Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, chciałbym się was podpytać na temat działania sprzęgła w M54B30 manual.

Furę mam dopiero od kilku miesięcy i nie podobała mi się praca sprzęgła, więc postanowiłem zlecić wymianę sprzęgła razem z dwumasą (to i to z LUK-a).

O ile sprzęgło pracuje dużo ładniej, to nadal nie wszystkie problemy związane z wysprzęglaniem zostały rozwiązane.

Otóż podczas dojeżdzania do skrzyżowania, w momencie pełnego wysprzęglania pojawia się lekkie szarpnięcie i zatelepanie, problem nie występuje jeśli wysprzęglam przy wyższych obrotach, natomiast jak dla mnie trochę nienaturalnie wysoko jest ta "granica" obrotów silnika przy których trzeba wysprzęglać żeby nie było tych drgań.

Również mam taki efekt że przy wyższych prędkościach przy np. zmianie biegu z 4 na 5, choćbym nie wiem jak płynnie starał się puszczać sprzęgło zawsze pojawia się lekkie szarpnięcie.


Myślałem że nowy zestaw jak i dwumasa są tutaj problemem ale nieznacznie wpłynęły na ww. efekty.

Jeździłem już trochę różnymi autami (choć akurat nie benzyniakiem z dwumasą) więc wykluczam złą technikę, ale może coś poradzicie - czy ten typ tak ma? Albo mi wymagania wzrosły i najlepiej bym się czuł w automacie :lol:

Co myślicie?

Opublikowano
Szarpanie podczas zmiany biegów to sprawdziłbym łącznik elastyczny wału. U mnie w e39 bylo uderzenie przy każdej zmianie biegu oprócz łącznika miałem zerwana poduchę skrzyni tyle że to było w dieslu duży moment robi swoje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.