Skocz do zawartości

E60 550i N62B48 Wibracje, luzy


marmys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno zakupiłem 550i z 2008r. Zaraz po odpaleniu wyczuwam na kierownicy, fotelach lekkie wibracje. Po dodaniu gazu przy około 2tys obrotów nasila się to. Nie są jakieś mocne, ale jednak wyczuwalne. Drugą rzeczą która mnie irytuje to gdy odpuszczę i dodam gaz jest delikatny luz. Czuć takie szarpnięcie. No i jeszcze jedna ostatnia wada. Wchodząc szybciej w zakręt jest taki efekt jakby bujania, i strasznie wyrzuca na zewnątrz zakrętu. Auto posiada Dynamic Drive, i automatyczną skrzynię. Macie pomysły co to może być? Od czego zacząć wymieniać części. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć musisz od sprawdzenia poduszek silnika oraz skrzyni biegów. Jeśli są już na wykończeniu to wibracje będą przenosić się na karoserię.

 

Drugą rzeczą która mnie irytuje to gdy odpuszczę i dodam gaz jest delikatny luz. Czuć takie szarpnięcie.

 

Nie rozumiem tego zdania. Czy mógłbyś szerzej objaśnić o co chodzi?

 

Wchodząc szybciej w zakręt jest taki efekt jakby bujania, i strasznie wyrzuca na zewnątrz zakrętu. Auto posiada Dynamic Drive, i automatyczną skrzynię.

 

Czy to auto ze Stanów lub Szwajcarii?

Czy masz ActiveSteering?

Czy oglądałeś auto od dołu? Jak wygląda zawieszenie?

Czy byłeś na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić stan amortyzatorów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szarpnięcia. Wygląda to tak, jadę, puszczam gaz, samochód się toczy i gdy ponownie dodam gazu by przyspieszyć czuć szarpnięcie. Tak jakby połączył się silnik ze skrzynią. Kurczę, nie wiem jak to opisać. Hymm, coś na zasadzie gdybym puścił za szybko sprzęgło, ale to przecież automat.


Druga sprawa to auto z Niemiec, i posiada ActiveSteering. Przy szybszej jeździe mam wrażenie że układ kierowniczy strasznie delikatnie chodzi, zbyt lekko. Może ma to z tym związek. Na stację się dopiero wybieram ale wszystko wygląda na w miarę świeże i mało zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szarpnięcia. Wygląda to tak, jadę, puszczam gaz, samochód się toczy i gdy ponownie dodam gazu by przyspieszyć czuć szarpnięcie. Tak jakby połączył się silnik ze skrzynią. Kurczę, nie wiem jak to opisać. Hymm, coś na zasadzie gdybym puścił za szybko sprzęgło, ale to przecież automat.

 

Rozumiem o co chodzi, mam coś podobnego w audi. Jednak powodów może być bardzo wiele... trzeba by zacząć od podstawowej diagnostyki (czytania błędów, obserwacji pracy poszczególnych czujników).


Czy na wolnych obrotach silnik chodzi równo? Czy może zdarza się delikatne falowanie obrotów?

 

Przy szybszej jeździe mam wrażenie że układ kierowniczy strasznie delikatnie chodzi, zbyt lekko.

 

Tu wrażenie może być subiektywne, dla jednego lekko, dla drugiego ciężko. Jednak pewne jest, że ActiveSteering przy wyższych prędkościach usztywnia układ kierowniczy, co powoduje, że prowadzenie auta jest pewniejsze.


Przechyły boczne mogą być związane np. z zużyciem amortyzatorów, sprężyn, tulej wahaczy, gum stabilizatorów bądź niesprawnego układu DynamicDrive. Spróbuj jak najwięcej z tych rzeczy wyeliminować i drogą dedukcji pewnie znajdzie się rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiasz się, bo masz sportową skrzynię z łopatkami? Konwertery można regenerować.


Zwróć uwagę czy stabilizatory nie ciekną. Skoro to jest N62 to obstawiam, że plastikowa pokrywa od spodu będzie mokra od oleju i płynu, ale nie zniechęcaj się :)


Może warto nabyć interfejs typu Inpa żeby podstawową diagnostykę przeprowadzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.