Skocz do zawartości

Tapicerka ze skóry ekologicznej


darekas

Rekomendowane odpowiedzi

Czy macie w swoich autach tapicerkę z ekologicznej skóry.


Jak się sprawuje taka tapicerka podczas dłuższego użytkowania


Jedni sprzedawcy polecają twierdząc że obecnie skóra ekologiczna jest już dobrej jakości.


Inni jedna odradzają bo jednak nie jest to prawdziwa skóra.


W ofercie X3 podoba mi się jasna tapicerka Canebraa Beige ze skóry ekologicznej.


Taka sama jest też w ofercie X5 czyli raczej powinna być przyzwoitej jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie w swoich autach tapicerkę z ekologicznej skóry.


Jak się sprawuje taka tapicerka podczas dłuższego użytkowania


Jedni sprzedawcy polecają twierdząc że obecnie skóra ekologiczna jest już dobrej jakości.


Inni jedna odradzają bo jednak nie jest to prawdziwa skóra.


W ofercie X3 podoba mi się jasna tapicerka Canebraa Beige ze skóry ekologicznej.


Taka sama jest też w ofercie X5 czyli raczej powinna być przyzwoitej jakości

 

:

Zacytuję definicję i przytoczę kilka branżowych opinii we wspomnianym temacie abyś łatwiej podjął decyzję Ty oraz potencjalni inni zamawiający BMW mający w przyszłości podobne "dylematy" :




Nazywana popularnie "eko- skórą" lub "skajem" – materiał będący imitacją skóry naturalnej. Jest to tkanina poliestrowa pokryta warstwą plastyfikowanego polichlorku winylu. Powierzchnia tego materiału może mieć taką fakturę by przypominała np. skórę zwierzęcą. Skaj stosuje się w pokryciach tapicerskich, głównie ze względu na niższą cenę w porównaniu do prawdziwej skóry. Skaj jest nieprzemakalny, co sprawia, że w niektórych zastosowaniach ma przewagę nad skórą naturalną, z drugiej strony zupełnie nie przepuszcza powietrza, co jest wadą np. w siedzeniach samochodowych (powodują silne pocenie). Skóra syntetyczna znajduje szerokie zastosowanie jako uzupełnienie wyrobów skórzanych. Stosowana w miejscach gdzie intensywność użytkowania jest znikoma (tył i boki ), pozwala zachować trwałość i wygląd wykonanego w całości z surowca naturalnego, jednocześnie obniżając jego cenę.

Skóra syntetyczna będzie tańszą wersją wykończenia. Estetycznie dobrze zastąpi naturalny surowiec ale nigdy nie doścignie skóry pod względem stopnia wytrzymałości, miękkości "chwytu" i indywidualnego charakteru, co za tym idzie wyglądu gotowego wyrobu. Wybór skóry syntetycznej jest dyktowany praktycznym podejściem do zakupionego , który ma nam intensywnie służyć przez kilka lat, następnie będzie musiał być wymieniony.


Fotel samochodowy skórzany przy odpowiedniej pielęgnacji będzie towarzyszył nam przez kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt lat w znakomitej formie, reagując i dostosowując się do zmieniających warunków otoczenia razem z nami. Proszę pamiętać, że skóra naturalna jest jak człowiek, im starsza tym bardziej wartościowa, ciekawsza i dłuższą posiada historię


W samochodach marki BMW znajdują się między innymi następujące rodzaje skór:

Montana: Skóra Monata w BMW jest skórą gładką pigmentowaną z mocnym wzorem lica. Ziarno skóry jest tłoczone.

Nasca: Skóra Nasca w BMW jest skórą gładką pigmentowaną z mocnym wzorem lica. Ziarno skóry jest tłoczone.

Dakota: Skóra Dakota w BMW jest skórą gładką pigmentowaną z mocnym wzorem lica.Ziarno skóry jest tłoczone.

Bison: Skóra Bison w BMW jest skórą gładką pigmentowaną z mocnym wzorem lica. Ziarno skóry jest tłoczone. Skóry Bison nie należy mylić ze skórą BMW Buffalo

BMW-Büffelleder: Skóra BMW Buffalo jest skórą z bawołów wodnych i była pierwotnie skóra otwartą. Ostatnia wersja skóry Buffalo została w celu zabezpieczenia pokryta pigmentem.

Monza: Skóra BMW Monza jest pigmentowaną skórą gładką.

