Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupilem nowa oslone deski nad nogami pasazera z dodatkowym gniazdem zasilania zapalniczki 12v i chce to wejscie wykorzystac.


Czy ktos sie orientuje jak pociagnac wiazke pod to gniazdo ?


Seryjnie moja e60 ma gniazdo w bagazniku I w tunelu przy lewarku plus dolozylem dwa gniazda z tylu tunelu, ktore sa wpiete w zasilanie juz jednego seryjnego gniazda przy lewarku, no I teraz nie wiem czy 4 gniazda z jednej wiazki to nie za duzo.. dlatego chcialbym to zrobic jak fabryka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego podaj miesiąc i rok produkcji auta bądź siedem ostatnich znaków numeru Vin.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napiszę ci jak to wygląda u ciebie jeśli chodzi o schemat elektryczny...


Bezpiecznik F61........20A zabezpiecza zapalniczkę z tunelu środkowym - przód oraz dla wersji USA dla twojego nowego miejsca czyli pod schowkiem dla pasażera. Przekrój przewodu to 2,5mm2.


Bezpiecznik F82..........20A zabezpiecza gniazda w tunelu środkowym - tył oraz bagażnik. Przekrój przewodu to 2,5mm2.



Pytasz czy możesz to podłączyć do zapalniczki - przód.... Możesz ale musisz mieć na uwadze aby przewód miał przekrój minimum 2,5mm2 oraz musisz pamiętać aby suma podłączonych odbiorników do zapalniczek ....... przód konsola, tył konsola i pasażer przód ( twój nowy punkt ) nie przekraczał 20A.


Powyżej masz rozpisane jak to wygląda w oryginale. Jak ty to zrobisz to już twoja decyzja. Jeśli będziesz chciał to zrobić tak jak jest to w schemacie elektrycznym to daj znać to powiem ci gdzie masz się wpiąć w skrzynce bezpieczników jeśli chodzi o kości ....


Powodzenia.... :cool2:

Opublikowano
dzięki, o to mi chodziło tak więc chcę podłączyć się pod bezpiecznik F61, masz jakieś wskazówki skąd pobrać masę ? (może jakiś punkt zbiorczy) oraz jak wpiąć się pod bezpiecznik w bagażniku ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dzięki, o to mi chodziło tak więc chcę podłączyć się pod bezpiecznik F61, masz jakieś wskazówki skąd pobrać masę ? (może jakiś punkt zbiorczy) oraz jak wpiąć się pod bezpiecznik w bagażniku ?

 


Nie do końca rozumiem o co ci chodzi z bagażnikiem....???

Nie masz gniazda w bagażniku.....????


Jeśli chodzi o masę.....

Punkt zbiorczy X13782 masz z prawej strony na słupku A , po stronie pasażera - przód. Przekrój przewodu również 2,5mm2.


Jeśli chcesz poglądowe zdjęcia to na PW podaj adres email.

Opublikowano

gniazdo w bagażniku mam i tego nie ruszam


Miałem na myśli podłączenie zasilania pod nowe gniazdo które znajdować się będzie nad nogami pasażera a skoro odpowiada za to bezpiecznik F61 to ten bezpiecznik jest z tyłu w bagażniku i tam muszę podciągnąć zasilanie pod nowy wytyk ?

A masę z punktu zbiorczego słupek A ? Dobrze rozumiem ? więc dopytuje się, jak wpiąć się pod ten bezpiecznik F61 w bagażniku pod nowe zasilanie ? jakiś łopatologiczne zdjęcie wszystko by mi wyjaśniło

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gniazdo w bagażniku mam i tego nie ruszam


Miałem na myśli podłączenie zasilania pod nowe gniazdo które znajdować się będzie nad nogami pasażera a skoro odpowiada za to bezpiecznik F61 to ten bezpiecznik jest z tyłu w bagażniku i tam muszę podciągnąć zasilanie pod nowy wytyk ?

A masę z punktu zbiorczego słupek A ? Dobrze rozumiem ? więc dopytuje się, jak wpiąć się pod ten bezpiecznik F61 w bagażniku pod nowe zasilanie ? jakiś łopatologiczne zdjęcie wszystko by mi wyjaśniło

 

Masa.....tak słupek A po stronie pasażera , na samym dole.


Zdjęcia , miałeś podać na PW adres e-mail....


Opiszę ci to troszkę...

Przewód plusowy od zapalniczki konsola środkowa - przód wraca , tak jak pisałeś do bagażnika, do skrzynki bezpieczników..

Wchodzi on w kość o numerze X11010.

W tej kości jest 10 miejsc na konektory/piny.

Wyżej opisany przewód , od zapalniczki z konsoli środkowej - przód , wpada do kości X11010 , do pinu nr 3. Kolor przewodu zielono - biały.


Jeśli chodzi o dodatkowe gniazdo zapalniczki/ładowarki to przewód plusowy również wpada do kości X11010, do pinu nr. 9. Kolor przewodu zielono - czarny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zasilanie gotowe, niestety nie udało mi się zrobić to na pełnych kablach od pinu do pinu tylko musiałem łączyć wykorzystując gotowe odcinki z ori pinami ( niestety uniwersalne piny do masy i do v12 w ten splot i kostke nie pasują i musiałem używać ori.. tzn wchodzą ale nie mają wypustki na grzbiecie i nie blokują się i wypadają..)

Kostka od 12v podłączona do wiązki

4fdd8c464052a.jpg

podłączanie masy

3ac8de09267f5.jpg

f0e5169834754.jpg

ca15863d6e403.jpg

29c61e2c1dbfe.jpg


Nie dało rady niestety zlutować tag grubych przewodów (nie wiem dlaczego, po prostu przewody się grzały a cyna nic... więc robiłem splot taki jaki udało się i używałem dwóch koszulek termo z klejem, jedna mniejsza i druga dłuższa

73f272c97adf8.jpg


I zasilanie bezpośrednio pod kość X11010 i pin 9

76dc3b0bb2220.jpg


I na koniec po zamontowaniu osłony wszystko działa

0824b8e47ee90.jpg

380e45d866881.jpg


Zdjęcia kiepskie bo robione na szybko.

W głowie to było 20 minut pracy ale fizycznie od A do Z wyszło z 3h (gdybym miał gotowe wiązki na odpowiednią długość to robota zajęłaby max 30 minut)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.