Skocz do zawartości

nowy używany moduł ICM ACC - kodowanie


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


jestem na etapie doposażania ACC w F07 LCI 2015.


auto posaida w standardzie

5AL - Active Protection

5AS - Driving Assistant

8TH - Road sign detection


Moduł ICM, pompa DSC oraz samo ACC jest już wrzucone i zakodowane. Pompa jest ok nie ma żadnych problemów, radar acc to samo wszystko bez problemu. Problem zaczyna się robićprzy ICM


cały czas mi wywala błąd:


E04C00 - KAFAS, S-CAN: Błąd komunikacji

D16512 - Brak komunikatu (dane obiektowe KAFAS rozszerzone*, 0x77*), odbiornik ACC, Nadajnik KAFAS

D16506 - Brak komunikatu (dane obiektowe KAFAS rozszerzone**, 0x77*), odbiornik ACC, Nadajnik KAFAS

D02518 - Brak komunikatu (status danych obiektu KAFAS, 0x771),odbiornik ICM, nadajnik KAFAS



i druga paczka błędów jest związana z modułem ACSM którego nie ruszałem (na idrive pojawia się błąd biernego bespieczeństwa i świeci się airbag)


930A67 - Czujnik centralny (kierunek x-y): Zakłócenie komunikacji

930A78 - Czujnik centralny (odchylenie): przerwa



co dziwne, AiCoder zgłasza błąd niepoprawnego kodowania dla ACSM gdzie acsm nie było ruszane. Całe auto było kodowane pod 5DF. Zastanawiam się czy powinienem dodawać 5AT czy 5DF w moim przypadku. Auto ma xDrive więc wszelkie ingerencje w tor jazdy odpadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno dokładałem ACC do F10 LCI, więc jestem na bieżąco:)

Cześć


jestem na etapie doposażania ACC w F07 LCI 2015.


auto posaida w standardzie

5AL - Active Protection

5AS - Driving Assistant

8TH - Road sign detection


Moduł ICM, pompa DSC oraz samo ACC jest już wrzucone i zakodowane. Pompa jest ok nie ma żadnych problemów, radar acc to samo wszystko bez problemu. Problem zaczyna się robićprzy ICM

cały czas mi wywala błąd:


E04C00 - KAFAS, S-CAN: Błąd komunikacji

D16512 - Brak komunikatu (dane obiektowe KAFAS rozszerzone*, 0x77*), odbiornik ACC, Nadajnik KAFAS

D16506 - Brak komunikatu (dane obiektowe KAFAS rozszerzone**, 0x77*), odbiornik ACC, Nadajnik KAFAS

D02518 - Brak komunikatu (status danych obiektu KAFAS, 0x771),odbiornik ICM, nadajnik KAFAS

Zobacz:

-Czy w KAFAS2 masz dobrze wsadzone piny, czy nie wsadziłeś pod 2 i 3 zamiast 3 i 4 (mi się to udało, bo wtyczka ma dziwne wcięcie przy pinie 1)

-Podłączyłeś S-CAN do KAFAS2?

-Czy masz dobrą wersję radaru w F11 LCI radar przedliftowy mi nie działał


i druga paczka błędów jest związana z modułem ACSM którego nie ruszałem (na idrive pojawia się błąd biernego bespieczeństwa i świeci się airbag)


930A67 - Czujnik centralny (kierunek x-y): Zakłócenie komunikacji

930A78 - Czujnik centralny (odchylenie): przerwa

Połozyłeś dwa kable pomiędzy ICM i ACSM?

Kodowałeś ACSM?

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kafas nic nie ruszałem, jak był w serii tak został.


Kabli do ACSM nie kładłem.


Radar jest od LCI ten tzw. płaski bez kulki. Dobierany po VIN.


Jedyne kable jakie kładłem to do ACC z ICM pin 33 oraz 32 o ile się nie mylę. Oraz trzeci zasilanie do Z1


Do kafas i acsm tez muszę kłaść? Zaraz sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kafas nic nie ruszałem, jak był w serii tak został.

Jeżeli jest jak w F10 to musisz położyć S-CAN do KAFAS2, i go zakodować. Przed liftem nie było S-CAN do KAFAS2, po już jest.

Kabli do ACSM nie kładłem.

Trzeba, inaczej są błędy o których pisałeś.

Radar jest od LCI ten tzw. płaski bez kulki. Dobierany po VIN.

W F10, przed i po lifcie jest płaski.

Jedyne kable jakie kładłem to do ACC z ICM pin 33 oraz 32 o ile się nie mylę. Oraz trzeci zasilanie do Z1


Do kafas i acsm tez muszę kłaść? Zaraz sprawdzę

Musisz położyć S-CAN do KAFAS2. Oraz 2 kable pomiędzy ICM i ACSM.

