Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,


Od roku mierzę się z problemami związanymi z moim samochodem, BMW serii 1, silnik 3-cylindrowy 1.5 136 km, produkcja koniec 2015, przebieg 88.000.


Samochód w trakcie jazdy niekiedy raz lekko szarpnie, lub zaczyna szarpać z częstszą częstotliwością i się trząść. W chwili gdy wpadnie w mocne trzęsienie (np. w mieście) nawet jak zatrzymam pojazd, mam wrażenie, że lekko "ciągnie do przodu". Nie wyskakują żadne błędy w pojeździe.


Pierwsza wizyta w serwisie:

stwierdzono, że w jednym miejscu pod świecą były dwie podkładki, a pod drugą nie było żadnej - wymieniono świece i problem minął. Na 3 miesiące.


Druga wizyta w serwisie:

wymieniono komplet świec i historia taka sama - 3 miesiące spokój.


Trzecia wizyta w serwisie:

Samochód przestał miesiąc w serwisie specjalizującym się w BMW, przejeździł prawie 1000 km testowo, komputer nie łapie żadnych błędów. Serwisant zastanawia się, czy może to nie problem z wtryskami, ale nie jest w stanie powiedzieć, czy po wymianie problem ustąpi.


Zachowanie samochodu nie jest charakterystyczne dla konkretnego momentu - niezależnie od tego, czy silnik jest ciepły, czy zimny, auto jedzie szybko czy wolno. Niekiedy problem się nasila, a ostatnio zrobiłem trasę 2x 600 km po autostradzie, może "szarpnął" ze 3-4 razy w każdą stronę. Występuje zarówno przy dynamicznej jeździe (dynamicznym przyspieszaniu), jak i przy spokojnej, jednostajnej.


Serwisant rekomendował mi czekać, aż "się pogorszy i zepsuje", wtedy będzie wiadomo, co naprawiać.


Być może ktoś z Was spotkał się z podobną sytuacją.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ja bym zainteresował się tematem świec. Był tu gdzieś taki temat i problem zniknął po prawidłowym założeniu właściwych części. Powodzenia :cool2:
Opublikowano
Jeżeli masz napęd 4x4 - xdrive, to sprawdź opony czy mąż dokładnie ten sam rozmiar, oraz czy ich zużycie jest jednakowe. To też skutkuje tym że wały napędowe się nie zgrywają w dyferencjale i auto szarpie co jakiś czas
Opublikowano

Napęd jest standardowy na tył.


@Tony_Stark, pamiętasz może dokładnie, jakiego samochodu dotyczył temat świec, albo inne info, które pomogłoby mi znaleźć wątek? NIe mogę się doszukać. :idea:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

Jakiej firmy cewkę założyli?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
cześć,

W moim samochodzie było podobnie, drgało szczególnie na zimnym silniku, później komunikat o niepełnej mocy.

Padła cewka, naprawa ok 200 zł, przy okazji wymieniłem świece. Teraz żadnych problemów pracuje równo

Jakiej firmy cewkę założyli?

Cewka beru, świece Bosch,

Na marginesie, w Serwisie BMW zakładają świece (niby oryginały) za 120zl/szt, a to świece..... championa u mnie tak było :roll:

  • 4 lata później...
Opublikowano
W dniu 25.05.2020 o 11:42, max1xx4 napisał(a):

Witajcie,

 

Od roku mierzę się z problemami związanymi z moim samochodem, BMW serii 1, silnik 3-cylindrowy 1.5 136 km, produkcja koniec 2015, przebieg 88.000.

 

Samochód w trakcie jazdy niekiedy raz lekko szarpnie, lub zaczyna szarpać z częstszą częstotliwością i się trząść. W chwili gdy wpadnie w mocne trzęsienie (np. w mieście) nawet jak zatrzymam pojazd, mam wrażenie, że lekko "ciągnie do przodu". Nie wyskakują żadne błędy w pojeździe.

 

 

Cześć,

 

mam dokładnie ten sam problem w moim BMW F30 z 2015 roku z silnikiem B38 (3-cylindry, 1.5l) i przebiegiem 140,000 km. Jedyna różnica polega na tym, że u mnie w momencie awarii (kiedy wpada w drgania) samochód wyrzuca błąd napędu i wchodzi w tryb awaryjny.

Moja pierwsza wizyta w serwisie - wymiana wszystkich trzech świec. Pomogło na dwa tygodnie. Potem auto stanęło na autostradzie na drugiej dłuższej trasie (najpierw sporadyczne szarpnięcia, potem drgania silnika i awaria napędu po przejechaniu ok. 200 km).

Druga wizyta w serwisie - mechanik stwierdził, że ze świecami wszystko mechanicznie OK. Jednak komputer pokazuje błąd wypadania świecy w trzecim cylindrze. Zamienił świece 1. i 3. cylindra, co spowodowało zniknięcie błędu. Ale nadal nie wiemy jaka była pierwotna przyczyna. Teorie są następujące:

- Należy zaktualizować oprogramowanie (mam stare z 2017 r.). Tak zaleca producent w przypadku powtarzających się błędów niewadomego pochodzenia. Dzis to zostanie wykonane.

- Należy wymienić wiązkę zasilającą. Na początku produkcji F30 ta wiązka była wadliwa, ale zdaje się, że mój egzemplarz ma już wersję poprawioną.

- Należy tankować paliwo 98 zamiast 95. Niby słabej jakosci paliwo moze powodowac odczyt spalania stukowego w cylindrze, co skutkuje awarią napędu. - raczej najmniej prawdopodobne.

 

Czy komus udało się rozwiązać ten problem i mógłby polecić sprawdzone rozwiązanie? Nie chciałbym szukać po omacku przyczyny i wydawać kasę bez potrzeby 😉

 

Dzięki!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.