Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, mam problem z klimatyzacją polegający na tym, że gdy auto się rozgrzeje występuje szarpanie/bujanie autem na biegu jałowym gdy klima jest włączona. Wyłączenie, ruszenie, podniesienie obrotów do ok 1000obr/min rozwiązuje problem. Na zimnym nic sie nie dzieje. Czynnik uzupełniony rok temu- czy niski poziom moze powodować taki problem? Wtryski ok, koło pasowe? Paski/rolki?

Jeżeli ktoś miał taki obiaw to proszę o radę lub wskazówkę. Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie przy rozgrzanym silniku , po włączeniu klimatyzacji koło pasowe , jeśli jest zepsute , zaczyna mieć mniejsze wibracje. Tak właśnie diagnozuje się sprawność koła pasowego / tłumika drgań.

Ty opisujesz odwrotną sytuację..... :think:

Opublikowano
Właśnie przy rozgrzanym silniku , po włączeniu klimatyzacji koło pasowe , jeśli jest zepsute , zaczyna mieć mniejsze wibracje. Tak właśnie diagnozuje się sprawność koła pasowego / tłumika drgań.

Ty opisujesz odwrotną sytuację..... :think:

 

Dzięki kolego, doradzisz gdzie szukać w takim razie? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym obejrzał napinacz paska czy w tym momencie nie lata jakoś dziwnie mocno . Opcjonalnie koło pasowe sprężarki . Chociaż żeby ten silnik dostawał takie obciążenie że nierówno pracuje od sprężarki to raczej by się już dawno rozleciała .


Opcja jest jeszcze taka że : ciepły silnik w ciepły dzień potrzebuje do pracy już mało paliwa i powietrza bo opory pozostałe maleją mocno . Możliwe że w zakresie tak niskiego obciążenia osprzęt ma problem już z stabilną pracą . W dziale serii 3 mieli taki problem i winny był zawór regulacji ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia . W innym przypadku potrzebna by była diagnostyka z podglądem na żywo parametrów . I to musiały by być szybko czytane dane . To tylko moja sugestia .


Możesz jeszcze spróbować po zagrzaniu wyłączyć klimatyzację a włączyć wszystko co elektryczne , całe oświetlenie , grzanie szyb , foteli , nawiew . Chociaż obciążenie i tak może być nieco mniejsze .

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
kombinowałem kombinowałem i sprawa się rozwiązała. Wymiana koła pasowego na nowe Corteco póki co rozwiązała problem. Pozostały jakieś drobne szumy z rolki napinacza. Dla wymieniających koło, jeżeli nie macie doświadczenia lub odpowiedniego zaplecza polecam udać się do polecanego w regionie serwisu, zapłacić te 100-150 zł i mieć z głowy. U mnie najpierw przedłużka na blokadzie wału się poddała, potem ułamały się zęby na kole pasowym i skończyło sie zamawianiem mobilnego serwisu dla TIR ów bo tylko oni mogli dostarczyć odpowiednio mocny klucz udarowy który też nie dźwignął tematu tak od razu. Grunt, że auto chodzi stabilnie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.