Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzien dobry.

Chodzi o bmw E34 525i M50B25. Przegrzewa się silnik.

Pierwszym objawem było długie dochodzenie wskazówki temperatury do pionu. Chyba już wtedy ogrzewanie nie dmuchało ciepłym powietrzem.

Wtedy było jeszcze chłodniej, a poza tym codziennie jeździłem tylko na krótkich odcinkach ok 3 kilometrowych więc nie zauważałem wyraźnych objawów przegrzewania.

Któregoś dnia po przejechaniu 6 czy 7 kilometrów wskazówka minęła pion i zaczęła dochodzić do czerwonego pola.

Zgasiłem silnik, poczekałem aż ostygł i jakoś dojechałem do domu.

Objawy wskazywały na uszkodzony termostat, więc go wymieniłem.

Po zalaniu płynem chłodniczym przy odpowietrzaniu które trwało około 45 minut sytuacja była taka:

- wiatrak chłodnicy kręcił się wolno cały czas przy odpowietrzaniu, ale nie włączyły się wysokie obroty

- dmuchawa dmuchała tylko zimnym powietrzem

- wskazówka temperatury osiągnęła pion i nie poszła dalej

Od wymiany termostatu w czasie jazdy samochodem wskazówka podnosiła się już raczej z normalną szybkością, (kilka razy przejechałem się na trasach

2-3 kilometry i temperatura rosła normalnie, choć dmuchawa nie dmuchała nadal ciepłym powietrzem).

Spróbowałem pojechać dalej i po przejechaniu ok 4 kilometrów wskazówka minęła pion i szła dalej w stronę czerwonego pola.

Po ostygnięciu jeszcze raz odpowietrzałem układ, ale znowu wiatrak, dmuchawa i wskazówka temperatury zachowywały się podobnie jak za pierwszym razem.

Może ktoś podpowie co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Test na obecność CO2 w płynie wiele wyjaśni.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobiłeś już? Jak odpowietrzałeś to samochód stał na płasko czy przód uniesiony? Gdzieś tu na forum była fajna instrukcja, musisz poszukać. A wcześniej było wszystko w porządku? Przy kablach nie było grzebane? Kiedyś się tak męczyłem z 2 tygodnie - odpowietrzanie, wymiana termostatu, czujników itp., a przyczyną był słaby styk na przewodzie masy i wszystko wariowało...


Znalazłem: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=71&t=101732&sid=87c6e4931b165d2024af0ca48e262502

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.