Skocz do zawartości

e60 530D wymiana wtryskiwaczy 216 a wyniki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wam,


Wymieniłem wtryskiwacze w swojej e60 530D, które miała seryjnie nr 131 na wtryski z numerem 216 na potrzeby zwiększenia mocy

Ale jeden wtrysk z nowych nie pokazuje dobrych wyników i cały czas pokazuje wartości spore na MINUS pod obciążeniem (jest on zamontowany na cylindrze nr 6)

Nie będę wstawiał korekt z wolnych obrotów bo są one idealne natomiast odchyłka pojawia pod mocnym obciążęniem


Zrobiłem sobie testy i


Wynik INPA z jazdy pod mocnym obciążeniem test nr1 (widać, że 6ty leci sporo na minus)

8576ab63cea26.jpg



Wynik INPA z jazdy pod obciążeniem test nr 2 i tutaj zamieniłem wtrysk nr 6 z nr 1 i widać jak 1wszy leci na minus (stary 6ty

a353fdd180687.jpg


A tutaj papier z maszyny do tego wtrysku

ad1b9829e0246.jpg



Co oznacza duża korekta na minus ? (niedobór paliwa czy lanie w nadmiarze ? )

Opublikowano

Ujemna korekta oznacza, że wtrysk leje a komp koryguje i skraca czas otwarcia.

Na wydruku z testu widać ,że wtrysk przy ciśnieniu 1200 barów ledwie się wyrabia.

Jest na końcu skali ma 2,1 przy max 2,3 .

Jest to w normie według Boscha i testera Inpa.


Coś Cię niepokoi w pracy silnika np : zadymienie itp, czy tylko ten parametr wtrysku?

Opublikowano
Auto jeździ normalnie i przy normalnej jeździe jest ok ale rolkach i przy korekcie softu ciężko zbić zadymienie aby było bezdymnie a chcę moc bez żadnej chmurki a planuję coś około 320-330 KM, no i przy jazdach testowych pod pełnym butem trochę kopci teraz (więc moc jaką teraz mam to 278 KM i 638 NM z lekkim dymem przy wysokich obrotach) A boję się wyciskać z wtryskiwaczy 100% bo mam do jednego zastrzeżenia i z racji, że trochę za nie zapłaciłem to ustaliłem że sprzedawca wyśle mi kolejny wtrysk 216 i zamontuje go w miejsce tego do którego mam zastrzeżenia i zobaczymy. Ale patrząc na inne wydruki to są bardzo zbliżone wszystkich (Część też ma tą wartość 2,1 i na korektach są super a niektóre mają 1,6 i też są super a tylko ten jakoś dziwnie ucieka pod koniec skali)
Opublikowano
nie koduje ich, mają inne kody IMA a mój sterownik to euro 3 a zestaw wtrysków to euro 4, kody IMA są ze starych wtryskiwaczy, ale podobno kody IMA to tylko potrzebne są do pracy na biegu jałowym o ile się nie mylę.
Opublikowano

Czy przy robieniu programu ,nie da się ogarnąć wtrysków pod ten sterownik ,co umożliwi wpisanie wtrysków ?.Bo nie siedzę w temacie

Jeśli nie ,to może warto pomyśleć o sterowniku z euro4.

Moim zdaniem kodowanie wtrysków nie jest tylko do wolnych obrotów.

Do pokazania prawidłowych korekt wtrysków jest potrzebnych kilka parametrów ,w tym też kod ima ,który mówi sterownikowi o parametrze pracy wtrysku.

Czytałem gdzieś, że przy wyższych obrotach jest uwzględniany procent odchyłki (korekty)odnotowany na wolnych obrotach.

Ja tego nie mogę potwierdzić ,bo nie mam takiej wiedzy.


Wymiana wtrysku powinna załatwić sprawę, ale czy korekty będą obliczane prawidłowo ,czy z odchyłką?

Opublikowano

Można ale to jest zupełnie nieopłacalne ekonomicznie jak i czasowo

Bo sterowanie w EURO 4 ciągnie za sobą zmianę wiązki silnika oraz grube zmiany programowe gdyż euro 4 ma DPF, klapę gaszącą i sterowanie turbo elektroniczne.

Dodatkowo ten sam silnik w wersji euro 4 ma jeszcze inne tłoki niż euro 3


a Wtryski euro 4 z nr 216 są wsadzane do słupka euro 3 ( często w e46 i e60) tylko dla wyciągnięcia więcej KM gdyż wtryski euro 3 z nr 131 są za słabe (zbyt wolne) do takiej mocy i zamiast mocy to jest sam dym przy takich mocach.

