Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)


O ile aktywacja/deaktywacja różnych opcji w modułach z użyciem NCS Dummy jest już dla mnie w miarę jasna i działa jak należy, to mam rozbieżne informacje na temat zmiany tzw. FA/VO.

Mianowicie chciałbym wyłączyć ostrzeżenie dźwiękowe niezapiętych pasów, i na bimmerpark są podane które parametry modułu SGM trzeba zmienić na "niśt-aktiw", natomiast jest również informacja że trzeba dodać kod serwisowy "+OI11" oraz "+OI12" ale różne źródła podają inne sposoby, więc zapytam dla pewności:


1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)




1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

A1 tak trzeba osobno wpisać do obydwu modułów komunikacyjnych.

A2 nie koniecznie, process car , ale zmieniając wyposażenie należny wpisać dane do modułów kodując moduły do serii z FA/VO pojazdu, jak ktoś nie ma pojęcia o funkcjonowaniu danego wyposażenia to musi zakodować cały samochód ale wystarczy zakodować do serii tylko te moduły w którym dana funkcja jest aktywna.

A3 , trzeba wpisać najpierw dane kodowania do serii (z FA/VO pojazdu) , potem edycja plikiem man , jeśli zrobisz odwrotnie to wszystko usuniesz.

Opublikowano
Hej, po ogarnięciu mniej więcej INPA/ISTA+ czas na kodowanie w NCS Expert :)




1) czy FA_WRITE trzeba zrobić dla CAS a potem w identyczny sposób dla LMA? Czy zawsze (niezależnie co kodujemy) te FA_WRITE są robione właśnie dla tych modułów czy czasem również dla innych modułów trzeba zrobić ten "job" ? I co ma jeszcze do tego moduł FRM, to zależy od modelu?

2) czy trzeba używać funkcji Process car na końcu? Na tym forum była gdzieś o tym mowa, natomiast anglojęzyczne tutoriale nic nie wspominają o Process car

3) czy jeżeli mam do zmiany: zarówno niektóre parametry na "niśt-aktiw" w module (np. SGM) oraz dodanie wartości FA, to ma znaczenie co zrobię najpierw? W NCS mam dwa profile: Manipulation oraz Factory coding - czy zarówno kodowanie jak i dodanie kodu FA może być zrobione z tego samego profilu i czy należy pomiędzy tymi operacjami np. wyłączać i włączać zapłon, albo wyłączać NCS ?


Będę wdzięczny za odpowiedź na te pytania

A1 tak trzeba osobno wpisać do obydwu modułów komunikacyjnych.

A2 nie koniecznie, process car , ale zmieniając wyposażenie należny wpisać dane do modułów kodując moduły do serii z FA/VO pojazdu, jak ktoś nie ma pojęcia o funkcjonowaniu danego wyposażenia to musi zakodować cały samochód ale wystarczy zakodować do serii tylko te moduły w którym dana funkcja jest aktywna.

A3 , trzeba wpisać najpierw dane kodowania do serii (z FA/VO pojazdu) , potem edycja plikiem man , jeśli zrobisz odwrotnie to wszystko usuniesz.

 

Ad. 1) do obydwu modułów komunikacyjnych i TYLKO do nich, nieważne co będziemy kodować?

Ad. 3) czyli nie trzeba wyłączać NCS w międzyczasie ani resetować zapłonu pomiędzy procedurą zmiany FA/VO a potem edycja man-em i z tego samego profilu w NCS można polecieć wszystko po kolei?

Opublikowano

1 - Tylko do nich, bo tylko one zawierają informację o wyposażeniu. Na podstawie tych informacji przy kodowaniu "do serii" wszystkie moduły wracają do ustawień fabrycznych, czyli tych zapisanych w FA.


2 - Niektóre moduły potrzebują się "uśpić" żeby przyjąć ustawienia, ale jest ich niewiele (np. CCC). Większość robi sobie samoczynny reset po kodowaniu. NCSa nie musisz restartować. Przywracanie do serii robisz z profilu Factory coding, każde inne kodowanie z profilu Manipulation.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.