Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pacjent bmw e91 05r. Nie działa mi oświetlenie nóg i pod spodami drzwi. Prawdopodobnie wszystkie bezpieczniki są ok. Wie ktoś może jaki bezpiecznik za to odpowiada i jak rozwiązać ten problem? Nie mogę nigdzie na internecie znaleźć tego tematu. Dodam że jak kupiłem auto to już prawdopodobnie nie działało to a w drzwiach od kierowcy nie było lampki, wyciągnąłem kable które były źle zaizolowane i były poprzepalane. Także nie jestem na 100% pewien czy wszystkie bezpieczniki są ok bo ciężko było trochę sprawdzać. Bardzo proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Akumulator masz AGM????

Próbowałeś wyłączyć środkowy włącznik wewnętrznych świateł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
KZ01543

Akumulator zwykły nie AGM

Nie próbowałem, gdzie takowy znajdę?

 

Podsufitka z przodu - główny panel

Opublikowano
Aaa rozchodzi się o ten czarny przycisk przy światłach do czytania przy panelu od panoramy tak? Jeśli o niego chodzi to już nie raz wyłączałem nim światła wewnątrz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Aaa rozchodzi się o ten czarny przycisk przy światłach do czytania przy panelu od panoramy tak? Jeśli o niego chodzi to już nie raz wyłączałem nim światła wewnątrz

 

Rozumiem ,że po naciśnięciu tego przycisku światło się nie włącza? A spróbuj jeszcze raz nacisnąć ten przycisk ale przy otwartych drzwiach.


Za zasilanie wskazanych przez ciebie świateł odpowiada moduł

A4011 Moduł Footwell .

Bezpiecznika takowego nie ma . Są cztery duże bezpieczniki które odpowiadają za zabezpieczenie w/w modułu....

- F36.........30A

- F41..........30A

- 53..........40A

- 52..........40A


Ja bym na początku sprawdził napięcie na kości podłączonej do modułu . Moduł znajduje się pod kierownicą - na słupku A.

Kość która cię interesuje jest na samej górze bliżej silnika. Pin ma nr. 35, kolor przewodu czerwono - niebieski.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Aaa rozchodzi się o ten czarny przycisk przy światłach do czytania przy panelu od panoramy tak? Jeśli o niego chodzi to już nie raz wyłączałem nim światła wewnątrz

 

Rozumiem ,że po naciśnięciu tego przycisku światło się nie włącza? A spróbuj jeszcze raz nacisnąć ten przycisk ale przy otwartych drzwiach.


Za zasilanie wskazanych przez ciebie świateł odpowiada moduł

A4011 Moduł Footwell .

Bezpiecznika takowego nie ma . Są cztery duże bezpieczniki które odpowiadają za zabezpieczenie w/w modułu....


- F36.........30A

- F41..........30A

- 53..........40A

- 52..........40A


Ja bym na początku sprawdził napięcie na kości podłączonej do modułu . Moduł znajduje się pod kierownicą - na słupku A.

Kość która cię interesuje jest na samej górze bliżej silnika. Pin ma nr. 35, kolor przewodu czerwono - niebieski.

 

Gdzie tu jest podpisane ze pin nr 35?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypiąłem tą kość co mówiłeś i są numerki 33, 1,51,19,20

 

Sory, chodzi o tą drugą kość , która jest poniżej tej wskazanej we wcześniejszym poście

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypiąłem tą kość co mówiłeś i są numerki 33, 1,51,19,20

 


Na początku nie zrozumiałem o co ci chodzi...

Te numery są po to , abyś zorientował się od jakiego pinu masz liczyć aby znaleźć właściwy ( tzn. ten który cię interesuje ).

Policz sobie po kolei zaczynając od 1 aż dojdziesz do pinu który jest 19 i jest opisany na kości jako 19.

Teraz środkowy rząd pinów. Zaczynają się od pinu nr. 20 do pinu nr. 32.

Ostatni rząd pinów . Numery pinów zaczynają się od 33 do 51.


