Skocz do zawartości

Jak sprawdzić dynamic xenon


Szpady66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
w każdej lampie są 2 silniki krokowe . dodatkowo potencjometr suwakowy do określenia położenia kierunku . plus elektronika do sterowania tym . często jak lampy parowały to gniła właśnie elektronika . pytanie jakiego typu masz błąd ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9cbe kolego opis to błąd komunikacji z modułem sterowania reflektorów w prawej lampie ale moduł już wymienialem a w ista w teście silniczki nie chodzą w lewej lampie ok idzie prawo lewo góra dół a tu ma błąd 009 chyba że brak komunikacji A jak dałem test prawe i lewe to też wyskoczył błąd w komunikacji ale lewy i tak się ruszył chciałem wyciągnąć silniczek i go sprawdzić to znaczy dowiedzieć się jakie napięcie tam idzie i czy plus jest pierwszy od prawej czy z lewej strony bo dwa środkowe to pewnie komunikacja No właśnie nie za bardzo wiem jakie dobrze sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wiem że trzeba zakodować ale jak pisałem wyżej nie da rady tego zrobić wywala błąd i koniec prawdopodobnie przez błąd zwarcia który cały czas wraca, lewy dałem tylko radę wpisać vin i w sumie zrobić tak by przy odpaleniu robił test lewo prawo góra dół ale zakodować skretu by działal podczas jazdy nie mogę w prawej nawet vin nie mogę wpisać nie wiem może masz jakiś inny sposób na kodowanie to możesz podpowiedzieć, byłem też u znajomego mechanika który naprawdę ogarnia i mówił że nie widzi modułu skrętu, powalczył chwilę ale nie miał czasu dłużej posiedzieć przy tym....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak wyrzuca zwarcie to do sprawdzenia wiązka przewodów do tej lampy . wystarczy od lampy wtyczkę wypiąć i zrobić pomiar względem masy pojazdu . u mnie był uszkodzony FRM . Po otwarciu prawie dziura w układzie odpowiedzialnym za komunikację i zasilanie modułów w lampach . pewnie dzwon effect albo zalana kiedyś lampa .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego ale wiązke sprawdziłem całą frm rozkręciłem też nic nie widziałem by było przepalone fakt nie mierzyłem napięcia w nim ale światła mam wszystkie sprawne w sumie instalacje w lampie wraz z kostkami zrobiłem od nowa jedynie nie wiem jakie napięcie powinno iść na jakim pinie i nie wiem jakie dać na jaki pin do silniczków by je sprawdzić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Silniczka sam nie sprawdzisz , są krokowe 2 cewki na przemian aktywowane . Znaczy da się jak miałbyś jakiś domowy sterownik do takich silników . Tu masz schemat :

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/body/lighting/adaptive-headlight-headlight-beam-throw-adjustment/hyMHMzy


SMC to zasilanie elektroniki w module . LIN to komunikacja z modułem SMC w lampie . LIN są oddzielne , zasilanie wspólne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ci śliczne kolego Coś pokombinuję, jeszcze raz sprawdzę frm tylko teraz z miernikiem może akurat na coś trafię, ogólnie widzę że jesteś bardzo rozeznany No odbiegając od tematu Powiedz mi co myślisz jak miałem małe zwarcie w OBD Oczywiście wywaliło bezpiecznik przestały działać zegary i OBD reszta okej nie miałem schematu bezpieczników bo byłem w garażu nie miałem zasięgu a nie chciało mi się du... Ruszyć więc sprawdzałem nawet przekaźniki No idę w końcu trafiłem na bezpiecznik wymieniłem odpalam auto i zaczęła mi świecić kontrola trakcji przestały działać szyby i lusterka zamieniłem miejscami przekaźniki oczywiście takie same zadziałało dojechałem do znajomego zgasiłem auto odpalam I znowu to samo a później jakąś Dałem radę zgasić kontrolę robiłem powiedzmy adaptację ręczną (przycisk 20sekund itd) szyb nie zadziałało później próbowałem resetować frm No i w sumie skapnąłem się że reszta działa tylko mój panel Nie no i lusterka i jeszcze mogę dodać że mój panel podświetla zamykanie otwieranie szyb i dachu z pilota działa oprócz lusterek, nawet programem nie mogę złożyć lusterek a szyby otwieram i zamykam i dach działa ogólnie normalnie z przycisku w aucie też myślałem żeby zaprogramować od nowa frm tylko że nie mogę znaleźć dokładnego opisu jak to zrobić A mój niemiecki to słabo a nie chcę czegoś uwalić może to od razu też pomoże na skrętne xenonu i w końcu uda mi się je zakodować bym był bardzo wdzięczny za pomoc niestety z tego nie umiem ale miałem dużo do czynienia z elektroniką bardzo lubię się wszystkiego uczyć jakoś ciężko to mi nie przychodzi i jeszcze raz dzięki za tamto, ceni się takich ludzi a nie jak czytam to ktoś pisze o problemie a dostaje odp poszukaj sobie lepiej napewno znajdziesz itd bo moim zdaniem forum jest po to by pomagać a nie mieć w d... I tylko szukać dla siebie i dawać głupie odp....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W temacie xenon dynamic coś tam wiem bo sam swój naprawiałem . Kupiłem auto z zepsutym tym . Nie wiem czy dzwon effect czy ktoś grzebał jeszcze . Lampy miałem nowe ,w sensie full nowe . Miałem brak komunikacji z dwoma SMC . Nic nie chciało się programować . Szukałem po ludziach niby lampy zepsute itp regeneracja lamp . No niby jak skoro nowe . Dopiero ktoś mi sprawdzał FRM i znalazł w pamięci jakieś zwarcia . Kable przemierzyłem było ok . Wyjałem FRM . prześledziłem ścieżki komunikacji i odrazu widać było uszkodzony układ . To był już jakiś trop . Kupiłem inny , zamontowałem i .. działa . Jedynie szybę prawą adaptowałem przyciskami bo był wyjęty z innego auta gdzie już była opuszczona . Dodam że ten kupiony FRM miał przebieg 540 tyś km :D


Ogólnie sprawdź błędy obecnie FRM i JBE czy co tam jest . Bo sterowanie szyb , lusterek leci drogą :

-przyciski w drzwiach do FRM

-z frm magistralą do JBE

-JBE dopiero steruje silnikami .


Nie mam wiedzy czy te FRM-y mają ten sam problem co w 1er że potrafią po takim zaniku zasilania zdechnąć . Ja mam pierwszą generację i ta raaczej nie psuje się . Chyba że ktoś mocno pomoże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te błędy wyskoczyły teraz po tym zwarciu po wymianie bezpiecznika No i zamianie przekaźnika Pytałem się handlarza mówi że prawdopodobnie przekaźnik który ruszałem będzie uwalony No zobaczymy Zacznę od przekaźnika później wymienię frm jeszcze Chciałbym spróbować wgrać nowy soft do frm tylko czy ktoś by mógł podesłać dobrego linka bo coś nie mogę znaleźć a jak próbowałem to wydaje mi się że bardziej robię reset niż wgranie od nowa nowego softu No i od razu pytanie frm wiem że będę musiał chyba po numerze dopasować bo są różne funkcją skrętu ksenonu i bez to bez różnicy można zaprogramować wszystko?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.