Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc ! Milo wrocic na forum bmw-klub.pl po prawie 15 latach (tak, tak, wyglada na to ze moje stare konto gdzies zaginelo... )

Tym razem melduje sie z F11 z 2011 roku i problemem uszkodzonego modulu TMS w lewej lampie.

Zamowilem juz nowy - paczka wlasnie dotarla ale zanim pobiegne do samochodu, chcialbym sie upewnic czy po wlozeniu nowego TMSa w lampe wystarczy mi ESYS i przydzielenie CAFD do modulu, pozniej po zakodowaniu CAFD odpalam ISTA D i lece przez procedure inicjalizacji oraz samopoziomowania ?

Jestem zupelnie zielony w tym temacie poniewaz ostatnie programy z jakimi sie bawilem to byla INPA i VAG-COM a jednak ESYS to zupelnie inna bajka i potezne narzedzie.

Z gory dzieki za jakieklowiek podpowiedzi ! :-)

• Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ten sposób kodujesz moduły TMS 3(z czerwoną uszczelką, przykręcane na 3 wkręty)

W Twoim przypadku, jeśli TMS jest nowy, to wystarczy procedura w ISTA. Program wszytko dopisze.

Jeśli TMS kupiłeś używany, to trzeba wyłączyć w module FRM sprawdzanie ID modułów TMS

Opublikowano

Hej cursor - dzieki za blyskawiczna odpowiedz.

Modul jest co prawda chinczykiem - zamiennikiem - ale prosto z pudelka takze przyjmuje ze nie byl nigdy w zaden sposob kodowany.

W takim razie zaladuje go do lampy, odpale ISTA D i zobaczymy czy sama inicjalizacja wystarczy i czy wszystko bedzie ok.

Mam tez pewne obawy poniewaz moj stary modul mial numer 7269494 i niestety takiego samego modulu nie moglem nigdzie dostac. Wg Real Oem byly 2 kolejne rewizje tych modulow i finalnie ostatnia rewizja nosi numer 7316217. Dlatego taki tez zamowilem - Real Oem oraz ASO obiecuje kompatybilnosc wsteczna - takze zobaczymy jakie beda efekty.

Raz jeszcze dziekuje za podpowiedz, na pewno zaoszczedzi mi to sporo zbednego grzebania w ESYS i potencjalnych problemow ! :D

Opublikowano