Skocz do zawartości

N47 dziwne zachowanie, remont silnika?


fann

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,


Potrzebuje pomocy z moim silnikiem bo już powoli tracę siły na ten samochód..

Auto nie ma dpf i kata.

318d 143km 240kkm


Objawy:

1. Ubytek oleju (1 litr na 2-3tkm),

2. Dymienie po dłuższym postoju, choć nie zawsze, z moich obserwacji wynika, że zdecydowanie częściej dymi po postoju gdy jest niska temperatura otoczenia. Poniżej +10? Po odpaleniu puszcza błękitną chmurę i przez około 1-2 min widać wydobywający się prawie przeźroczysty dym.

3. Lekkie dymienie na czarno przy mocnym depnięciu

4. Bardzo rzadko zdarza się, że na biegu jałowym czuć drgania aż cały samochód drży.

5. Gdy silnik jest zimny zdarza się, że w zakresie obrotów do 2tyś zdarzają się sporadyczne szarpnięcia, jakby mu brakowało paliwa lub odcinało turbo? Swoją drogą turbo czasem też odcina, pomaga odpuszczenie pedału gazu i ponowne wciśnięcie. Raz zdarzyło się, że wymagane było ponowne uruchomienie samochodu.

6. Auto generuje błędy: 4CF3 czujnik ciśnienia spalin, sygnał (błąd się pokazał jak zobaczyłem siwą chmurę w lusterku za sobą, jednorazowa sytuacja, poza dymem nic innego się nie stało) oraz 4C5E system filtracji cząstek stałych.


W aucie zrobione:

1. Zawór odmy,

2. wymienione wszystkie świece

3. wymieniony sterownik świec

4. wyczyszczony egr

5. zregenerowane wszystkie wtryskiwacze, a miesiąc później...

6. ... zregenerowana turbosprężarka, (po regeneracji turbo, pojawiły się te spodaryczne odcięcia (przed regeneracją odcięło mi tylko raz) i szarpania do 2krpm gdy silnik zimny), w intercoolerze było ok. 50ml oleju. (przy regeneracji turbo sprawdzili ponownie wtryski, wszystko ok)


Auto jeździ na motulu 5w40.

Płynu chłodzącego nie ubywa, ma swój naturalny kolor, nie jest tłusty i nie śmierdzi olejem.

Kompresja wyszła 25,26,25,25, także szału nie ma.


Odpala normalnie, moc ma również.


Nie mam już sił. Jutro jadę odstawić samochód na wgranie oryginalnego fabrycznego oprogramowania i poprawne usunięcie dpf z komputera, ponieważ poprzedniemu właścicielowi to chyba nie wyszło..


Jakieś porady, w czym może tkwić problem? Głowica, dół silnika?


Obawiam się już najgorszego.. Jaki jest orientacyjny koszt przy kompleksowej regeneracji samej głowicy, a jaki całego silnika?


A najlepsze jest to, że auto było jedno z droższych w sieci z tym silnikiem i tym rocznikiem... :(


Czy ktoś ma jakieś pomysł?


Zapraszam do dyskusji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przyczyna to prawdopodobnie nie wykodowany lub wykodowany nieprawidłowo z komputera filtr DPF.


Kompresje raczej ok. Turbo wygląda na źle zrobione, a raczej wyregulowane.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Błędy pomijam filtra, bo to normalne że są. Nie masz kompresji na jednym z cylindrów. Najpewniej pęknięte pierścienie. Objawy to trzepanie silnikiem na wolnych obrotach oraz przekroczone dawki paliwa na wtryskiwaczu lub wtryskiwaczach. Jak tylko jeden wtrysk dolewa paliwa, to zaobserwujesz z tyłu lekkie kopcenie na białawy kolor. Jak juz całkiem zdechnie jeden z cylindrów, to komp nie daje paliwa prawie wcale na niego i zwiększa dawkę w pozostałych cylindrach tak aby prędkość obrotową podtrzymać. efektem jest kopcenie ale na niebiesko jak ze starego autobusu PKS. To że bez katalizatora kopci na czarno, to całkiem normalne, bo po to był ten katalizator, aby cząstki sadzy wyłapać i dopalić.

Pierścienie w tych silnikach pękają od temperatury. Np po tuningu lub po przejechaniu 500tyś km są już wytarte i nie trzymają ciśnienia. komp zwiększa dawkę paliwa tak aby silnik się obracał co powoduje podwyższenie temperatury w cylindrze i pierścienie pękają.

Jak usłyszeć czy coś jest nie tak z kompresją? Przy rozruchu dźwięk powinien być równomierny. Jeżeli co któryś obrót wału słychać że dźwięk jest inny to trza zrobić przynajmniej prosty test obciążenia rozrusznika. on pokaże czy tyle samo amper jest pobieranych przy przeskakiwaniu przez cylindry.

Powodzenia, bo te silniki to padaczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie ostatnio był przeprowadzany w moim bmw remont silnika. Była jakaś część, która wpadła do silnika :/ Koszt takiego remontu w przypadku mojego samochodu to był koszt 10 000 zł :/ U mnie nie było dymienia na czarno etc, ale były szarpnięcia, lekkie syczenia aż w koncu po którymś odpaleniu auta, silnik dosłownie klekotał :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.