Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Duzo naczytałem sie o bezpieczeństwie w BMW a konkretnie chodzi mi o model e36, ktory w testach EURO NCAP wynika lekko mowiac przecietni (1,5 gwiazdki) natomiast w testach bezpieczenstwa robionych w USA wypada juz znacznie lepiej (4 na 5 ) którym testom bardziej mozna wierzyc. Słyszalem ze w NCAP pod uwage biora raczej mniej istotne czynniki typu kontrolka zapietych pasów itp jakie sa kryteria ocen w tych testach i ktore z nich waszym zdaniem sa bardziej miarodajne??
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano

Jest coś na rzeczy. :think: :think: Istnieje pewna prawie-prawidłowość.

 

Od lat wiadomo nieoficjalnie, że auta, które dobrze i bardzo dobrze wypadają w crash-testach NHTSA, uzyskują często-gęsto gorsze wyniki w ENCAP. I odwrotnie :!:

 

Nie jest tajemnicą, że np. Renault projektuje swoje sprzęty z myślą o jak najlepszych wynikach w ENCAP.

 

BMW, Mercedes i Volvo przykładają większą wagę do wyników NHTSA, gdyż uznają Amerykę Północną za ich najważniejszy rynek.

 

Fakt, że E36 słabiutko wypadło w ENCAP.

Co ciekawe, podobnie kiepski wynik miał w tym samym czasie Saab 900, a niewiele lepszy wynik zaliczył Mercedes C.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
moim zdaniem bardziej wiarygodne sa testy NHTSA bo oni "naprawde" zwracaja uwage na bezpieczenstwo a nie na "pierdoly" typu czujnik zapietych pasów czy czujnik wycieraczek:/ ale to tylko moje zdanie jesli sie myle to prosze mnie wyprostowac :lol: ale poprosze o konkretne przyklady a nie EURO wiarygodniejsze bo tak i koniec :mrgreen:
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano
Podobnie jest z moim Dodge-m Grand Caravanem ( Chrysler Voyager), w testach NCAP zdobył o ile pamiętam 2* a w testach NHTSA to samo auto zdobyło już 4*. Podobno nowe 5 w testach NCAP zdobył tylko 4* dlatego ze BMW raczej nastawiało się na NHTSA .
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
CZyli nie mam sie co przejmowac zbytnio tymi glupimi testami EURO NCAP. I moge bez strach o wlasne zycie kupic sobie e36 ?? Bo po tym co tam przeczytalem to troche dalo mi do myslenia :/
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?
Opublikowano
Ja przyjąłbym zasadę, że w każdym aucie może stać mi się krzywda i nie ma aut bezpiecznych. Przyczyną 99% wypadków jest głupota kierowców.
Opublikowano
CZyli nie mam sie co przejmowac zbytnio tymi glupimi testami EURO NCAP. I moge bez strach o wlasne zycie kupic sobie e36 ?? Bo po tym co tam przeczytalem to troche dalo mi do myslenia :/

 

Mysle, ze po moim dzwonie w E36 2 lata temu, z ktorego wszyscy wyszli bez najmniejszego szwanku spokojnie mozna kupic E36 bez strachu o wlasne zycie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
wiec chyba jednak testy NHTSA sa bardziej realne i raczej to im nalezy wierzyc!! Ja jestem juz w 100%przekonany do kupna slicznej BMW 325i e36 i zadne glupie testy EURO NCAP tego nie zmienia :lol: mysle ze to dobre auto a pozatym ma dusze...
Bóg jeżdzi BMW,a Ty?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.