Skocz do zawartości

M52TU Biegi wchodzą z oporem [manual]


artur2264

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu borykam się z problemem ciężko wchodzących biegów, tzn np. wchodzą one często na raty lub delikatnym drapnięciem/haczeniem po drodze. Dotyczy to głównie biegu nr 2,3,4 (najgorzej 2), ale 5 też czasem wejdzie z minimalnym oporem, a od pół roku raz na kilka dni na postoju nie chce wejść 1 bieg (lewarek blokuje się w połowie drogi). Pomaga kilkukrotna próba wbicia 1 biegu/ ponowne wciśnięcie sprzęgła lub wbicie np. 2 biegu. Co zostało wymienione:

-płyn hamulcowy

-wysprzęglik (FTE)

-pompa sprzęgła (FTE)

-komplet sprzęgła bez koła zamachowego (LUK)


Tak naprawdę chwilowo pomogła wymiana wysprzęglika (biegi wchodziły praktycznie same bez żadnych drapnięć itp. jak w nowym aucie) jednakże po tygodniu wszystko zaczęło wracać do stanu sprzed wymiany. Zastanawiam się, czy problem nie leży własnie w tym elemencie (niska jakość wykonania i szybkie zużycie) i ponowna jego wymiana na np. LUK, SACHS , ATE lub innego producenta nie przyniosłaby poprawy. Poprzedni zamontowany (pompa sprzęgła też, miała logo BMW) były produkcji FTE. Co prawda zarówno stary jak i nowy wysprzęglik z zewnątrz wyglądały ok, tzn. nie miały żadnych wycieków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem wspomnieć, że olej w skrzyni był wymieniany. Najpierw poszedł Ravenol, a po jakimś czasie wlałem ori BMW. Odczucia mam takie, że na Ravenolu skrzynia pracowała najlepiej. Spróbowałbym jeszcze raz wymienić wysprzęglik, ale niby po wyjęciu go nie widać nigdzie wycieków (poprzedni też był suchy, ale zmiana jednak na chwilę pomogła). Chyba że może się uszkodzić w nim coś jeszcze oprócz uszczelniaczy? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jest coś takiego, ale zauważyłem, że jest problem z dostępnością tego zaworu. Chyba, że udałoby się go wyczyścić. Ewentualnie skrzynia jest w średnim stanie, ale jeśli kiedyś dała radę popracować kilka dni wzorowo, to może jest jeszcze dla niej nadzieja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz na myśli element nr 10 z tego schematu https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AM11-EUR-04-1999-E46-BMW-320i&diagId=25_0375 :?: Bo chyba wewnątrz skrzyni to raczej nic się nie da zmienić bez jej rozebrania/demontarzu. Bo generalnie elementy takie jak 2,4,7 były wymienione razem ze sprzęgłem, ale podkładki nr 10 zostały stare i pozostał luz na boki w lewarku, przód/tył jest juz sztywniutko. tylko o ile z kanału jest jakiś dostęp do podkładek znajdujących się bezpośrednio pod lewarkiem zmiany biegów. tak do tych przy skrzyni to jak dobrze kojarzę. to ciężko będzie się do nich dobrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część od góry, a część od spodu po zdjęciu wydechu i osłony termicznej. Tyle że te teflonowe podkładki to się wymienia gdy wyczuwasz luz na lewarku i on sam zbytnio wibruje na obrotach (przy dobrych gumach silnika i skrzyni)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.