Skocz do zawartości

e46 320d fl stuk przy cofaniu Krzyżak Wału aktualizacja


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

Te frezy są długie i po to żeby ustawić wał po długości i dopiero dokręcić. tak samo ten gościu co mi robił wał tak powiedział że i tak będę musiał tą nakrętkę luzować i na końcu dokręcić . Bo po co się siłować żeby naciągnąć wał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Te frezy są długie i po to żeby ustawić wał po długości i dopiero dokręcić. tak samo ten gościu co mi robił wał tak powiedział że i tak będę musiał tą nakrętkę luzować i na końcu dokręcić . Bo po co się siłować żeby naciągnąć wał .

 

dzieki wielkie :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro mi może dadzą znać co z wałem :roll: wysłałem w pon paczką + i poczta się opier.. dopiero dziś doręczyli a ja myślałem ze do dziś to będę już miał lub jutro w domu.Ciekawe czy dwa czy jeden krzyżak do wymiany bo tylny na bank a ten jak podpora to nie wiem :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej dzwonili do mnie odnośnie wału :roll: wymienili jeden krzyżak + wyważyli wał łącznie 370zł do zapłaty :roll: drugi krzyżak był bardzo dobry :roll:

do tego wymienili podporę wału na febi i łożysko do niej koyo wprasowali :roll:


Typ mówił,że ten tylny krzyżak był jak dobrze zrozumiałem przypalony czy jakoś tak miał lekki luz powiedział i mówi,ze to stukanie na pewno nie bedzie od wału jego zdaniem bo wał jest bardzo dobry.. ale zamontuje zobaczę


generalnie wjedzie wał wyważony z jednym krzyżakiem nowym,nowa podpora + łozysko koyo do tego wleci nowy łącznik elastyczny wału febi komplet z śrubami 6x + 6x nakrętek (taki zestaw jest ) i od razu dwie nowe poduszki skrzyni biegów Lem :roll: jak będzie stuk to temat zostawiam bo zostanie dyfer lub skrzynia biegów :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego szuwarek kupiłem łącznik febi

ze śrubami i nakrętkami śruby są takie same jak oe bmw gdzie jedna oe kosztuje 18zł jedynie nakrętki sa inne


w środku opakowania była instrukcja febi na której widać,że śruby mają isć tak:


ba5680bc047d5dfd005c18a5b0aa8faa.jpg


nie jak większość,że śruby idą w jednym kierunku.Nawet na grupie jakiejś fb typ pisał,że nalezy montować tak jak w instrukcji febi czyli finalnie tak ma to wyglądać:


6160db13609cb95806411c230e1e5b1c.jpg


czy Ty tak skręciłeś jak na zdjęciu ostatnim? :roll: i wszystko ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej 3 nakrętki mam od strony skrzyni i 3 od strony wału. Tak było założone , przy odkręcaniu jedna śruba nie chciała wyjść bo była zapieczona w tulejce.I chyba było tak założone fabrycznie i tak samo składałem . To że niektórzy mają wszystkie w tą samą stronę to ich pewnie pomysł żeby wygodnie było skręcać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wał zamontowany :roll: i odnośnie stukania żadnej poprawy...chodz pierwszy wyjazd z pod wiaty do tyłu cisza jak makiem zasiał to znów cofam i tak z 50m nic cisza.. wyjechałem na drogę cofam i ŁUP... :mad2:


a podczas jazdy jak np jadę na 1 biegu już toczę się do skrzyżowania i jak tak pobawię się szybko dodam gazu ujmę to jest ŁUP z tyłu .. to samo jak np jadę mam sprzęgło wbijam drugi bieg cisza i wjeżdżając w drugą drogę puszczam sprzęgło i łup z tyłu..


coś mi się wydaje,że to będzie z dyfra raczej szło..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super powodzenia , jeden problem rozwiązałeś teraz zacznie się następny.