Ty musisz znaleźć pin nr. 35 ( kol. przewodu niebiesko - czerwony ) i zmierzyć czy jest na nim napiecie gdy kość jest podłączona do modułu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dobrze kojarzę to kość jest rozbierana ,tzn. kość z konektorami ma zewnętrzną obudowę. Musisz szukać jakiegoś klipsa który zwalnia blokadę po czym wysunąć wewnętrzną część kości wraz z konektorami i przewodami.

Po tym zabiegu powinny ci się pokazać tylne części konektorów wraz z przewodami dzięki czemu będzie mógł zmierzyć napięcie na pinie nr. 35

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cholera, jak to zmierzyć gdy jest podłączone do modułu? Sory ale jestem w te klocki totalnie zielony

 

Wyślij mi na PW adres email to podeślę ci zdjęcia podobnych kości i sposoby ich rozbierania. Może twoja będzie podobnie rozbierana?

Opublikowano
Nie ma jak tego zmierzyć podłączonego do modułu, zdjąłem osłonę z kości i nie widzę opcji jak ja mam niby zmierzyć napięcie jak jest ta kość podłączona. Gdyby było napięcie tutaj to za co się brać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To szukałabym przerwanego/ułamanego przewodu oraz trzeba by było sprawdzić stan konektorów czy pinów w kości.
Opublikowano
Dzisiaj przyjechał kolega z komputerem, wykasowal wszystkie błędy z modułu frm oprócz jednego którego nie dało się usunąć (błąd zwarcia 9CBC) i oprócz tego błędu był jeszcze jeden błąd ze zwarciem który dało się usunąć. Po usunięciu błędów lampki się zaświeciły te które nie działały i po jakimś czasie już spowrotem się nie włączały.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolor przewodu znasz , więc będzie dużo łatwiej znaleźć to zwarcie.

Zobacz w jakim stanie masz kości przy samych lampkach , tam też mogą działać się cuda.

Jeszcze do głowy przychodzi mi miejsce przejścia przewodów z nadwozia do drzwi , w gumowej harmonijce. Tu przewody lubią się przecierać/łamać.

Opublikowano
Nie ma jak tego zmierzyć podłączonego do modułu, zdjąłem osłonę z kości i nie widzę opcji jak ja mam niby zmierzyć napięcie jak jest ta kość podłączona. Gdyby było napięcie tutaj to za co się brać?

Cześć, ja kombinowałem w poniższy sposób ale to zależy który pin.

https://www.fotosik.pl/dodaj-zdjecie/krok-3

przylutowałem kabel do pomiaru a kości mogłem podłączyć.

Poza tym kabelki , które są w kości udaje się ostrożnie wyjąć , przyciskając blaszkę zatrzasku i pociągając, tak przynajmniej mi się udało.


Taśmy na zdjęciu , żeby płytka nie wypadała z obudowy podczas podłączania (to bezpieczna papierowa taśma) :)

Opublikowano
No chyba trzeba będzie sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie ma zwarcia, pewnie jest i moduł odłącza napięcie
Opublikowano
No chyba trzeba będzie sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie ma zwarcia, pewnie jest i moduł odłącza napięcie

Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę.

Może tak spróbować?

Opublikowano
No chyba trzeba będzie sprawdzić czy gdzieś jeszcze nie ma zwarcia, pewnie jest i moduł odłącza napięcie

Jeżeli komputer pokazywał zwarcie obwodu (czy wiemy o jaki obwód chodzi?) , to może po odłączeniu pokaże przerwę.

Może tak spróbować?

A jeśli nie to będzie wiadomo czy moduł podaje odpowiednie napięcie.

Sądzę, że każdy z kabli kości można wysunąć tak jak mi się to udało.

https://www.fotosik.pl/zdjecie/7a6f040c5407462c

Opublikowano

Rozebrałem drzwi tam i nie było nigdzie widać po kablach innego zwarcia, zlutowałem elegancko i zarobiłem te kable co robiły zwarcie na początku (te w drzwiach co już tak kupiłem samochód) kupiłem także inpa z allegro za 60zl i w module frm pokazuje tylko jeden błąd którego nie da się wykasować :

https://naforum.zapodaj.net/a5ec77811375.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.