Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zakupiłem niedawno bmw f31 320d. Rocznik 2014, przebieg 204000 km. Podczas oględzin samochodu na stacji diagnostycznej pomiar pokazał stan amortyzatorow tylnich 75%, przednich 50%. Jako, ze opony kwalifikowały się do wymiany, postanowiłem wymienic opony z run flat na zwykle. Z ciekawości wykonałem ponownie badanie amortyzatorow na dwóch różnych stacjach. Na obydwu Stacjach diagnostycznych stan tylnich około 75%, przednich około 65%. Nie zastanawiałbym się nad wymiana gdyby nie fakt, ze przod wydaje mi się bardzo miękki i zdecydowanie miększy od tylu. Podczas gwałtownego skręcania wyraźnie widać o czuć bujnięcie przodu. Podobnie podczas najechania na próg zwalniający, wyraźnie czuć podwójne bujnięcie przodu samochodu. (Efekt jak w Łodzi). Po najechaniu tylu na próg ponownie czuc bujnięcie przodu. Podczas gdy naciskam na maskę nad amortyzatorami przednimi, jestem w stanie bardzo mocno rozbujać samochód. Tzn, nie buja się w nieskończoność (Wyraźne dwa bujnięcia) ale amplituda wydaje mi się bardzo duża. Z tylu nie zauważyłem czegoś takiego. Wierzyć przyrządom pomiarowym czy wymieniać? Czy może f31 tak ma? Posiadam również e87 118d i f31 w porównaniu z jedynka jest bardzo miękkie. Dodam, ze w obydwu zawieszenie jest standardowe. Bmw f31 ma oryginalne amortyzatory z pierwszego montażu. Data produkcji 2014 made in Poland.
Opublikowano
nie powinno tak być, ja żeby tak rozbujać auto przy sprawdzaniu zawieszenia czy nic nie stuka musiałem poprosić mechanika o pomoc a mam 186 cm i 90 kg wagi. Co prawda mam Mpakietowe, ale nawet w zwykłym powinno być stabilniejszę. Czesto na stcji wylane amortyzatoru przechodzą test
Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Nie miałem punktu odniesienia bo poprzednia trójka jaka miałem to e46 330d w kombi na m-pakietowymi zawieszeniu. Było ono zdecydowanie twardsze niż w jedynce. Jestem podobnej postury co Ty wiec amorki przednie do wymiany :)
Opublikowano
Jestem już po wymianie. Amortyzatory Sachs, odboje i osłony. Efekt? Zdecydowana poprawa właściwości jezdnych :) nie ma już bujania i samochód prowadzi się bardzo precyzyjnie i pewnie. Po wymianie amorkow zrobili mi jeszcze geometrię. Czy ktoś wie jakie powinny być poszczególne kąty w tym modelu? Sprawdziłbym sobie czy wszystko ok.
Opublikowano

Siemanko,

posiadam F30tke ale myślę że nie różni się dużo od F31 :lol:

wrzucam fotki jakie udało mi się zrobić na stacji diagnostycznej:


Przód:

20200305-133747.jpg

Tył:

20200305-133729.jpg


Wydaje mi się że zakresy tolerancji są na zielonym polu po lewej i po prawej od wartości.


Jakby ktoś się zna to może opisać dane pomiary, byłym wdzięczny :)


Mam nadzieję że pomogą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.