ICM 19 -> 27 A11*4B ACSM

ICM 20 -> 28 A11*4B ACSM

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dziwne, AiCoder zgłasza błąd niepoprawnego kodowania dla ACSM gdzie acsm nie było ruszane. Całe auto było kodowane pod 5DF. Zastanawiam się czy powinienem dodawać 5AT czy 5DF w moim przypadku. Auto ma xDrive więc wszelkie ingerencje w tor jazdy odpadają

Jak miałeś 5AS (a z pierwszego posta wynika, że miałeś), to wywal 5AS, zostaw 5AT. Nie dodawaj 5DF. 5DF jest zawarte w 5AT.

U mnie z xDrive dało się zrobić TJA (5AR), ale musisz mieć EPS, a to już zależy od kombinacji silnika i napędu.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz położyć S-CAN do KAFAS2. Oraz 2 kable pomiędzy ICM i ACSM.

ICM 19 -> 27 A11*4B ACSM

ICM 20 -> 28 A11*4B ACSM

Bym zapomniał, kable do S-CAN oraz pomiędzy ICM i ACSM powinny być skręcone w obrębie pary.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak typowa skrętka CAN. Szczęście mam akurat parędziesiąt metrów w odpowiednim kolorze


Faktycznie kafas ma także swoją wiązkę acc która przeoczyłem


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat_201502/wiring-functional-info/driver-assistance/road-sign-recognition/fJ6g51O


Wiązka acsm także:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f07-530d-xdrive-sat_201502/components-connectors/components/components-with-a/a11-crash-safety-module/HTKSMW35


Czyli wszystko się póki co wyjaśniło. Weekend montaż i zobaczymy co dalej z tego wyjdzie.



U mnie niestety 5AR nie da rady z racji hydraulicznego wspomagania co Bmw strasznie slabo rozwiązało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak typowa skrętka CAN. Szczęście mam akurat parędziesiąt metrów w odpowiednim kolorze

Dokładnie:)

Daj znać czy działa.

U mnie niestety 5AR nie da rady z racji hydraulicznego wspomagania co Bmw strasznie slabo rozwiązało...

No to faktycznie nie da rady. Z drugiej strony, mam od miesiąca TJA z emulatorem i chyba nie masz czego zazdrościć.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam widze że sobie dobrze radzicie z acc.

Mam pytanie ponieważ utknąlem w martwym punkcie z moim retrofitem acc

Auto jest z miedzy liftu 07.12 ma fabrycznie kafas2 i nbt i 6wb. Graty kupilem poliftowe bo etk tak wskazywała dsc xdrive acc icm v5.3 frr. Przewody uzupełnione wszystko zakodowane po przejechaniu 150km na acc wszystko zieline brak błędów. Acc dziala perfekcyjnie Ale fcw nie daje sie uruchomić . Po nacisnieciu fcw pojawia sie na nbt strona z ustawieniem wczesnie srednio późno i gasnie i tak mryga dopóki nie nacisne ponownie fcw. Jak zdążę to nawet moge zmienić to ustawienie na tej stronie i pamieta je. E przycisk fcw sie nie zaswieca. I fcw nie dziala. Zanim zrobilem acc wczesniej zrobilem sobie ldw i fcw z samego kafas dzialalo perfekcyjnie w kafas2 mam wszystkie fsc. Do vo dodalem 5ad i 5df nie moge dodać 5at próbowałem ale generuje to mase błędów i acc nie dziala wtedy. Poza tym znalazlem f10 z tej samej miedzyliftowej daty co ma takie fa. Daty na 07.13 też nie moge zmienic bo generuje to jescze wiecej błędów. Fsc usuwalem i dodawalem po kodowaniu zadnych zmian . Najciekawsze jest to ze przywróciłem na próbę poprzednie graty i wrocilem kodowanie i zadnych zmian . Najważniejsze fcw zdechlo jescze zanim zmienilem graty i dodalem 5df . Stalo sie to po tym jak 2 dni wczesniej robilem retrofit adaptive led 552 wtedy dodalem do vo 552 i 5ac i usunalem 522 i 524 przekodowslem mi. Kafas2 i icm i zdechlo fcw wiec przywrocilem kodowanie ale już nie wstało. Pomyslalem ze fsc wywaliło i robilem dalej acc jak już skonczylem zajolem sie fcw i lipa nawet bledu zadnego nie generuje do zaczepienia sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Odpowiadam sobie może sie komuś przyda . Problemem był poliftowy frm .

Problemem była konkretna sztuka FRM czy wersja? Możesz napisać jaki numer FRM wsadziłeś? "między" liftowy?

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.