Skocz do zawartości

e91 n43 2010 2.0i 170bhp diagnostyka


roadrunner78

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Podczas robienia adaptacji po wymianie wtryskow kolega ktory troche wiecej ma pojecia zwrocil mi uwage na odchylenia wskazan vanosow

Czy moglibyscie przyblizyc mi co i jak z tym problemem, co musze sprawdzic, czy wymiana vanosow wchodzi w gre czy regulacja rozrzadu lub pokierowac do tematow tutaj z forum

w ktorych moglbym cos znalezc na ten temat bo nic konkretnego nie znalazlem. Na filmie widac 03.49min te odchylenia jezeli macie ochote zerknac:


https://www.dropbox.com/s/fml0j9tvypicn47/2.webm?dl=0


Pozatym ostatnio pojawiaja mi sie dwa bledy:

https://www.dropbox.com/s/2i5s7lco4l9egiv/screenshot_20200418-120715_bimmer-tool.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/dy33ur5ublup3po/screenshot_20200415-132120_bimmer-tool.jpg?dl=0


Zasiarczenie wiadomo. Przeplywka - mam zamiar ja przeczyscic.

No i ten variable suction system, zanlazlem ze to cos z dis? ale pewnosci nie mam, moze ktos moze cos wiecej na ten temat napisac

Dzieki za wszelkie info

Edytowane przez roadrunner78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie 2AA8 Variable suction system actuating - ten silnik DISy nie ma. Ale za to w kolektorze dolotowym pod przepustnicą siedzi siłownik, który zmienia średnicę dopływu powietrza w kanałach doprowadzających powietrze do poszczególnych cylindrów. Pewnie to ma jakiś związek.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4071-kolektor-ssacy/vJT25433 - patrz numer 17


Co do VANOSa, to przeczytaj https://bimmerprofs.com/rough-run-vanos/

Jest tam porównanie live data dla nowych solenoidów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie


Temat z vanosem i aktuatorem ogarnelem


Teraz korzystajac z strony bimmerprofs zajelem sie lambdami, zrobilem testy na zimnych i sa ok (napiecie i rezystancja)

Potem testy na cieplych sondach i tu juz widze ze mam control probe inaczej narrow probe do wymiany bo napiecia nie mieszcza sie w widelkach

tutaj fota z testu:

https://www.dropbox.com/s/7ipmo198wux4k2t/p2.jpg?dl=0


Pytanie mam odnosnie wide band probe, bo jest to troche niejasne napisane na bimmerprofs, ze wartosc MIN nie moze sie roznic od 0.90 i wartosc MAX nie moze sie roznic od 1.10

(wiersz Lambdawert LAMB_LS_UP_AFR_EOL_1 - MIN

i LAMB_LS_UP_AFL_EOL_1 - MAX

u mnie te dwie wartosci maja 1.00

doradzcie czy ta wide band tez do wymiany


dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jadę na czyszczenie Vanosów, ciekawe czy te ich korekcje się nieco unormują, bo póki co wystają lekko ponad normę i czasami przy przyspieszaniu przy 2000 rpm lekko tam potrafi przykangurzyć.

vanos.png


Co do lamb to jeszcze nie zajmowałem się tematem i nie sprawdzałem. Czy masz z tego tytułu jakieś objawy czy co sprawia, że myślisz o ich wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś jadę na czyszczenie Vanosów, ciekawe czy te ich korekcje się nieco unormują, bo póki co wystają lekko ponad normę i czasami przy przyspieszaniu przy 2000 rpm lekko tam potrafi przykangurzyć.

vanos.png


Co do lamb to jeszcze nie zajmowałem się tematem i nie sprawdzałem. Czy masz z tego tytułu jakieś objawy czy co sprawia, że myślisz o ich wymianie?

 

czytalem ze czyszczenie tych wanosow na niewiele sie zdaje

ja swoje wymienilem na AUTEX, tez niemiecka firma i narazie jest ok, bynajmniej tak mi sie wydaje :) przyjanuszowalem znaczy bo sa one o 50% tansze

zawsze sie zastanawialem dlaczego zamiast 120st na wanosach zawsze pokazuje wiecej, u ciebie 124.5 a u mnie zazwyczaj na biegu jalowym 123,7


temat z lambdami poruszylem bo chce wyeliminowac wszelakie usterki, auto kupilem 6msc temu, ma 160k km najechane, mam zamiar nim pojezdzic troche wiec chce aby bylo sprawne,

wiec co moge zrobic sam, z pomoca wiedzy z forum i Kasparsa to robie (opis testu lambd na bimmerprofs)

wlasnie dostalem od niego emaila ze ten test na lambda (inpa .../F9/F3) dziala tylko dla silnikow n53, ze parametry moich lambd sa ok i narazie zebym jezdzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może i niewiele, ale dostałem jeden sygnał, że mogą być brudne (raz był check engine) + jeszcze podwyższone korekcje i czasami kangur przy 2000 rpm. To jest najtańsze co da się zrobić, co jakiś czas i tak trzeba + zobaczę w jakim są stanie. Co do opinii o sondach to się zgadzam, jak jeździ normalnie i nie wyrzuca jakichś super złych kodów to chyba bym się nie bawił.


Wartościami na vanosach się nie sugeruj aż tak, one czasami są poniżej 120, czasami więcej, to zmienia się płynnie. Grunt by wartość górna (Istwert) możliwie najbardziej podążała za wartością oczekiwaną (Solwert).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.