Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Niedawno zakupiłem 550i z 2008r. Zaraz po odpaleniu wyczuwam na kierownicy, fotelach lekkie wibracje. Po dodaniu gazu przy około 2tys obrotów nasila się to. Nie są jakieś mocne, ale jednak wyczuwalne. Drugą rzeczą która mnie irytuje to gdy odpuszczę i dodam gaz jest delikatny luz. Czuć takie szarpnięcie. No i jeszcze jedna ostatnia wada. Wchodząc szybciej w zakręt jest taki efekt jakby bujania, i strasznie wyrzuca na zewnątrz zakrętu. Auto posiada Dynamic Drive, i automatyczną skrzynię. Macie pomysły co to może być? Od czego zacząć wymieniać części. Pozdro
Opublikowano

Zacząć musisz od sprawdzenia poduszek silnika oraz skrzyni biegów. Jeśli są już na wykończeniu to wibracje będą przenosić się na karoserię.

 

Drugą rzeczą która mnie irytuje to gdy odpuszczę i dodam gaz jest delikatny luz. Czuć takie szarpnięcie.

 

Nie rozumiem tego zdania. Czy mógłbyś szerzej objaśnić o co chodzi?

 

Wchodząc szybciej w zakręt jest taki efekt jakby bujania, i strasznie wyrzuca na zewnątrz zakrętu. Auto posiada Dynamic Drive, i automatyczną skrzynię.

 

Czy to auto ze Stanów lub Szwajcarii?

Czy masz ActiveSteering?

Czy oglądałeś auto od dołu? Jak wygląda zawieszenie?

Czy byłeś na stacji diagnostycznej żeby sprawdzić stan amortyzatorów?

Opublikowano

Te szarpnięcia. Wygląda to tak, jadę, puszczam gaz, samochód się toczy i gdy ponownie dodam gazu by przyspieszyć czuć szarpnięcie. Tak jakby połączył się silnik ze skrzynią. Kurczę, nie wiem jak to opisać. Hymm, coś na zasadzie gdybym puścił za szybko sprzęgło, ale to przecież automat.


Druga sprawa to auto z Niemiec, i posiada ActiveSteering. Przy szybszej jeździe mam wrażenie że układ kierowniczy strasznie delikatnie chodzi, zbyt lekko. Może ma to z tym związek. Na stację się dopiero wybieram ale wszystko wygląda na w miarę świeże i mało zużyte.

Opublikowano

Te szarpnięcia. Wygląda to tak, jadę, puszczam gaz, samochód się toczy i gdy ponownie dodam gazu by przyspieszyć czuć szarpnięcie. Tak jakby połączył się silnik ze skrzynią. Kurczę, nie wiem jak to opisać. Hymm, coś na zasadzie gdybym puścił za szybko sprzęgło, ale to przecież automat.

 

Rozumiem o co chodzi, mam coś podobnego w audi. Jednak powodów może być bardzo wiele... trzeba by zacząć od podstawowej diagnostyki (czytania błędów, obserwacji pracy poszczególnych czujników).


Czy na wolnych obrotach silnik chodzi równo? Czy może zdarza się delikatne falowanie obrotów?

 

Przy szybszej jeździe mam wrażenie że układ kierowniczy strasznie delikatnie chodzi, zbyt lekko.

 

Tu wrażenie może być subiektywne, dla jednego lekko, dla drugiego ciężko. Jednak pewne jest, że ActiveSteering przy wyższych prędkościach usztywnia układ kierowniczy, co powoduje, że prowadzenie auta jest pewniejsze.


Przechyły boczne mogą być związane np. z zużyciem amortyzatorów, sprężyn, tulej wahaczy, gum stabilizatorów bądź niesprawnego układu DynamicDrive. Spróbuj jak najwięcej z tych rzeczy wyeliminować i drogą dedukcji pewnie znajdzie się rozwiązanie.

Opublikowano
Silnik chodzi równiutko. Obawiam się że może być to konwerter. Pierwsze co to pojadę na stację by zbadać zawieszenie. Bo innego pomysłu nie mam...
Opublikowano

Obawiasz się, bo masz sportową skrzynię z łopatkami? Konwertery można regenerować.


Zwróć uwagę czy stabilizatory nie ciekną. Skoro to jest N62 to obstawiam, że plastikowa pokrywa od spodu będzie mokra od oleju i płynu, ale nie zniechęcaj się :)


Może warto nabyć interfejs typu Inpa żeby podstawową diagnostykę przeprowadzać?

Opublikowano
Dokładnie, skrzynia z łopatkami. Czasami lubi poszarpać, przeciągnąć biegi. A co do inpy, myślisz że może mi wskazać miejsce gdzie szukać problemu?
Opublikowano
Inpa połączy się przynajmniej z DynamicDrivem, ActiveSteeringiem i każdym innym modułem jaki jest w aucie. Zawsze to krok naprzód.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.