Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po zakupie e30 325iT z 92 roku postanowilem uruchomic klimatyzacje.

 

zalozylem pasek napedu sprezarki, zlecilem nabicie pustego ukladu gazem (chyba azotem) celem sprawdzenia szczelnosci. po tygodniu ubytek gazu byl z 6,8 bar do 6,3. znajomy majster od klimatyzacji stwierdzil ze to zbyt duzo i zaproponowal wymontowanie chlodnicy klimy we wlasnym zakresie (celem obnizenia kosztow imprezy) i dostarczenia jej do badania szczelnosci. od czegos trzeba zaczac wiec zaczynamy od chlodnicy. mechaniki sie nie boje wiec ja wyjme :)

 

pytanie 1: jak najprosciej wyjac te chlodnice bez uszczerbku dla reszty elementow auta?

 

pytanie 2: rozumiem ze ta chlodnica to element numer 1 z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG51&mospid=47297&btnr=64_0516&hg=64&fg=55

 

czym w takim razie jest element nr 1 z rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AG51&mospid=47297&btnr=64_0517&hg=64&fg=30

Opublikowano
przy tkim ubytku gazu stawiał bym na wysuszone uszczelniacze w kompresoze jezeli nie było długo płynu chłodniczego to na bank wyschły uszczelniacze
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Rysunek pierwszy to skraplacz, zwany popularnie chłodnicą klimy. Tu chłodzi i skrapla się czynnik chłodniczy (kiedyś R12, czyli freon, teraz R134a).

 

Rysunek drugi to parownik. Tu odparowuje czynnik chłodniczy chłodząc parownik i przepływające przez niego powietrze. Znajduje się w kabinie, w zespole nawiewu/ogrzewania/klimatyzacji.

 

Azot jest gazem bardzo przenikliwym. Taki ubytek wydaje mi sie zbyt mały by jego przyczyną mogło być uszkodzenie skraplacza.

 

Niech Ci fachowiec napełni układ czynnikiem z barwnikiem UV, sprawdzi czy reszta układu chodzi (kompresor, czujniki ciśnienia, zawór rozprężny, osuczacz) i jeżeli wszystko zadziała to po kilku dniach (albo po sezonie jeżeli wyciek mały) podjedziesz i będzie jak na dłoni widać, gdzie jest wyciek.

 

Przed następnym "sezonem chłodniczym" wymienisz uszkodzony element i już.

 

Jako użytkownik E30 z klimą (przez 10 lat) gorąco radzę by nie regenerować/naprawiać/kupować używanego skraplacza. One żyją 7

-10 lat, potem pękają, korodują w wielu miejscach jednocześnie, szkoda wyrzucać pieniądze w błoto. Kupisz nowy i będziesz miał spokój, a jak poszukasz to kupisz w cenie około 400-500zł. Ja kupiłem firmy Nissens.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Azot jest gazem bardzo przenikliwym. Taki ubytek wydaje mi sie zbyt mały by jego przyczyną mogło być uszkodzenie skraplacza.

 

Niech Ci fachowiec napełni układ czynnikiem z barwnikiem UV, sprawdzi czy reszta układu chodzi (kompresor, czujniki ciśnienia, zawór rozprężny, osuczacz) i jeżeli wszystko zadziała to po kilku dniach (albo po sezonie jeżeli wyciek mały) podjedziesz i będzie jak na dłoni widać, gdzie jest wyciek.

 

podczas badania gosc podlaczyl uklad w aucie pod zestaw swoich przyrzadow - zegarow. wtedy sprezarka zaczela pracowac dajac zauwazalne obciazenie dla silnika. stad wniosek ze uklad jako calosc jest sprawny. pozostaje znalezienie nieszczelnosci.

 

dzieki za pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.