Skocz do zawartości

Cos nie dobrego dzieje sie z moim samochodem


JakoTaco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

POsiadam E30 318i M10 87r z gazem.

 

Zaciekawily mnie dziwne objawy samochodu. PO odkreceniu korka od chlodnicy na zimnym silniku bylo okey. Jednak kiedy silnik sie rozgrzal ( podejrzewam otworzyl termostat) to z chlodnicy zaczol leciec dym :jawdrop: byly to spaliny. Takie same objawy zauwarzylem kiedy odkrece korek od wlewania oleju na wylaczonym silniku. Dodatkowo dodam ze silnik bierze olej. Wlasciwie to zaczol brac olej bo nigdy wczesniej tego nie robil. Dodatkow martwic mnie zaczelo ze kiedy rano wstje i odpalam samochod to niesamowity smrod czuje ( spaliny ). Dodatkowo dodam ze ubywa tez plynu chlodnicy.

Kolega powiedzial ze jak doleje jakiegos ,,doktora'' np cermizera albo czego co uczsczeliny uklad olejowy to pomoze. Ja takim srodkom nie wierze w koncu jak samochod wyjezdzal z fabryki t nie bral az tak duzo oleju a te srodki jeszcze pozabychaja mi cos.

Co to moze byc?

Mam sie martwic ?

Ile bedzie kosztowac ?

 

Dziekuje z gory !

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz albo pękniętą uszczelkę pod głowicą, albo samą głowicę.

 

Smutno mi to pisać, ale to jest diagnoza, a nie tylko przypuszczenie. :duh: Objawy są podręcznikowe. :|

 

Niestety, na pęknięcie głowicy wskazuje pojawianie się przedmuchów spalin po rozgrzaniu silnika. Rozszerzalność cieplna metalu sprawia, że głowica zachowuje jako taką szczelność na zimno, a rozszczelnia się dopiero po rozgrzaniu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Powiedz mi tylko czy to predzej glowica czy uszczelnienie ? PO czym poznac ktore z tych elementow zakonczylo swoj zywot ?

 

Tego nie wywróżę. Ale obawiam się, że to głowica. :duh: :duh:

 

Chociaż chciałbym być złym prorokiem - żeby to była tylko uszczelka.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Rozumiem. Powiedz mi tylko czy to predzej glowica czy uszczelnienie ? PO czym poznac ktore z tych elementow zakonczylo swoj zywot ?

 

siemasz! gdzies wyczytalem ze glowica i blok m10 sa odporne na ciezka noge i wysokie obroty ale nie na pusta glowe... trafilem na podobny egzemplarz tylko ze u mnie blok pekniety... (odkrylem przy wymianie uszczelek :evil: )

jedno co mnie pociesza to cena i ilosc m10 do zdobycia na rynku wtornym :] juz za tydzien bedzie milo brzmiec :cool2:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemasz! gdzies wyczytalem ze glowica i blok m10 sa odporne na ciezka noge i wysokie obroty ale nie na pusta glowe... trafilem na podobny egzemplarz tylko ze u mnie blok pekniety... (odkrylem przy wymianie uszczelek :evil: )

jedno co mnie pociesza to cena i ilosc m10 do zdobycia na rynku wtornym :] juz za tydzien bedzie milo brzmiec :cool2:

pozdr.

 

Hehe , mój znajomy miał E30 z silnikiem M10B18 , na gazniku i marudził że jest strasznie "delikatny" !!!!

Auto miał rok i w tym czasie raz miał kapitalke silnika , a po czasie go wymieniał, jak sprzedawał auto to motor ledwo chodził !!!! :shock:

A dlaczego tak sie działo ?

Kolega miał świetne pomysły np. kręcenie bączków na zimnym silniku :shock: efekt -spalone pierścienie i panewy , po naprawie postanowił lekko wmocnić gaznik , bo coś mu słabo auto jechało , coś pokręcił przerobił i chciał sprawdzic ile obrotów wyciśnie na luzie , no i przy prawie 7000tyś! strzelił łańcuch :duh: więc wszystko zależy jak się obchodzi z autem , można znalezć uważany za słaby silnik tds z ogromnym przebiegiem bez remontu i zabite "niezniszczalne" M10 , które padło komuś po niecałym 1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.