 

Pisałem ci wał masz naprawiony ale dyfer do dupy. Ja kupiłem teraz w niemczech z orginalnym przełożeniem i też lipa , gośc mi kase zwrócił a dyfer kazał wyrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NAPISZĘ TAK MOŻE ZAŁAPIESZ. PISAŁEM CI WCZEŚNIEJ ŻE MIAŁEM STUKI I ZAŁOŻYŁEM DYFER 2,47 I NIE MA ŻADNYCH STUKÓW. A CHCE WRÓCIĆ DO ORGINAŁU 2.35 , I KUPIŁEM TAKI W NIEMCZECH ALE NAWET GO NIE ZAKŁADAŁEM . SPRAWDZIŁEM GO NA SUCHO I TEŻ MIAŁ LUZY , GOŚĆ KASĘ ODDAŁ. MAM TERAZ W POLSCE KOŁO MNIE NA OKU DYFER 2.35 I PO ŚWIĘTACH GO SPRAWDZĘ PRZED ZAKUPEM. BO KUPNO PRZEZ ALEGRO TO STRATA KASY I CZASU. U MNIE PO KUPIE KTÓREGOKOLWIEK NIC NIE WYŁO TYLKO STUKI BYŁY. 2.47 JEST BEZ ZARZUTÓW .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego szuwarek to mówisz,że ten stuk flanszy na boki jest ok? i to nie od niego stuka? w sumie sprawdziłem to na swoim starym dyfrze wyjąłem flansze dałem nowy pierścień oe bmw to ciężej wsadzić było ale po wepchaniu też dało się lekko ruszać może ciut mniej bo nowy pierścień ale też ciut chodziło i dlatego tak myślałem że moze przy ruszeniu i cofaniu ta flansza tak puknie :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


udało mi się wkońcu zmienic dyfer na inny uzywany w ktorym zmieniłem uszczelniacze + wlalem nowy olej i wkoncu cisza :) zero stuków , tyle lat z nimi jezdzilem ze az teraz dziwnie cicho sie prowadzi.

Tak jak wczesniej pisalem, wymieniłem tyleje dyfra, ktore nie pomogly a tak naprawde wystarczylo przysluchac sie w ktorym miejscu jest stuk przy rozbujaniu samochodu na biegu np w kanale za pomoca tylnego stabilizatora i ewidetnie stuk był z dyfra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


udało mi się wkońcu zmienic dyfer na inny uzywany w ktorym zmieniłem uszczelniacze + wlalem nowy olej i wkoncu cisza :) zero stuków , tyle lat z nimi jezdzilem ze az teraz dziwnie cicho sie prowadzi.

Tak jak wczesniej pisalem, wymieniłem tyleje dyfra, ktore nie pomogly a tak naprawde wystarczylo przysluchac sie w ktorym miejscu jest stuk przy rozbujaniu samochodu na biegu np w kanale za pomoca tylnego stabilizatora i ewidetnie stuk był z dyfra.

 


nie wiesz kolego czy te flansze też stukają Ci? tak jak na filmie kilka postów wyżej co pokazałem :roll: jaki dyfer kupiłes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem go 2 lata temu a dopiero teraz znalazłem czas, z tego co kojarze to raczej przelozenie 1:1 staralem sie dobrac .

Co do stuków flanszy, cos mi świta jak zmieniałem uszczelniacze ze jakis luz tam mógł być.

Moge potwierdzić na starym dyfrze jak tylko go dorwe.


Co ciekawe jak porównywałem stary vs nowy, to dyfer który wyciągnąłem można było obracać swobodnie za koło które jest połączone z wałem ( wtedy półośki obracaj sie rowniez) a "nowa" używka miala dość spory opór i w sumie zastanawiałem się czy to przez to że tyle przeleżał czy może olej nie był dobrze rozprowadzony.


Co do przełożenia, fabrycznie mam 2:47

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=EU71-EUR-11-2003-E46-BMW-318d&diagId=33_1184

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.