Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przymierzam się do wymiany przedniej piasty w 520d bez xdrive i pytanie czy ktoś z was wymieniał: jak z dostępem do śrub i czy ciężko je odkręcić?

Objawy mam takie: prawa piasta obraca się z lekkim oporem, lewa natomiast nie ma prawie żadnego oporu, huczenia nie zauważyłem, mam jedynie lekkie drgania przy hamowaniu ale tylko w przedziale 60-40km, w czasie jazdy nic nie trzęsie. Wykluczyłem już tarcze (oryginały sprawdzone i lekko przetoczone) brak luzów w zawieszeniu, wg mnie coś z piastą nie tak - nie obraca się w 100% osiowo. Wiadomo można jechać do warsztatu, wyłożyć kasę ale wolałbym zrobić samodzielnie w swoim kanale. Dzięki za podpowiedzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego larry920 wymiana piasty przebiegła pomyslnie? Miales probleM z wyciągnięciem wahacza poprzecznego czy Faktycznie nie siedzi tam tak mocno?



Orientuje sie ktoś co szło na pierwszy montaż w f11 ?

Lepiej dołożyć do oryginalnej piasty bmw czy w zupełności mozna zalozyc faga lub skf?

Trzeba wymienić odrazu druga stronę ? Trzymajc sie zasady wymiany parami?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fag i SKF to firmy które robią części na pierwszy montaż tak że nie masz się czego obawiać, sam zamontowałem chyba Fag o ile dobrze pamiętam i nie było żadnych problemów a wymiana dotyczyła tylko jednej strony.
Opublikowano
Kolego larry920 wymiana piasty przebiegła pomyslnie? Miales probleM z wyciągnięciem wahacza poprzecznego czy Faktycznie nie siedzi tam tak mocno?



Orientuje sie ktoś co szło na pierwszy montaż w f11 ?

Lepiej dołożyć do oryginalnej piasty bmw czy w zupełności mozna zalozyc faga lub skf?

Trzeba wymienić odrazu druga stronę ? Trzymajc sie zasady wymiany parami?

 

Wymiana zakończona sukcesem, wahacz wyszedł u mnie łatwo bez ściągacza, śruby trzymają mocno, dostęp dobry po odkręceniu tarczy i osłony tarczy. Pierwszy obrót wykonałem z rurką przedłużką na kluczu, a potem już się łatwo kręciły, także bez mocnego klucza się nie obejdzie. U siebie miałem SKF oryginał a kupiłem FAG oryginał, więc występowały zamiennie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam problem z doborem piasty przedniej. Mianowicie podawane są dwa rodzaje śrub mocujących m12-1,25 lub m12-1,5. Jest ktoś w stanie dokładnie określić od kiedy lub do kiedy stosowany rozmiar?
Opublikowano
Po całej wymianie i poskrecaniu wszystkiego zaleca sie ustawienie zbieżności ?



Dzięki za info :cool2: :cool2:

 

Wg mnie nie ma takiej potrzeby.

  • 2 tygodnie później...
  • Partnerzy klubu
Opublikowano
Mam problem z doborem piasty przedniej. Mianowicie podawane są dwa rodzaje śrub mocujących m12-1,25 lub m12-1,5. Jest ktoś w stanie dokładnie określić od kiedy lub do kiedy stosowany rozmiar?

 

Tak naprawdę to nie ma znaczenia. Piasty do F10/11 był modyfikowane. W starszej (już nie oferowanej w sprzedaży) wersji posiadały otwory na śruby M12x1,5 ; w aktualnej wersji posiadają otwory na śruby M12x1,25. W katalogu BMW ETK zaznaczone jest, że do piasty konieczne jest dodanie śrub w odpowiedniej wersji. Wynika to z tego, że BMW sprzedaje piastę bez dołączonych w komplecie śrub. Śruby należy dobrać w zależności od tego jaki skok gwintu mają otwory w piaście. Nie ma to o tyle znaczenia, że obecnie oferowana w sprzedaży jest już tylko nowa wersja piasty z otworami na śruby M12x1,25, a śruby są dołączone w komplecie do wszystkich piast renomowanych producentów, np. FAG:

e2nhRS.png


Śruby przechodzą przez otwory w zwrotnicy oraz są wkręcane w nagwintowane otwory piasty:

wxmG2F.png


Podsumowując jeśli kupujesz komplet: piastę z dołączonymi w zestawie śrubami, nie ma znaczenia czy jest to piasta w wersji M12x1,5 czy M12x1,25, ponieważ w zwrotnicy znajdują się otwory 'przelotowe' przez które przejdą każde śruby M12, a otwory w piaście posiadają odpowiedni gwint do dołączonych w komplecie śrub.



Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz.

Jak wyzej napisane Łożyska renomowanych firm są wraz z odpowiednimi śrubami mocującymi.

W bald wprowadzil mnie pracownik Bmw gdyz Poinformował mnie ze tylko śruby o takim gwintowaniu

((m12 1-5) pasuja do mojego Samochodu...

Teraz po rozebraniu wszystkiego wiem ze lozysko z mocowaniem m12-1,25 Tez jest odpowiednie. Różnica jest tylko w

Momencie dokręcania śrub.

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witajcie,

Panowie mam pytanie, wczoraj wymieniłem piastę. Wahacz wyszedł ok, śruby od piasty jedna się wykręciła a 3 sztuki ciałem kątówką. Na nowej piascie jest taka zaślepka od strony magnesu. Ja trzeba ściągać przed montażem ? Bo raz zamontowałem z ta blaszka, poskladalem przejechałem się i błędy ABS iDSC ale weszło dość ciasno pewnie ze względu na to ze nie zdjąłem jej ta ta w zwrotnicy mogłem głębiej wcisnąć i uszkodzić czujnik. Wiec rozebralem

Jeszcze raz i założyłem bez ze widoczny jest magnes ale błędy zostały. Ciekawe czy czujnika nie uszkodziłem bo w samej zwrotnicy jest już taka podobna blaszka okrągla czy może została ze starej piasty. Proszę o podpowiedzi.

Opublikowano
Witajcie,

Panowie mam pytanie, wczoraj wymieniłem piastę. Wahacz wyszedł ok, śruby od piasty jedna się wykręciła a 3 sztuki ciałem kątówką. Na nowej piascie jest taka zaślepka od strony magnesu. Ja trzeba ściągać przed montażem ? Bo raz zamontowałem z ta blaszka, poskladalem przejechałem się i błędy ABS iDSC ale weszło dość ciasno pewnie ze względu na to ze nie zdjąłem jej ta ta w zwrotnicy mogłem głębiej wcisnąć i uszkodzić czujnik. Wiec rozebralem

Jeszcze raz i założyłem bez ze widoczny jest magnes ale błędy zostały. Ciekawe czy czujnika nie uszkodziłem bo w samej zwrotnicy jest już taka podobna blaszka okrągla czy może została ze starej piasty. Proszę o podpowiedzi.

 

Na zdjęciu powyżej widaćten talerz zaślepiający magnez łożyska i właśnie o niego mi chodzi do montażu w zwrotnicy się go ściąga ?

A w zwrotnicy tez jest widoczny na zdjęciu i on rozumiem zostaje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.