Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie !

Jako że lubię szukać dziury w całym to też sobie coś znalazłem w swojej buni .

Zacznę od tego że mój krążownik jest z 09.99r i ma już swoje lata lecz trzyma się całkiem nieźle ! :D


Mój problem polega na tym że na biegu jałowym wyczuwalne są wibrację na kierownicy, w moich poprzednich e39 tego problemu nie dostrzegłem. Jako że uczę się diagnostyki to mam parę pytań do bardziej spostrzegawczych kolegów z forum.

Z tego co zdążyłem się dowiedzieć można w łatwy sposób sprawdzić jak pracuję silnik programem inpa w zakładce rough, wartości te u mnie nie wykraczają poza normę. Sondy lambda mam wrażenie pracują normalnie . Pomiary robiłem inpą oraz programem ista.

Jeśli ktoś mądrzejszy mógłby rzucić okiem na parametry pracy i wypowiedzieć się , byłbym wdzięczny.


Wymieniłem dwie gumowe rury dolotu ponieważ stare były już popękane, w ecu widnieje jeden błąd dotyczący grzałki termostatu (podobno normalka w m52tu i m54) więc nie będę specjalnie go wymieniał. Bardzo rzadko ale zdarza się że wyskoczy check i błąd sondy lambda więc mogę przypuszczać że to jest ze sobą powiązane , gdy tylko trochę dodam gazu silnika nie czuć wcale w kabinie .


Linki do zdjęć :

1. https://imageupload.io/GYoVVxxAG9.g


2. https://imageupload.io/nCIQBkDUAQ.g

Edytowane przez Bartek523i
Opublikowano

Tak muszę zrobić , nie posiadam generatora dymu więc udam się do kogoś z Lublina kto takowy ma na stanie.

Oprócz nieszczelności nasuwa mi się myśl że taki stan rzeczy może być spowodowany niewłaściwą pracą DIS-y.

Opublikowano

Dotarło do mnie że uszkodzony mechanizmu przepustnicy powoduje takie błędy. Zregeneruję przepustnicę i powinno się poprawić :D




RAPORT O BŁĘDACH

-------------------------------------

Data: 28.11.2014 14:15:35

ECU: MS420DS0

Stan pracy: OK

Wariant: MS420DS0

-------------------------------------------------- -----------

WYNIK: 4 błędy w pamięci błędów!

-------------------------------------------------- -----------

123 Sterowanie chłodzeniem mapy

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 40

Prędkość silnika

0,00 1 / min

Załaduj

0,00 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

54,75 ° C

Napięcie baterii

04/12 V

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

12.10

Zwarcie do U-Batt.

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

Obecnie występuje błąd

błąd statyczny

Kod błędu: 7B 71 01 28 00 00 89 76 CF 80

-------------------------------------------------- -----------

228 Odchylenie regulatora lambda, bank 2, za duże

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 26

Prędkość silnika

3552,00 obr / min

Załaduj

245,12 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

88,50 stopni C

Bank odchyleń regulatora lambda 2

12,11%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

9.80 godz

Odchylenie pogrubione

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: E4 B1 01 1A 6F 2D B6 9F CF 97

-------------------------------------------------- -----------

227 Odchylenie regulatora lambda, bank 1, za duże

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 26

Prędkość silnika

3200,00 obr / min

Załaduj

217,88 mg / udar

Temperatura wody chłodzącej

88,50 stopni C

Bank odchyleń regulatora lambda 1

11,32%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

9.60 godz

Odchylenie pogrubione

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: E3 B1 01 1A 64 28 B6 9D CF 99

-------------------------------------------------- -----------

119 Błąd mechaniczny zaworu dławiącego silnika MDK (trudny lub zablokowany)

Częstotliwość błędów: 1

Licznik logistyczny: 37

Rzeczywista wartość przepustnicy

0,00 stopni DK

Wartość zadana zaworu dławiącego

2,81 stopnia DK

Żądanie kierowcy

16,87 stopnia DK

Sterowanie współczynnikiem klucza MDK

29,56%

miało miejsce wcześniej (rel. BZ)

2,50 godz

Cykl pracy za wysoki

Błąd CARB

Błąd zapisany po odbiciu

W tej chwili nie ma błędu

sporadyczny błąd

Kod błędu: 77 B1 01 25 00 06 24 4C CF E0

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie słyszałem nigdy o próbie dymowej(człowiek uczy się całe życie).Ja dolot sprawdzam samostartem lub plakiem.Przy nieszczelnośći dolotu obroty podskoczą.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.