje nie są jednostajne i nie nasilają się z prędkością lub też obrotami. Mam wrażenie, że raz są silniejsze a raz jakby ich wcale nie było. Zacząłem wczoraj sprawdzanie elementów takich jak poduszki pod silnikiem, łącznik wału, koła wyważone i niby wszystko jest ok. Zauważyłem jedną niepokojącą mnie rzecz, a mianowicie że koło zamachowe ma delikatne bicie podczas pracy. Nagrałem filmik:


https://drive.google.com/file/d/1Has9sGoUEXm3379BmJbxAbp99_QM23Yw/view?usp=sharing


Czy ktoś z Was orientuje się czy takie delikatne bicie to norma czy też należy się temu głębiej przyjrzeć i coś może być nie tak ? Dodam, że konwerter wymieniany około 50tys. temu na nowy ZF i póki co nie ma żadnych dziwnych objawów. Jeżeli chodzi o te wibracje to jeszcze zamierzam sprawdzić podporę wału, ale to muszę zdemontować wydech i osłony wydechu żeby się do niej dostać, ale podjerzewam, że nie powinna mieć ona wpływu bo była wymieniana na nową przy okazji wymiany konwertera, tak samo jak łącznik elastyczny wału ze skrzynią. Macie jakieś pomysły co może jeszcze powodować takie wibracje na aucie zanim wymienię pół samochodu :) Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Koło zamachowe nie może mieć bicia. Trzeba sprawdzić nie bagatelizować sprawy.

Widziałem już popękane zamachy.

Wlasnie jak zaczalem wertowac internet to tez widzialem, ze te kola zamachowe lubily pekac na nitach, ale wtedy wydawaly odglosy mocne z tego co mi wiadomo. Orientujesz sie czy sa rade jakos sprawdzic to kolo bez demontoazu skrzyni ? Czy pozostaje mi tylko i wylacznie demontaz automatu i sprawdzenie kola ? Pozdrawiam

Opublikowano

Jest szansa sprawdzić po demontażu miski olejowej, lecz nie wiem czy nie łatwiej, szybciej i czyściej zdemontować skrzynię?

Ja akurat wolę zdejmować skrzynię, a jeśli będzie jakiś problem z kołem to masz pół roboty za sobą.

Opublikowano
Tak myslalem, ze bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie. Po Swietach zerkne na wal napedowy jeszcze i zobacze czy tam cos nie powoduje tych wibracji. Wymienialem podpore walu z lozyskiem jakies 40-50tys km temu na lemfordera albo febi. Wiecie może jaka jest zywotnosc srednio takiego elementu ?
Opublikowano
Tak myslalem, ze bez wyciagniecia skrzyni sie nie obedzie. Po Swietach zerkne na wal napedowy jeszcze i zobacze czy tam cos nie powoduje tych wibracji. Wymienialem podpore walu z lozyskiem jakies 40-50tys km temu na lemfordera albo febi. Wiecie może jaka jest zywotnosc srednio takiego elementu ?

 

Za drgania w tych silnikach odpowiada koło pasowe również. Jeżeli masz wibracje, które ustaja poniżej 40 km/h to masz uszkodzone koło pasowe. To koło zamachowe co pokazales na filmie ci sie rozsypie niedlugo na trasie. Ono nie moze miec nawet luzów a u ciebie lata doslownie cale.

b28nl6U.png
Opublikowano
Koło pasowe było wymieniane przy okazji wymiany konwertera na nowe Corteco wiec raczej odpada. Orientujecie się czy żeby wymienić to koło zamachowe to trzeba mieć ta specjalna blokadę koła zamachowego ? Czy da radę to wymienić bez tej blokady lub zblokować sobie koło w jakiś inny sposób ? Bo tak to bym sobie ogarnął sam bo mam kanał, podnośnik do skrzyni, pneumat itp, chęci tez są tylko pytanie czy to jakiś duży problem ze zdjęciem i montażem tego koła zamachowego przy ściągniętej już skrzyni bo widziałem, ze śruby dokręcone są bodajże z momentem koło 120Nm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.