Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem E90 335i z silnikiem N54 jednak potrzebuję o poradę. Aktualny przebieg samochodu to około 213 tysięcy kilometrów - robić koniecznie na już duży serwis z wymianą rozrządu i panewek? Trochę mam mętlik w głowie, bo N54 ma ogólnie dobrą opinie odnośnie podzespołów i jedni piszą, by tematem się zainteresować, a drudzy co innego. Byłbym wdzięczny za wszelkie rady.
Opublikowano

W N54 rozrząd jest solidny i "długowieczny" ,o ile go nie słyszysz to bym go nie wymieniał. Panewki zależą głównie od tego jak ktoś użytkował-użytkuje samochód ,jeden zajeździ w 100k drugi polata na nich nawet 200k mil. Zobacz kanał "Vehicular DIY" nie długo będzie wymieniał panewki po solidnym przebiegu.


Lepiej zostaw pieniądze na wtryski ,pompę albo turbo ,to jest problem w tych silnikach.

Opublikowano
W N54 rozrząd jest solidny i "długowieczny" ,o ile go nie słyszysz to bym go nie wymieniał. Panewki zależą głównie od tego jak ktoś użytkował-użytkuje samochód ,jeden zajeździ w 100k drugi polata na nich nawet 200k mil. Zobacz kanał "Vehicular DIY" nie długo będzie wymieniał panewki po solidnym przebiegu.


Lepiej zostaw pieniądze na wtryski ,pompę albo turbo ,to jest problem w tych silnikach.

 

Okej, kumam. Na kanał za chwilę zerknę i z chęcią obejrzę. Co do wad, które wymieniłeś to zdaje sobie sprawę, ale właśnie nie byłem pewny co do rozrządu i panewek.

Opublikowano
Panewki możesz wymienić przy okazji wycieku z miski olejowej. Po zrzuceniu miski jest do nich dobry dostęp.
Opublikowano
Panewki możesz wymienić przy okazji wycieku z miski olejowej. Po zrzuceniu miski jest do nich dobry dostęp.

 

Ok, dzięki bardzo za odpowiedź. Chyba wszystko już wiem.

Opublikowano
Panewki możesz wymienić przy okazji wycieku z miski olejowej. Po zrzuceniu miski jest do nich dobry dostęp.

Pytanko odnośnie wymiany panewek. Najczęściej regułą jest wymiana panewek korbowodowych czy również głównych? Złote opilki w filtrze to zużycie, których panewek?

Opublikowano

Zasadniczo to wszystkich.

 

Złote opilki w filtrze to zużycie, których panewek?

Których to nie wiem ,ale gdybym zobaczył taki widok ściągał bym miskę i próbował chociaż uratować wał korbowy.

Opublikowano
Po zdjęciu miski weryfikacja pokazała, że panewki nie noszą żadnych śladów zużycia. Warsztat rekomenduje jednak jeżeli silnik jest wyjęty i miska odkręcona przy przebiegu 150 tyś km. wymianę panewek. Koszt nie tak duży. Z jakiego powodu jeszcze mogą być te opiłki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.