Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, szukałem lecz nie znalazłem dlatego piszę i proszę o pomoc, to ważny dla mnie temat liczę na pomoc osób które siedzą mocniej w mechanice i silnikach N52.

Mam E91 LCI z motorem n43b20a 170 km I przytarta paneweka korbowodową. Silnik chce wymienić na n52b30 z z4 z 2006r .

Wiem że Cas w LCI jest inny niż modelach gdzie występował N52 i może to powodować pewne niedogodności jednak nie chce silnika na bezpośrednim wtrysku jak N53 czy N54, pomimo osiągów jakie daje ten drugi.

Znalazłem zadbany n52b30 z z4 3.0 si i chce przerzucić do mojej E91 320i LCI mam do was pytanie czy jest on tak samo plug and play jak N52 pochodzący z E90 czy w przypadku N52 z z4 będę miał jakieś dodatkowe problemy z częściami do montażu? Dodam że oba motory mają manualna skrzynie biegów. A do tego z z4 dostaje ecu i wiązkę a Cas będę parował z tym z mojego E91.

Pytam bo już na pierwszy rzut oka komora silnika wygląda zupełnie inaczej niż w E90

Dzięki za pomoc, sprawa jest bardzo pilna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak bardzo na szybko, bo co chwile ktos wyskakuje z "durnym" pomyslem swapu silnika w e90, co zrobisz dla przykladu z dsc? Co z walem? Co z dyfrem? Co z poloskami? Co z tylnymi piastami? Recznym? Klimatyzacja? Wszystkimi rurami wody? Powietrza? Co z wiazka auta? Wszystko jest inne nawet jesli porownamy n52 w e90 vs n43, nie wspominam nawet o dawcy w postaci z4. Jesli pytasz o taki swap to znaczy ze nie masz zadnego pojecia o ukladzie elektronicznym tych aut.
Opublikowano
Tak bardzo na szybko, bo co chwile ktos wyskakuje z "durnym" pomyslem swapu silnika w e90, co zrobisz dla przykladu z dsc? Co z walem? Co z dyfrem? Co z poloskami? Co z tylnymi piastami? Recznym? Klimatyzacja? Wszystkimi rurami wody? Powietrza? Co z wiazka auta? Wszystko jest inne nawet jesli porownamy n52 w e90 vs n43, nie wspominam nawet o dawcy w postaci z4. Jesli pytasz o taki swap to znaczy ze nie masz zadnego pojecia o ukladzie elektronicznym tych aut.

 

Temat rozpoznałem zanim kupiłem auto i silnik. Co do kampatybilnosci zapewnili mnie mechanicy którzy zajmują się wyłącznie swapami w bmw między innymi E90, oraz 2 firmy orlgarjiajace elektorjike ecu I Cas.


Wiem od nich że jedyny wiekszy problem jaki może wystąpić to to że ma to być silnik z wersji pre LCI ponieważ jest tam inny Cas jednak nawet w tym przypadku całość bezie działać bez problemu jedynie przy aktualizacji Cas podczas diagnostyki np w ASO wykrzaczy się połączeniem ecu Cas i wywali milion konfliktów, nie było by żadnego problemu jeśli wsadziłbym silnik z LCI.


Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90. Nie robię tego swapa własnoręcznie i bez pomysłu czy pieniędzy więc daruj sobie "durne" komentarze i opdoiwedz merytorycznie albo wcale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeciez odpowiedzialem merytorycznie, ty odpowiedz mi a wlasciwie sobie, na pytania jakie zadalem. Robilem swapy i wiem ile trzeba w aucie zmienic i zapewniam cie, jesli warsztat mowi o tym iz cas moze byc problemem, nie ma pojecia o czym mowi, cas jest najmniejszym, wlasciwie zadnym problemem w takiej operacji, lci czy nie, jest to nie istotne. Dla mnie jest to totalnym idiotyzmem zmieniac n43 tylko dlatego iz korba sie okrecila na dychawiczne n52 w aucie tak tanim jak e90. A bajki typu plug&play to chyba tylko do driftu z choinka na liczniku. Tyle w temacie kolego.
Opublikowano
Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90.

 

Tak, mechanicznie silnik jest ten sam. W Z4 masz tylko delikatnie inną mapę generującą chyba 272 konie (ty piszesz 265) zamiast seryjnych 258 w 3-er / 5-er.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Proszę was jedynie o pomoc w kwestii czy n52b30 z z4 3.0 si jest taki sam jak n52b30 w E90.

 

Tak, mechanicznie silnik jest ten sam. W Z4 masz tylko delikatnie inną mapę generującą chyba 272 konie (ty piszesz 265) zamiast seryjnych 258 w 3-er / 5-er.

 

Dzięki za info. W silniku który kupuje jest 195 kw według vin. Jak dobrze pójdzie to w poniedziałek przywiozę kompletny motor z całym osprzętem, skrzynia, wiązka i ecu. Wtedy zaczynamy walkę ;-)

Po zakończeniu prac jeśli ktoś byłby zainteresowany wrzucę fotorelacje jak to wyglądało w trakcie. I na koniec.

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.