Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam!


Jak w temacie, mam wyciek oleju i zastanawiam się gdzie szukać przyczyny.

Zalany olej to SHELL HELIX ULTRA 5W40 A3/B4 SN/CF.

Auto miałem wrażenie, że zaczyna brać olej na potęgę do czasu, gdy nie wjechałem do garażu, a później zobaczyłem plamę oleju. Plama jest po lewej stronie.

Wcześniej olej wyciekał z okolicy podstawy filtra oleju, zatem zmieniłem uszczelkę, dolałem oleju i zacząłem jeździć, przejechałem pewnie ok. 500km i okazało się, że cieknie dalej.

Zabrudzenia są z przodu silnika oraz z lewej nieco mneij z lewej strony (nie wiem czy to nie ścieka na tę stronę przypadkiem). Czy ktoś zderzył się z takim problemem ?

Macie pomysły ? Gdzie szukać przyczyny wycieku ?


Na co dzień mieszkam w Warszawie, ale pochodzę z północy Mazowsza(Żuromin), gdyby ktoś z Was znał dobrego mechanika, który nie zasugeruje połowy wymiany silnika, a za części nie skroi jak za złoto i będzie znał się na rzeczy, to prosiłbym uprzejmie o polecenie :)!

Opublikowano

Zakładam, że w tej wersji nie ma wymiennika ciepła przy podstawie filtra? Jeżeli jest, to jest tam druga uszczelka do wymiany.

Założyłeś oryginał czy zamiennik? Z tego co pamiętam tu nie ma sensownych zamienników i tylko oryginał trzyma. Ja zmieniłem na zamienniki i właśnie po około 500 km musiałem zmieniać na oryginał.

Jeżeli nic z powyższych, to pewnie zostaje sprawdzenie śrub od pokrywy i sama pokrywa zaworów.

Sama radość :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umyj silnik i zobaczysz gdzie leci. Moze z dekla podcieka. Skoro mowisz ze podstawe filtra zrobiles i tam nie cieknie.

🙃🙃

Opublikowano
Zakładam, że w tej wersji nie ma wymiennika ciepła przy podstawie filtra? Jeżeli jest, to jest tam druga uszczelka do wymiany.

Założyłeś oryginał czy zamiennik? Z tego co pamiętam tu nie ma sensownych zamienników i tylko oryginał trzyma. Ja zmieniłem na zamienniki i właśnie po około 500 km musiałem zmieniać na oryginał.

Jeżeli nic z powyższych, to pewnie zostaje sprawdzenie śrub od pokrywy i sama pokrywa zaworów.

 


Uszczelkę kupiłem firmy Elring, wcześniej leciało dosłownie na łączeniu pdostawy filtra oleju.

Opublikowano
Umyj silnik i zobaczysz gdzie leci. Moze z dekla podcieka. Skoro mowisz ze podstawe filtra zrobiles i tam nie cieknie.

Poniżej wrzucam link do zdjęcia, w którym widać gdzie był wyciek(przed wymianą uszczelki). Myślisz, że wskazywało to na zużycie się tej uszczelki ? Dla mnie to było wręcz oczywiste, fakt olej rozbryzgiwał się po niemal całej komorze silnika, ponieważ spadał na pasek klinowy, a ten rozprowadzał go po całym silniku praktycznie i miejsce wszystko było upieprzone.



Który dekiel masz na myśli ?


https://photos.app.goo.gl/UKqKDRiBaECX56s76

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak napisalem. Skoro teraz z podstawy nie leci a gdzies indziej to umyj i szukaj. I wymien pasek na nowy. Jak lecial na niego olej to jest do wywalenia. A jak sie zerwie to narobi sporo szkód. Bo moze zostac wciagniety przez kolo pasowe. Dekiel - chodzi o pokrywe zaworow.

Wymieniles tylko jedna uszczelke czy obie?

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VB31-EUR-05-2006-E90-BMW-330i&diagId=11_3753

Bo wymieniles 4 z rysunku a 5 moze teraz ci cieknie i dalego masz uwalony przod znowu.

Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Opublikowano
Jak napisalem. Skoro teraz z podstawy nie leci a gdzies indziej to umyj i szukaj. I wymien pasek na nowy. Jak lecial na niego olej to jest do wywalenia. A jak sie zerwie to narobi sporo szkód. Bo moze zostac wciagniety przez kolo pasowe. Dekiel - chodzi o pokrywe zaworow.

 

Jestem laikiem, czy jest jakiś manual do demontażu tej pokrywy zaworów ? Wolę sam na spokojnie rozebrać niż oddać jakiemuś paprakowi, który połamie mi wszystkie plastiki wokół.


Ps. Pasek oczywiście wymieniony natychmiast.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Google. Youtube. Szukaj. Newtis zostal wylaczony wiec nie ma dostepu do manuala od bmw.

🙃🙃

Opublikowano

Poobserwowałem przez weekend pracę silnika, olej wg mnie leci na łączeniu podstawy filtra oleju pod spodem (wcześniej skraplało się u góry łaczenia i ewidentnie widziałem, że czysty olej wycieka górą podstawy filtra oleju, silnik jest cały zabrudzony z tej strony, alternator, rolki, te części są brudne od oleju, niestety. Czy w tych okolicach jest możliwość, aby leciało skądkolwiek indziej?


Czy taki wyciek może zaburzać pracę silnika ?


+ auto prawdopodonie gdzieś łapie lewe powietrze stąd moje powyższe pytanie, zastanawiam się czy silnik pracuje delikatnie nierówno przez wyciek, czy przez lewe powietrze, które może łapać.


Skąd pomysł o lewym powietrzu? - znajomy podłączył ISTE, żeby ustawić na 0 przepływkę, ponieważ. Przepływka jest okej, a silnik nadal potrafi zafalować zaraz po odpaleniu, momentami też złapie jakąś falę, co więcej ISTA pokazuje błąd valvetronica, niestety nie jest w stanie zrestować valvetronica(nie wie czemu), ale nie podejrzwałby tego elementu o uszkodzenia, raczej stawia na dostęp lewego powietrza.


+ czy jest jakiś sposób aby łatwo sprawdzić szczelność dolotu w tym silniku, aby ewentualnie go uszczelnić?

Opublikowano
Poszukaj na yt jak zrobic prosta wytwornice dymu z drutu oporowego olejku dla dzieci powinno dać radę. Sam będę u siebie próbować tej metody na dniach, dam znać jak się spisuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.