Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Od 2 lat posiadam 330xd, N57 ale sytuacja miała miejsce 2 razy. Problem polega na tym, że auto nie chciało zapalić. Próbowałem kilkukrotnie, ale nic z tego. Zauważyłem, że sytuacja miała miejsce w upalne dni. Pierwszy raz, po długiej jeździe w mieście, zaparkowałem na osiedlu i później nie mogłem odpalić auta (nie było mnie może z 10 min max). Wróciłem po godzinie i auto odpaliło bez problemów.

Za drugim razem, jechałem z rodzinką na wakacje. Byliśmy w górach i po 5 - 6 km podjazdu za tirem, zatrzymałem się na stacji (temperatura też wysoka, ponad 28). Po zatankowaniu ta sama sytuacja, auto znowu nie odpaliło (wróciłem po 30 min i odpaliło normalnie). Podłączyłem się pod kompa, ale 0 błędów (za pierwszym razem też 0 błędów). Zczytałem temperatury i jedynie płyn chłodniczy mial 105 stopni.

Takie dziwne i zupełnie losowe akcje z odpaleniem, mogą mieć przyczynę w przegrzaniu silnika, uszkodzony wentylator, komputer nie pozwala odpalić, jeżeli płyn chłodniczy ma ponad 100 stopni? Myślicie, że taka teoria ma sens, czy problem może być inny?


PS. Rozrusznik sprawdzany i nie ma się do czego przyczepić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie ma żadnych błędów to ja szukałabym problemu w zabrudzonej chłodnicy bądź jej wewnętrznym przypchaniu.

Najprawdopodobniej po zbyt dużym nagrzaniu , auto po wcześniejszym zgaszeniu nie chce ponownie odpalić ponieważ dane z czujników nie dają pozwolenia na start , do momentu ostygnięcia....


Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem...czy elektryczny wentylator nie załącza ci się po przekroczeniu 100°C płynu chłodzącego?

Opublikowano
Chodziło mi, że w ogóle wentylator na chłodnicy się nie załącza. Miałem kilka razy, że jadąc do pracy, po zaparkowaniu i zamknięciu auta było słychać, że wentylator chodził jeszcze przez jakiś czas.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brak błędu w takiej sytuacji , nie możliwe..???

- jak tam działanie klimatyzacji???

- wypalanie DPF odbywa się?

Opublikowano

DPF wypala się do końca i nigdy nie miałem z tym problemu (wszystko na bieżąco monitorowane w Carly). Klima też w pełni sprawna. Obstawiałem walnięty czujnik wałka rozrządu, ale tam od razu bym dostał o tym błąd.

Jak auto postało jakiś czas i potem wróciłem, to pali od kopa.

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam prawdopodobnie identyczny problem - e90 2.0d N47 z 2009 - raz rok temu, drugi raz ostatnio - przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i rozgrzanym silniku auto nie uruchamia się - po ok. 30 min. pali od razu. Dzieje się tak raz na kilkaset uruchomień silnika.


Jak reagowało Twoje BMW po wciśnięciu przycisku start? zapalały się normalnie wszystkie kontrolki i po prostu rozrusznik nie kręcił? bez jakichkolwiek odgłosów?


Czy przy regeneracji rozrusznika wyszło jakieś nietypowe zużycie niektórych jego elementów? Sam też obstawiałem rozrusznik, ale rozmawiałem z firmą zajmującą się regeneracją rozruszników (m.in. w BMW) i nie spotkali się z takim rodzajem uszkodzenia. Kiedy regenerowałeś rozrusznik? W 2020 czy teraz? Po czym wnioskujesz, że to jednak on był winien?

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

Objaw był taki, że wciskałem start i 0 reakcji rozrusznika (żadnego cykania i innych odgłosów), wyglądało to tak, jakbym włączał zapłon.

Jak mój mechanik dobrał się do rozrusznika to wyszło, że na powierzchni był zielony nalot (powiedział, że musiał dostać kiedyś wodą w jakiś sposób). Rozrusznik nie kręcił, bo prawdopodobnie przy wysokiej temperaturze "kleiły" się szczotki. U mnie mechanik też nie miał takiego przypadku, ale podobne objawy serwisował kiedyś w x5. Serwisowałem jakoś wiosną w 2022.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.