Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Po wielkiej wtopie którą zaliczyła moja bawarka tuż po zakupie - wymiana uszczelki pod głowicą, ponieważ jakiś dzban zalał chłodnicę silikonem albo czymś podobnym, samochód przez ostatnie 10 kkm sprawował się praktycznie bezobsługowo.

Bardzo przepraszam panowie, że zawracam gitarę i moje problemy mogły już się gdzieś przez forum przewinąć, jednak nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi, a niestety może i mechaników zajmujących się BMW jest sporo, jednak tych znających się na valvetronikach jest na prawdę jak na lekarstwo i często trzeba mechanika naprowadzić na to co ma zrobić, bo albo wymieni pół auta, albo nie zrobi i powie, że ten typ tak ma.


Wracając do tematu:

Tuż po odpaleniu wydech tak jakby pierdział, jak silnik troszkę się rozgrzeje problem zanika, w sumie gdyby nie temperatury nawet bym na to nie zwrócił uwagi, ale niestety w upały czarne przeszklone auto lubi się nazgrzać, a klima niestety nie schłodzi samochodu w momencie przekręcenia kluczyka i jakieś 100m przejeżdżam z otwartymi szybami. Problem znajduje się przed układem wydechowym, zaufany człowiek od wydechów mówi, że to przez katalizatory i częsty problem w BMW, chociaż ja tutaj jakiegoś wątku o tym nie znalazłem. Poza tym ja mam autentycznego przebiegu około 160kkm, więc na katalizatory liczyłbym dopiero w przyszłości. Wiecie Panowie czy to droga impreza? Czy ewentualnie może się tak dziać przez niedokręcenie czegoś podczas wcześniejszego wyjmowania silnika? Ogólnie nie wiem czy się w to pchać teraz i czy problem może przynieść przez jego ignorowanie jakieś konsekwencje, ponieważ nie czuję żadnej różnicy.


Drugim moim problemem są falujące obroty, teorii na ich wyeliminowanie są dziesiątki, od układu elektrycznego, przez zapłonowy, DIsy, sterowniki valvetronika itd, w sumie czytając możliwe rozwiązania można dojść do wniosku, że najpewniejszym sposobem jest zakup nowego auta, czego nie chcę robić. Macie może jakiś sposób na diagnostykę tego małego, nic nie wnoszącego mankamentu bez wymiany połowy samochodu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do pierdzenia - sprawdź szczelność wydechu, w szczególności na połączeniu kolektora wydechowego z wydechem. Do katalizatorów można zajrzeć kamerką podłączaną do telefonu ale przy tym przebiegu powinny być dobre.


A falujące obroty - witaj w świecie N52 :-) Zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu - smoke test.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.