BMW-Nappa: Skóra BMW Monza jest pigmentowaną skórą gładką z naturalnym licem. W przeciwieństwie do prawie wszystkich skór BMW nie ma wyciskanego lica. W porównaniu do skór z tłoczonym licem Warstwa pigmentu jest też mniejsza. Przez co skóra jest bardziej naturalna.

Lavalina (Alpina): Skóra Lavalina BMW jest też skórą Nappa.

Cinghalino: Cinghalino (z włoskiego: "prosiaczek") jest rodzajem skóry w samochodach BMW, której wzór lica jest wzorowany na licu skóry dzika.



Ps.

Zestaw Strong Courlock do czyszczenia skór kosztuje 104 zł( za rok może być droższy) przy intensywnym eksploatowaniu „eco skóry” potrzebujesz 2 zestawy co 6 m-cy (albo i więcej). Przy 5 letnim użytkowaniu auta wydasz na w/w środki 2080 zł (dwa tysiące osiemdziesiąt zł PLN) przy założeniu, że sam to robisz.

A i tak po tym okresie wg przytoczonych opinii nadają się do wymiany.

W BMW X3 trzeba dopłacić 6 tysięcy zł do skórzanej tapicerki.

Przeanalizuj i Sam zadecyduj.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym zmienić stronga na softa... strong przy nowym aucie może narobić więcej kłopotów niż pożytku

a dwa jeden zestaw za około dziewiędziesiąt parę złotych starczy na 2-max 3 razy...

trzy, dopłaciłbym do lepszej skóry, zawsze to większy komfort - aspekt ekonomiczy tj wyżej kolega wspomniał jest zywczajnie śmieszny. Skóre (nie)ekologiczną też trzeba przecież pielęgnować :D

https://mrcleaner.pl/skora-alkantara/colourlock-soft-kompletny-zestaw-4-produktow-do-biezacej-pielegnacji-skory-w-aucie?gclid=Cj0KCQjwgezoBRDNARIsAGzEfe6vbeBG_4_kaHsayevrc5wXw46H0hhKOD80_cyeNzXClpZ9cWz5l84aAjWSEALw_wcB&fbclid=IwAR3G9ofNLfQdZZeQ-aue56L_4CZ-UvoyIxud3epjd54Io_yTzX433WDlJwY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadziłem Cię w bląd, mam skóra Vernasce.

Poszperaj na otomoto auta z rocznika 2014/15 z Sensatec i sprawdź jak to wygląda przy dużym przebiegu.

Swego czasu dużo aut wynajmowałem i szczerze mówiąc były to auta z minimalnym wyposażeniem flotowym. Nie zauważyłem nadmiernej ekspolatacji w tych skórach.

Ale wiem że inne marki borykają sie z takimi problemami w ekoskórach, nawet po 30k km (wytarte boczki itd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skóra ekologiczna jest też w konfiguracji X5


Czy BMW dawołoby do takiego auta premium skórę ekologiczną która jest słabej jakości i po 5 latach jest do wymiany?


Tak się zastanawiam.

 


Skomentuje bezpośrednio :


Po twoich wpisach wywnioskować można, że wydedukowałeś sobie kupno foteli ze skaju tylko dlatego, iż są w BMW X5 a skoro tam są tzn, że możesz oszczędzić przy okazji kilka tysięcy przy dopłacie do skóry a i tak będzie to samo.


Otóż nie :

1. BMW gwarantuje funkcjonalność do 100 tys.km przebiegu lub 5 lat.

Jeśli będziesz użytkował intensywnie to firmowe roczne średnie przebiegi

są w granicach 70 tys. km. więc gwarancje na fotele stracisz po 15 miesiącach.


2. W lecie siedzenie na takich fotelach ze skaju powoduje, że "tyłek" i pozostałe części ciała masz całe w "wodzie" a w zimie masz "przymarznięte" (bardziej obrazowo już się nie da) .




Jeśli budżet "cię trzyma" to lepiej weź materiałowe fotele.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...aspekt ekonomiczy tj wyżej kolega wspomniał jest zywczajnie śmieszny. Skóre (nie)ekologiczną też trzeba przecież pielęgnować :D

...

 

Przytoczony argument ekonomiczny wcale nie jest śmieszny ponieważ :


1.Pielęgnując fotele ze skaju wydamy 2 tys zł a później i tak trafią na śmietnik


2.Wydając natomiast 2 tys zł na pielęgnację foteli skórzanych spowodujemy, że posłużą nam kolejne kilkanaście lat.


Polecam "głębszą" analizę wpisu.


Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.