Skocz do zawartości

[F11 520D] Wymiana piasty przedniej


larry920

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do wymiany przedniej piasty w 520d bez xdrive i pytanie czy ktoś z was wymieniał: jak z dostępem do śrub i czy ciężko je odkręcić?

Objawy mam takie: prawa piasta obraca się z lekkim oporem, lewa natomiast nie ma prawie żadnego oporu, huczenia nie zauważyłem, mam jedynie lekkie drgania przy hamowaniu ale tylko w przedziale 60-40km, w czasie jazdy nic nie trzęsie. Wykluczyłem już tarcze (oryginały sprawdzone i lekko przetoczone) brak luzów w zawieszeniu, wg mnie coś z piastą nie tak - nie obraca się w 100% osiowo. Wiadomo można jechać do warsztatu, wyłożyć kasę ale wolałbym zrobić samodzielnie w swoim kanale. Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego larry920 wymiana piasty przebiegła pomyslnie? Miales probleM z wyciągnięciem wahacza poprzecznego czy Faktycznie nie siedzi tam tak mocno?



Orientuje sie ktoś co szło na pierwszy montaż w f11 ?

Lepiej dołożyć do oryginalnej piasty bmw czy w zupełności mozna zalozyc faga lub skf?

Trzeba wymienić odrazu druga stronę ? Trzymajc sie zasady wymiany parami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fag i SKF to firmy które robią części na pierwszy montaż tak że nie masz się czego obawiać, sam zamontowałem chyba Fag o ile dobrze pamiętam i nie było żadnych problemów a wymiana dotyczyła tylko jednej strony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego larry920 wymiana piasty przebiegła pomyslnie? Miales probleM z wyciągnięciem wahacza poprzecznego czy Faktycznie nie siedzi tam tak mocno?



Orientuje sie ktoś co szło na pierwszy montaż w f11 ?

Lepiej dołożyć do oryginalnej piasty bmw czy w zupełności mozna zalozyc faga lub skf?

Trzeba wymienić odrazu druga stronę ? Trzymajc sie zasady wymiany parami?

 

Wymiana zakończona sukcesem, wahacz wyszedł u mnie łatwo bez ściągacza, śruby trzymają mocno, dostęp dobry po odkręceniu tarczy i osłony tarczy. Pierwszy obrót wykonałem z rurką przedłużką na kluczu, a potem już się łatwo kręciły, także bez mocnego klucza się nie obejdzie. U siebie miałem SKF oryginał a kupiłem FAG oryginał, więc występowały zamiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Partnerzy klubu
Mam problem z doborem piasty przedniej. Mianowicie podawane są dwa rodzaje śrub mocujących m12-1,25 lub m12-1,5. Jest ktoś w stanie dokładnie określić od kiedy lub do kiedy stosowany rozmiar?

 

Tak naprawdę to nie ma znaczenia. Piasty do F10/11 był modyfikowane. W starszej (już nie oferowanej w sprzedaży) wersji posiadały otwory na śruby M12x1,5 ; w aktualnej wersji posiadają otwory na śruby M12x1,25. W katalogu BMW ETK zaznaczone jest, że do piasty konieczne jest dodanie śrub w odpowiedniej wersji. Wynika to z tego, że BMW sprzedaje piastę bez dołączonych w komplecie śrub. Śruby należy dobrać w zależności od tego jaki skok gwintu mają otwory w piaście. Nie ma to o tyle znaczenia, że obecnie oferowana w sprzedaży jest już tylko nowa wersja piasty z otworami na śruby M12x1,25, a śruby są dołączone w komplecie do wszystkich piast renomowanych producentów, np. FAG:

e2nhRS.png


Śruby przechodzą przez otwory w zwrotnicy oraz są wkręcane w nagwintowane otwory piasty:

wxmG2F.png


Podsumowując jeśli kupujesz komplet: piastę z dołączonymi w zestawie śrubami, nie ma znaczenia czy jest to piasta w wersji M12x1,5 czy M12x1,25, ponieważ w zwrotnicy znajdują się otwory 'przelotowe' przez które przejdą każde śruby M12, a otwory w piaście posiadają odpowiedni gwint do dołączonych w komplecie śrub.



Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

Jak wyzej napisane Łożyska renomowanych firm są wraz z odpowiednimi śrubami mocującymi.

W bald wprowadzil mnie pracownik Bmw gdyz Poinformował mnie ze tylko śruby o takim gwintowaniu

((m12 1-5) pasuja do mojego Samochodu...

Teraz po rozebraniu wszystkiego wiem ze lozysko z mocowaniem m12-1,25 Tez jest odpowiednie. Różnica jest tylko w

Momencie dokręcania śrub.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Nie ma sprawy.


Owszem tylko śruby M12x1,5 pasują do piasty, która została zamontowana fabrycznie w Twoim BMW, ale w przypadku wymiany piasty na nową nie ma to już znaczenia.



Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie,

Panowie mam pytanie, wczoraj wymieniłem piastę. Wahacz wyszedł ok, śruby od piasty jedna się wykręciła a 3 sztuki ciałem kątówką. Na nowej piascie jest taka zaślepka od strony magnesu. Ja trzeba ściągać przed montażem ? Bo raz zamontowałem z ta blaszka, poskladalem przejechałem się i błędy ABS iDSC ale weszło dość ciasno pewnie ze względu na to ze nie zdjąłem jej ta ta w zwrotnicy mogłem głębiej wcisnąć i uszkodzić czujnik. Wiec rozebralem

Jeszcze raz i założyłem bez ze widoczny jest magnes ale błędy zostały. Ciekawe czy czujnika nie uszkodziłem bo w samej zwrotnicy jest już taka podobna blaszka okrągla czy może została ze starej piasty. Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Panowie mam pytanie, wczoraj wymieniłem piastę. Wahacz wyszedł ok, śruby od piasty jedna się wykręciła a 3 sztuki ciałem kątówką. Na nowej piascie jest taka zaślepka od strony magnesu. Ja trzeba ściągać przed montażem ? Bo raz zamontowałem z ta blaszka, poskladalem przejechałem się i błędy ABS iDSC ale weszło dość ciasno pewnie ze względu na to ze nie zdjąłem jej ta ta w zwrotnicy mogłem głębiej wcisnąć i uszkodzić czujnik. Wiec rozebralem

Jeszcze raz i założyłem bez ze widoczny jest magnes ale błędy zostały. Ciekawe czy czujnika nie uszkodziłem bo w samej zwrotnicy jest już taka podobna blaszka okrągla czy może została ze starej piasty. Proszę o podpowiedzi.

 

Na zdjęciu powyżej widaćten talerz zaślepiający magnez łożyska i właśnie o niego mi chodzi do montażu w zwrotnicy się go ściąga ?

A w zwrotnicy tez jest widoczny na zdjęciu i on rozumiem zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.