Też nie mam wiedzy w tym temacie i szukam i testuje, więc w najbliższym czasie na podmianę leci ten co ma odchyłki od reszty i zobaczymy jak będą układać się korekty i moc.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja, trochę czasu minęło bo byłą zwłoka z wysyłką zapasowego wtrysku 216 na podmianę a nie chciałem się bawić kupno nie wiadomo czego.

Zamontowałem przysłany wtrysk i podmieniłem. Zrobiłem testy pod obciążeniem i teraz żaden nie leci powyżej 2 czy to na PLUS czy na MINUS większość oscyluje w granicach numeru 1 albo połówki więc parametry według INPA są bardzo ale to bardzo zadowalające.


Teraz pozostaje korygowanie programem chipu bo dym zniknął praktycznie całkowicie ale pojawia się przy 4 tys obrotów już przy końcówce obrotów pod pełnym butem ale nie wiem czy da się osiągnąć 330 km bez dymu, chyba nierealne. No chyba, że hybryda będzie pompować jak szalona ma max kresów ale nie chce testować tego na własnej skórze.



No i jest jeden minus, moje wtryski z nr 131 wersja euro 3 były bardzo ale to bardzo oszczędne w tym silniku z programem i bez programu (średnio zasięg jaki miałem to 900-950 km po zatankowaniu do pełna) a w trasie mój rekord 1250 km

Teraz mam 800 po zatankowaniu przy normalnej jeździe tzn, trochę szybkich startów i trochę spokojnej jazdy i dokładnie taki sam zasięg jest jak w modelu mojego brata e60 530D któremu zawsze więcej paliła a on ma seryjną euro 4 z wtryskami 216.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

mały apdejt


Bardziej szczegółowo obserwowałem i jeździłem, odpalałem badając korekty i nowy wtrysk niestety jest gorszy niż był wcześniej, ten który wysłali jako poprawiony i miał być idealny (zaznaczam stary wtrysk który odesłałem, podawał na -3 lub -4 ale tylko pod mocnym obciążeniem ale podczas jazdy normalnej jazdy oraz podczas postoju na wolnych obrotach korekty miał dość dobre)


Teraz po zmianie nowy wtrysk, który miał być poprawiony, który mi przesłali, cały czas leci mocno na plus (szczególnie przy porannym rozruchu oraz szczególnie na wolnych obrotach lub po odpuszczeniu nogi z gazu...)


Poranny rozruch

a9104320df70c.jpg


Podczas spokojnej jazdy jeszcze zimny silnik

8662e321890e9.jpg


Podczas spokojnej jazdy rozgrzany silnik

89ae5057258a3.jpg

Na rozgrzanym na postoju

ece34434a11a9.jpg


Mieli delikatnie podregulować dawkę ale przegięli w drugą stronę.

Teraz ten jeden wtrysk daje mocno na plus i to on jako jedyny ma największe wahania, a pozostałe lecą na minus lub oscylują blisko zera chcąc korygować jego złe dawkowanie, czy dobrze to interpretuje ?

Opublikowano

Dostałem wtryskiwacz z nową końcówką i wrzuciłem go na pierwszy cylinder

Na zimnym zaraz po odpaleniu podaje tak:


88e2751452315.jpg

A na rozgrzanym podaje tak

1ff11e0c04bde.jpg


Jest duży progres bo maksymalnie wychyla się do -2 podczas rozgrzewania a na rozgrzanym podczas jazdy trzyma się w okolicy -1 lub bliżej zera poniżej połówki.


Podczas wymiany 2 świec planuję zrobić taką zamianę

Zamiana miejscami Wtrysk pierwszy z drugim oraz

Wtrysk czwarty z szóstym


Robiłem większą analizę korekt podczas jazdy i to jest teraz średnia korekt z jednego przejazdu od zimnego do nagrzanego:


-0,81

0,47

0,07

0,28

0,09

-0,19


I zastanawiam się nad tym, jak zrobię ten myk z zamianą 1wszy na 2 i 4 na 6ty miejscami, to czy wówczas korekty będą praktycznie bardzo blisko zera i będą mieć identyczne wychyłki jako max połówki bez przekraczania jedynki

Opublikowano

więc przy okazji wymiany dwóch świec zrobiłem tak jak postanowiłem

Po zamianie miejscami wtrysków korekty są bliskie połówek


zimny rozruch

c011a79805d75.jpg


Podczas spokojnej jazdy w trakcie rozgrzewania

5a8791ae9ec8b.jpg


Na postoju rozgrzany w zimowych warunkach

f3bb6a8b1b64a.jpg


Jeszcze można byłoby się pobawić ale odpuszczam jest dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.