Skocz do zawartości

E90 320i LCI 170 HP N43B20 falujace obroty i check control


vertigo027

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Posiadam BMW E90 320i LCI 170HP z 2011r N43B20. (AUTOMAT)

Od jakiegos czasu auto zaczelo mi płatac figle. Na zimnym silniku (np. z rana) falują obroty, gdy wrzucę bieg na "D" przez jakąś minute i potem jest wszystko ok. Drugi objaw który zauważyłem to na niskich obrotach przy małej prędkości poszarpuje, przy spokojnej jeździe. I teraz w ostatnim etapie wyskoczył mi Check Engine gdy jechalem na autostradzie i auto zaczelo pracowac na 3 cylindry. Brak mocy. Musialem wylaczyc samochod i ponownie uruchomic. Wtedy blad zgasl.


Bylem u mechanika na naprawie i nic to nie zmienilo.

Zostaly wymienione wszystkie swiece, jedna cewka i jeden wtryskiwacz (WSZYSTKO NA ORYGINALNYCH i NOWYCH CZESCIACH)


Nie mam juz sil. Ile mechanikow tyle diagnoz. Juz nie chodzi o pieniadze tylko o czas. Licze na wasza pomoc bo juz stracilem nadzieje.


Pozdrawiam : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Posiadam BMW E90 320i LCI 170HP z 2011r N43B20. (AUTOMAT)

Od jakiegos czasu auto zaczelo mi płatac figle. Na zimnym silniku (np. z rana) falują obroty, gdy wrzucę bieg na "D" przez jakąś minute i potem jest wszystko ok. Drugi objaw który zauważyłem to na niskich obrotach przy małej prędkości poszarpuje, przy spokojnej jeździe. I teraz w ostatnim etapie wyskoczył mi Check Engine gdy jechalem na autostradzie i auto zaczelo pracowac na 3 cylindry. Brak mocy. Musialem wylaczyc samochod i ponownie uruchomic. Wtedy blad zgasl.


Bylem u mechanika na naprawie i nic to nie zmienilo.

Zostaly wymienione wszystkie swiece, jedna cewka i jeden wtryskiwacz (WSZYSTKO NA ORYGINALNYCH i NOWYCH CZESCIACH)


Nie mam juz sil. Ile mechanikow tyle diagnoz. Juz nie chodzi o pieniadze tylko o czas. Licze na wasza pomoc bo juz stracilem nadzieje.


Pozdrawiam : )

 

sporo info na ten temat w tym dziale

czy wtrysk byl zakodowany i czy skasowales adaptacje i stworzyles nowe po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie bo robil to mechanik. A czy on to zrobił to nie wiem. Własnie wrocilem z trasy i juz zapalil mi sie Check Engine na stale. Takze rece mi opadaja... Ale dziękuje tobie chociaż za podpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie bo robil to mechanik. A czy on to zrobił to nie wiem. Własnie wrocilem z trasy i juz zapalil mi sie Check Engine na stale. Takze rece mi opadaja... Ale dziękuje tobie chociaż za podpowiedź

 

nie sadze by mechanik przeprowadzal Ci adaptacje, a to jest koniecznosc!

tu masz jak to zrobic:



zadzwon do mechanika i dowiedz sie czy wkodowal ten wtrysk!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żaden mechanik nie robi adaptacji i żaden nie ogarnia n43 i n53 stąd tyle złych opinii, a to są fajne silniki jak wszystko robione jest na czas

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przewidywalicie. Wszystkie cztery wtrysku nie zostały skalibrowane .

 

Skalibrowane?

Masz na mysli zakodowane?

Musi je wszystkie wyciagnac, spisac kody i wklepac w inpie naprzyklad albo innym tego typu programie.

Na youtube sa filmy ktore pokazuja jak to zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wyciągania wtrysków widać ich kody.

 

aaa....super...to ulatwia sprawe...dzieki za poprawienie

a jeszcze tak dodatkowo zapytam bo gdzies widzialem ze zeby wlozyc wtrysk do srodka trzeba scisnac uszczelke

ktora jest na koncu i ze to jakas tulejke specjalna trza miec co sciska te uszczelke, czy da rade to zrobic bez? moze jakies 'fikumiku' magiczny sposob?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione mam wtryski i zakodowane. Cewki tez sprawne. Ale mam nadal mały problem ze jak odpalę auto jak postoi przez noc lub dłużej to gdy go odpalam i wrzucę bieg „D” lub wsteczny „R” to przez minutę falują obroty. Potem jest wszystko ok. Czy ktoś miał taką przypadłość ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej problem z autem.... Wymienione zostały dwa wtryski i zakodowane oczywiście, wszystkie cewki. Na zimnym silniku dalej falują obroty i w czasie jazdy poszarpuje na wolnych obrotach np. Jak jadę 50 km/h ekonomicznie. A dzisiaj mi nawet wyskoczył błąd na komputerze „ Usterka silnika - Spadek mocy”. Nie wiem co mam już robić auto było u dwóch mechaników i dalej błędna diagnoza. Już nie chodzi o pieniądze. Proszę o poradę. Może to wina VANOSOW i trzeba wymienić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich doświadczeń wynika ze diagnoza n43 jest trudna, mechanicy którzy nie zajmują się bmw raczej nie dadzą rady ogarnąć tematu,


https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&pto=aue&rurl=translate.google.pl&sl=en&sp=nmt4&tl=pl&u=https://bimmerprofs.com/msd80-diagnostics/&usg=ALkJrhhVCWXIUiUwZI9SrBe6QjB1fJip1A

(celowo przepuszczone przez google translator)


to jest link do strony z opisem diagnozowania n43 polecam zacząć od tego, wymienianie na może skończy się kosztami jak morze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej problem z autem.... Wymienione zostały dwa wtryski i zakodowane oczywiście, wszystkie cewki. Na zimnym silniku dalej falują obroty i w czasie jazdy poszarpuje na wolnych obrotach np. Jak jadę 50 km/h ekonomicznie. A dzisiaj mi nawet wyskoczył błąd na komputerze „ Usterka silnika - Spadek mocy”. Nie wiem co mam już robić auto było u dwóch mechaników i dalej błędna diagnoza. Już nie chodzi o pieniądze. Proszę o poradę. Może to wina VANOSOW i trzeba wymienić ?

 

Mam wrazenie ze srednio czytasz co ci piszemy.

Zakladajac ze zostaly wymienione te wtryski ktore byly problemem, ze te wymienione zostaly zakodowane, czy wykasowales adaptacje i stworzyles nowe? Jezeli nie to to jest problemem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.