Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie, w jakim zakresie obrotowym występuje u was 'turbo dziura'?

Posiadam wersję 118d 143km i mam wrażenie, że do 2 tys obrotów naprawdę nic się nie dzieje, może nawet delikatnie ponad 2 tys. Dopiero po przekroczeniu ich coś się dzieje. Jakby samochód naprawdę nie lubił niskich obrotów.

Też tak macie?

Opublikowano

Przerabiam ten temat. Mam 116d, którego uruchomiłem wczoraj. Sprężarka była uszkodzona - zassała śmieci. Regenerowana w regeneruj.pl - na razie zgłasza błąd: "Sterowanie położeniem siłownika turosprężarki - zbyt mocno zamknięte/odchylenie dodatnie".

Ale do brzegu. Jak zgłosi błąd, koniec jazdy natomiast zanim to się stanie jeździ dobrze ale właśnie mam taki sam problem, który nie jest do zaakceptowania czyli turbodziura do około 2000 obr. Piszę dlatego, że od jutra będę się tym zajmował i opisze rozwiązanie. Gdyby okazało się, że ten typ tak ma, auto pojedzie do rperformance.pl na chipowanie. I tak by pojechało bo 115KM, nie dla mnie.

Opublikowano

Obecnie projektowane auta/silniki powinny „jechać” od ~1500rpm, więc coś jest ewidentnie stegesowane :wink:

Pierwsze co trzeba zrobić, to logi na kompie u kogoś kumatego w temacie, ale nie każdy tuner to potrafi...

Druga rzecz to prawidłowo regeneracja suszarki, a to też trzeba umieć zrobić i użyć części odpowiedniej jakości.

Trzecia sprawa, podajcie swoją lokalizacje, to może podpowiem do kogo podjechać na „konsultacje”.

Powodzenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Obecnie projektowane auta/silniki powinny „jechać” od ~1500rpm, więc coś jest ewidentnie stegesowane :wink:

Pierwsze co trzeba zrobić, to logi na kompie u kogoś kumatego w temacie, ale nie każdy tuner to potrafi...

Druga rzecz to prawidłowo regeneracja suszarki, a to też trzeba umieć zrobić i użyć części odpowiedniej jakości.

Trzecia sprawa, podajcie swoją lokalizacje, to może podpowiem do kogo podjechać na „konsultacje”.

Powodzenia.

 

Moja lokalizacja, to Warszawa.

Też mi się wydaje, że coś nie halo moją sprężarką. Wychodzę z założenia, że nie jest możliwe, aby szanująca się marka, dopuściła do takiej charakterystyki dynamiki silnika, z którą może konkurować Clio 1.5 dCi - mam takie i ciągnie z każdych obrotów. Nie chciałem porównywać ale stało się, trudno.

Nie wspomniałem, że turbo zostało wreszcie naprawione - podobno podczas testów "spalił" się nastawnik. Teraz jeździ bez błędów, na prostej dochodzi do 198 i czuć, jak odcina ale turbodziura, jak wcześniej napisałem - pozostała.

Będzie zawirusowane w RPerformance.

Opublikowano

Nie narzekaj na ten silnik w Clio, bo w najmocniejszej wersji ma zdaje się ~110KM, do tego lżejszą budę, więc to tylko kwestia skrzyni biegów i oba auta będą śmigać podobnie.

Turbo nie jest poprawnie naprawione, bo nadal nie wstaje tak jak trzeba, ale to wszystko wyjdzie na kompie u Rogala :cool2:

Powodzenia i zdaj tu relację z wycieczki do krainy tuningu :norty:

Opublikowano
Nie narzekaj na ten silnik w Clio... :norty:

Nie, nie narzekam, a faktycznie tak zabrzmiało. Mój m 90KM i jego największa zaletą jest zużycie paliwa. Jadąc eco dystans 190km, starając się utrzymać 90km/h, potwierdzone przy tankowaniu zużycie, to 3.1l/100km.

 

Powodzenia i zdaj tu relację z wycieczki do krainy tuningu :norty:

Dziękuję, napiszę na pewno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.