Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie ;)


Zwracam się z prośbą o pomoc.


BMW E87 - 118D, automat, autoklima


Po załączeniu klimatyzacji pojawia się dziwne "rzężenie" w okolicach silnika. Uf dźwięk narasta po przejechaniu kilkunastu kilometrów, wtedy dźwięk staje się nie do wytrzymania. Po wyłączeniu klimy wszystko wraca do normy i silnik chodzi elegancko. Ogólnie do pracy silnika nie mam zastrzeżeń, mam wrażenie, że tak jakby pod obciążeniem coś na klimie jest nie tak, tylko co?


Byłem u mechanika, wymienił rolki oraz napinacz, ale z klimą nic nie ruszał, sam mam wrażenie jakby to było jakieś łożysko na klimie czy coś takiego? Macie jakiś pomysł zanim pozbędę się kolejnych pieniędzy bez sensu? :) Dodam, że klima pracuje prawidłowo, chłodzi, trzyma temp, itd. chociaż można by było spróbować ją nabić, bo pewnie od nowości nic nie było robione, a przebieg 102 tyś.


Pozdrawiam

Opublikowano
Tak jak mówisz, prawdopodobnie łożysko kompresora, u mnie akurat nie rzęziło tylko wyło wraz ze wzrostem obrotów i wstrzymaj się z nabijaniem układu bo u mnie trzeba było wyciągać kompresor.
Opublikowano
Wymienione łożysko i dalej to samo, co do czynnika to klima chłodzi jak należy. Chodzi mi po głowie idea, że po załączeniu klimy alternator dostaje większe obciążenie i może tam coś nie tak? Słychać tam jakby jakieś cykanie, ale nie wiem czy to normalne
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze można zdjąć pasek z rolek i posprawdzać czy któraś nie lata . Do wyboru : pompa wody , alternator , napinacz , prowadząca , kompresor . Sprawdź wieczorem jak chłodno będzie czy też będzie wyło . Wtedy sprężarka pracuje z mniejszą wydajnością i powinno być ciszej .
Opublikowano

Mam bardzo podobny problem, który pojawił się po nabiciu klimatyzacji. Podczas jazdy jest świst z nawiewów wewnątrz pojazdu który narasta wraz z obrotami. Wewnątrz komory silnika cisza.


Czy udało Ci się rozwiązać problem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten świst powoduje czynnik w parowniku . W volvo v40 takie coś miałem ale nie zdążyłem naprawić bo auto sprzedałem . To w sumie klimiarz ( a nie nabijacz ) powinien wiedzieć co jest przyczyną .
Opublikowano
Napisałeś, że powoduje czynnik w parowniku. Chciałbym doprecyzować - zbyt mała ilość czynnika, zbyt duża, zepsuty parownik lub inne uszkodzenie i wtedy pojawia się ten dźwięk w parowniku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.