Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dzisiaj stojąc w korku po ok 5 km jazdy wydarzyła się dziwna sytuacja. Bmw e90, silnik 2.0i N46. Gdy wciskałem sprzęgło by się zatrzymać silnik nagle sam wchodził w obroty do 2500 i do tego dużo białego dymu z rury wydechowej. Zaczęło się tak nagle. Ponad to wskazówka pokazująca chwilowe spalanie skakała przy tym do samego końca do 20.. Odpala normalnie po kilku chwilach słychać takie turkotanie, mam filmik nie wiem jak go tu wstawić, żebyście mogli posłuchać. Po godzinie postoju przejechałem nim kolejne 5 km to przy stawaniu lekko podskakiwały obroty i spadały do 500 i spowrotem rosły do 800 na jałowym. Wskazówka od spalania dalej przesuwała się jak już stałem do ok 15 i wracała. Jakieś pomysły co mogło pójść nie tak? Za 6 dni jadę do speca, nie wiem czy do tego czasu ruszać betę czy nie

Opublikowano

Generalnie piszesz w stylu coś mi się dzieje pomóżcie.


Masz check na desce?

Masz jakieś kody błędów?


Skoro jedziesz do "szpeca" nie ruszaj auta jak nie musisz.

Opublikowano
Pod kompa nie podłączałem, check świecił się zanim to się przydarzyło. Poza tym co opisałem nic się nie wydarzyło zero kontrolek. Miałem nadzieję na sugerację co może być na rzeczy i średnio na jakie koszty się nastawiać, nie oczekuję ekspertyzy, bo co tu wróżyć, wiem ile danych podałem. Tak o luźny temat rzuciłem oczekując na wizytę u mechanika.
Opublikowano
Dziwna sprawa, może to być wiele rzeczy ale nie spotkałem się jeszcze żeby samochód zwiększał obroty po wciśnięciu sprzęgła. Jak pojedziesz do mechanika to daj znać jaką diagnozę postawił.
Opublikowano
Dziwna sprawa, może to być wiele rzeczy ale nie spotkałem się jeszcze żeby samochód zwiększał obroty po wciśnięciu sprzęgła. Jak pojedziesz do mechanika to daj znać jaką diagnozę postawił.

 

Wstępna diagnoza - nie działający poprawnie jeden z zaworów elektromagnetycznych vanosa, zawalony syfem, nagarem. Powód - opóźniona mocno wymiana oleju, nie działa termostat mianowicie nie zamyka się wcale. Temperatura dochodzi do 70 stopni i dalej nie dogrzewa silnika, przez co też masło na korku. Plan działania - wymiana oleju, filtra, płukanka silnika i czyszczenie zaworów vanosa, potem się zobaczy czy ciśnienie oleju odpowiednie i jakie rezultaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.