Skocz do zawartości

fann

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 318d

Osiągnięcia fann

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Auto w niskim zakresie obrotów przerywa, poszarpuje, co jest mocno irytujące. Przerywania pojawiałą się w niskim zakresie obrotów, do 2500, przy delikatnym, normalnym przyśpieszaniu. Przy ruszaniu z butem w podłodze, nic nie przerywa. Po odpięciu przepływomierza szarpanie nie występuje, ale auto jest w trybie awaryjnym. Wymiana przepływomierza i jego adaptacja, problem występuje nadal. Po kilkunastu dniach, auto w końcu sypnęło błędem: 40A4 - regulator układu powrotnego spalin, długookresowe znoszenie. Podejrzenie padło więc na EGR. Zacząłem obserwować pracę EGR apką Car Scanner. Szarpnięcia pojawiają się kiedy "cykl roboczy egr" skaczę w górę. Przy pełnym bucie "cykl roboczy" wskazuje 0. Postanowiłem więc wymienić zawór podcisnienia. Bez zmian :( Problem pojawił się natychmiast po odbiorze auta od mechanika, gdzie była regenerowana turbina, a przy tym wyczyszczony egr w myjce ultradźwiękowej. Mówili, że sam egr pracuje prawidłowo. Czy jednak szukać problemu w samym zaworze EGR? Nie chcę oddawać na reklamację, bo nie mam pewności, że to wina źle zregenerowanej turbiny. Czy może czyszczenie samego zaworu EGR zaszkodziło? Zapraszam do dyskusji.
  2. W moim przypadku drgania pojawiły się jak wylał się jeden amortyzator z, tylu plus okazało się, że są dwa wahacze do zrobienia. Wcześniej wszystko było idealnie. Także polecam sprawdzić stan amortyzatorów i wahaczy
  3. Dzień dobry, Potrzebuje pomocy z moim silnikiem bo już powoli tracę siły na ten samochód.. Auto nie ma dpf i kata. 318d 143km 240kkm Objawy: 1. Ubytek oleju (1 litr na 2-3tkm), 2. Dymienie po dłuższym postoju, choć nie zawsze, z moich obserwacji wynika, że zdecydowanie częściej dymi po postoju gdy jest niska temperatura otoczenia. Poniżej +10? Po odpaleniu puszcza błękitną chmurę i przez około 1-2 min widać wydobywający się prawie przeźroczysty dym. 3. Lekkie dymienie na czarno przy mocnym depnięciu 4. Bardzo rzadko zdarza się, że na biegu jałowym czuć drgania aż cały samochód drży. 5. Gdy silnik jest zimny zdarza się, że w zakresie obrotów do 2tyś zdarzają się sporadyczne szarpnięcia, jakby mu brakowało paliwa lub odcinało turbo? Swoją drogą turbo czasem też odcina, pomaga odpuszczenie pedału gazu i ponowne wciśnięcie. Raz zdarzyło się, że wymagane było ponowne uruchomienie samochodu. 6. Auto generuje błędy: 4CF3 czujnik ciśnienia spalin, sygnał (błąd się pokazał jak zobaczyłem siwą chmurę w lusterku za sobą, jednorazowa sytuacja, poza dymem nic innego się nie stało) oraz 4C5E system filtracji cząstek stałych. W aucie zrobione: 1. Zawór odmy, 2. wymienione wszystkie świece 3. wymieniony sterownik świec 4. wyczyszczony egr 5. zregenerowane wszystkie wtryskiwacze, a miesiąc później... 6. ... zregenerowana turbosprężarka, (po regeneracji turbo, pojawiły się te spodaryczne odcięcia (przed regeneracją odcięło mi tylko raz) i szarpania do 2krpm gdy silnik zimny), w intercoolerze było ok. 50ml oleju. (przy regeneracji turbo sprawdzili ponownie wtryski, wszystko ok) Auto jeździ na motulu 5w40. Płynu chłodzącego nie ubywa, ma swój naturalny kolor, nie jest tłusty i nie śmierdzi olejem. Kompresja wyszła 25,26,25,25, także szału nie ma. Odpala normalnie, moc ma również. Nie mam już sił. Jutro jadę odstawić samochód na wgranie oryginalnego fabrycznego oprogramowania i poprawne usunięcie dpf z komputera, ponieważ poprzedniemu właścicielowi to chyba nie wyszło.. Jakieś porady, w czym może tkwić problem? Głowica, dół silnika? Obawiam się już najgorszego.. Jaki jest orientacyjny koszt przy kompleksowej regeneracji samej głowicy, a jaki całego silnika? A najlepsze jest to, że auto było jedno z droższych w sieci z tym silnikiem i tym rocznikiem... :( Czy ktoś ma jakieś pomysł? Zapraszam do dyskusji..
  4. Po miesiącu walki z problemem sprawa wygląda następująco: - Zregenerowane wszystkie wtryski, okazało się, że lały, a przy maksymalnym obciążeniu podawały zbyt mało paliwa. - Wymienione wszystkie świece (jeszcze się urwała jedna :( ) + nowy przekaźnik świec beru - Wymieniony zawór odmy Po tych zabiegach zniknął biały dym. Pozostał tylko niebieski przy odpalaniu, chociaż to też nie zawsze, nie ma reguły jaka jest temperatura na zewnątrz. Zauważyłem kolejny kłopot, mocnym ruszeniu 1,2,3 w końcowym zakresie obrotów wali na czarno. Nie dużo, ale jednak. W ubiegłym tygodniu miałem trase przeszło 2000km, auto leciało prędkościami autostradowymi 150-180, czasem ponad 200, byłi vmax. Niestety zdarzyło się, że raz odcięło turbinę. Podłączyłem interfejs, turbo pompuje do 2750hpa - czy to poprawna wartość? Czy niebieski dym przy odpalaniu i czarny przy dużym obciążeniu to znak, że turbo się kończy? W dolocie jest olej, a z silnika go ubywa, niewiele, ale ubywa :( Dzięki za odpowiedzi :)
  5. DPFem zajął się poprzedni właścicel. Z tego co mi mówił, został usunięty fizycznie i programowo. Tyle wiem :(
  6. Witam wszystkich :) Nie dane było długo pocieszyć mi się bezawaryjną jazdą niedawno kupionego auta :( ale do rzeczy. Rano po odpaleniu auta pojawia się za mną biała/siwa chmura (jak na konklawe :lol: ), następnie przy dodawaniu nawet delikatnie gazu, wali na niebiesko. Poziom oleju w normie, płyn chłodniczy w normie. W poniedziałek oddaje auto do warsztatu z wtryskami, na wyjęcie, sprawdzenie i ewentalną ich naprawę. Ponadto usłyszałem dziwne pukanie z silnika po przejechaniu +/- 5km https://www.youtube.com/watch?v=LZq9UMptev4 - czy to właśnie wtrysk? Teraz pytanie, czy wyżej wspomniane dymienie i pukanie to ewidentnie problem z wtryskami, czy szykować się na coś jeszcze? Po naprawie wtrysków wymieniam od razu świece, przekaźnik świec (bo jest błąd przekaźnika na kompie). e91, 2008r 143km N47D20C 230tkm - dpf off, egr jest. Rozrząd i koło pasowe wymieniane przez poprzedniego wlasciciela 20tkm temu, mam na to kwity. Uprzedzając złośliwości, auto nie było najtańsze z ogłoszeń, bardziej, wyżej niż przecętna cena... Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.