Skocz do zawartości

M54b30 stuki w silniku


Jakub M

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik stuka na zimnym. (Góra) tak jakby ktoryś z zaworów popyczaczy GDZIEŚ W GLOWICY itp

Po przejechaniu 10km dzwiek ustaje silnik pracuje idealnie

Na nagrzanym silniku po postoju okolo 30 min dzwięk występuje na 1-3 sek i jest ok.

Szklanki do wymiany?? Czy może niewydolność pompy olejowej na zimnym silniku?

Wcześniej z rana tak cykalo przez chwile tak jak teraz po postoju a teraz nagle sie pogorszyło.

Olej zmieniany regularnie co 10 tys.

Dodam że problem występuje sporadycznie co ktores odpalenie dzis wyszedlem z pracy chcialem nagrac i po 2 sek cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

TRAGEDIA!

Opowiem te historię krok po kroku.

Auto chodziło bardzo dobrze do końca na wszystkie gary oprocz tego irytującego cykania.

Diagnoza mojego zaprzyjaźnionego mechanika hydropychacze.

Po wymianie popychaczy cykanie ustało jednak teraz jest brak kompresjii na 6 cylindrze..

Po zalaniu cylindra olejem ciśnienie nie wzrosło.

I teraz pytanie. Czy źle ustawiony system vanos i rozrząd mogłby doprowadzić do takiego typu uszkodzenia? Mechanik twierdzi ze to nie stalo by sie wtedy na jednym z cylindrów. I myślę że ma racje. Ostatecznie i tak trzeba zrzucić głowicę i prawdopodobnie ją zregenerować razem z zaworami jednak chcę sie upewnić czy to nie był jakiś bląd w 'sztuce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto znajomego rownież podobnie stuka, cykanie przyśpieszające z obrotami. Na zimnym mniej, jak się rozgrzeje mocniej czasami w ogóle.. nie dowiemy sie dokładnie bez rozwalenia silnika.. pacjent M550d przebieg ponad 230tkm stage 1 . Strach jeździć . zaczęło sie od wyjazdu do pl gdzie wzięła 2 litry oleju w stronę pl przy normalnej 180km/h .

teraz choć olej nie bierze w koło komina to stuka, cyka, pyka, głuchy metaliczny dźwięk. wtryski ideał parametry w porządku, turbosprężarki suche :roll:

Boje się że będzie tak samo..


Powodzenia i czekam na info co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie moj motor bierze 1l oleju na 1000km zrobiłem nim około 50tys i sie to nie zmienialo a ten 'typ tak ma" i nic strasznego sie nie dzialo ogolnie uwazam że po regeneracji tej glowicy kupię gotową za 1200 pobor oleju spadnie o polowe bo uszczelniacze itp a całą starą odeślę wcześniej (popychacze nowe nie były najtańsze) aby do niej to od razu założyć ogolnie powoli zaczynam myśleć o kapitalce.. ale pierwsze i tak trzeba to rozebrać jak zatrzymam sie przy glowicy juz mnie kieszeń swędzi a co dopiero kapitalka...

Irytuje mnie tylko to czy mechanik jakiegos blędu nie popełnił ustawienie wałków vanosów itp teoretycznie takie cos nie powinno sie stać na jednym cylindrze ale niech się wypowie ktoś bardziej obeznany w temacie...

Uszczelki wszystkie nowe kolektor z wydechem pospawany uszczelniony wszystko skladane na tip top a tu takie rozczarowanie...

Najgorsze teraz z tego wszystkiego to to czekanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po wymianie glowicy wypalone gniazda zaworowe

Kompresja na 6=0 na 5=8 na 6=9,5 reszta 12, 12,5

Wrociła do okolo 12 ,5 na każdym.

Myślę że było to spowodowane w przeszłości słabą wydajnością pompy wody (łopatka plastikowego wirnika byla tylko 1 reszte polamalo a ogrzewanie bylo dopiero przy 4 tys obr)

No a kwiatki wyszły w swoim czasie.

Glowice zamowilem cala regenerowana ze wszystkim komplet

Nowe popychacze uszczelki itp. Auto chodzi przepięknie śmiem twierdzieć ze w dniu zakupu tak nie pracowalo.

Czyli stuki byly spowodowane brakiem lub slaba kompresja.

Coś jak u wazzupa e39 jak wiózł do doku wiatora :mrgreen:

Mam filmy pracy przed naprawą co sie działo jak ktos bedzie miał podobny problem moge wrzucić.

Ale na tamtym filmie jest to samo raz stuka raz niby odmulil i cisza a za chwile znow stuka.

Nie życzę tego nikomu no ale jak widać wszystko dobrze się skończyło. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Winne były łoża szklanek. U mnie wyglądało to całkiem inaczej stukający dźwięk byl objawem kończońcej się kompresjii ktorej zamiast zrobić pomiar przystąpiliśmy do wymiany popychaczy (raz stukało raz nie) po przegazówie chodzilo a winne byly gniazda zaworowe glowica prawie jakby zaczela sie topić najgorzej na 6 a czym bliżej cyl nr 1 mniej a pozniej wcale znane mi są tematy tuch filmów ale dzięki wielkie za odpowiedź auto teraz ma moc i chodzi tak cicho i równo jak nigdy. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.