Skocz do zawartości

Aktywne zawieszenie Vdc Edc bujanie przodem.


michalek1

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, mam pytanie do kolegów którzy mają w swoich autach aktywne zawieszenie , czy w trybie komfort np dojeżdżając do świateł naciskając mocno hamulec żeby zahamować samochód buja chwile przodem tak jakby miał uszkodzone amortyzatory ? Czy to normalne w trybie komfort czy już raczej to moje amortyzatory the end ? ( pytałem w dziale seri 6 ale ten dział nie żyje :shock: )

Jeśli chodzi Ci o taki uklęk to nie mam tego objawu ale pare aut wcześniej miałem C5 X7 z hydro i tam było to bardzo wyczuwalne, dlatego może tu nie czuje. Tak czy inaczej, nie powinno być takiego nurkowania.

Ciśnienie w oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciśnienie tak jak producent zaleca 2.6 opona profil 245,30/20 RF to nawet jakby było mniej ciężko było by tą oponę ugiąć :P

Mam 110 przebiegu i Mam wrażenie ze samochód jest podatny na podmuchy boczne wiatru jak lecę powyżej 100. A jeszcze cczy ktoś badał stan amortyztorow vdc na stacji diagnostycznej czy to będzie miarodajne czy nie ? Bo chyba podjade na jakaś stacje sprawdzić.

Stacje to... można pozamykać.

Malo gdzie sprawdzaja cisnienie w ogumieniu przed testem amortyzatorów, pomijajac wielkosc felgi do wyniku sprawnosci.


F10 nie jest odporna na boczne podmuchy wiatru. Jest gorzej niz w e60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam edc / 18tki felgi,


116 przebieg.


sporo bujam na komfort+ i nic nie buja, przy dojezdzaniu do świateł też nic.


na komfort to juz bardzo stabilnie i na zakrętach lepiej niz na +


ale to co piszesz... coś nie tak.

Edytowane przez papadziordzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to co piszesz....


Nigdy nic nie wymienialem w zawieszeniu.


Kolega mial od nowosci auto a ja po nim

Od 70 tys.


Tu w takim przebiegu nie ma

Prawa cos sie juz uszkodzic.....



Ciekawe jaka historia Twojego auta/


Ja swoim jezdze po dziurawej drodze i wciaz zero uszkodzen na zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tak. 20 przy edc.... może faktycznie całe zawieszenie dostało w kość....


U mnie 18 zima i tez alu 18 lato.


Conti najbardziej miekkie jakie z najwyzszych modeli znalazlem....

U mnie tylko wazny komfort, no i bez run flat.


A na 18 zle nie wygada.... 17 to kartofle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdze w ciągu dnia u siebie. A jak auto zachowuje się w innych trybach ? Zerknąłem teraz na schemat zawieszenia i wychodzi mi że prawdopodobnie seria 6 może miec inne zawieszenie niz f10. A juz napewno inne amory przednie ma f10 i f11 co mnie bardzo zdziwiło :shock: Polecam zebys podjechał do serwisu na diagnoze to nie powinno duzo kosztować , może jakieś błędy w sterowniku tego zawieszenia sie pojawia ?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdze w ciągu dnia u siebie. A jak auto zachowuje się w innych trybach ? Zerknąłem teraz na schemat zawieszenia i wychodzi mi że prawdopodobnie seria 6 może miec inne zawieszenie niz f10. A juz napewno inne amory przednie ma f10 i f11 co mnie bardzo zdziwiło :shock: Polecam zebys podjechał do serwisu na diagnoze to nie powinno duzo kosztować , może jakieś błędy w sterowniku tego zawieszenia sie pojawia ?!

 

Błędów brak, mam ista i launcha. Zawieszenie to samo wahacze łączniki drązki. Tylko amortyzator troch inaczej wygląda 5 ale prawdopodobnie charakterystyka działania to samo co w 6.

 

Kolego trafiłem na Twój post, mam F10 550i LCI przebieg 140 tys km i takie rzeczy jak opisujesz nie mają miejsca . Przed chwilą z ciekawości poszedłem sprawdzić ten przód, włączyłem komfort + i próbowałem ugiąć przód . Nie ma takiej możliwości, może z 1 cm a wagę mam słuszną - 94 kg. Przy Sport + to już w ogóle ani drgnął. Sztywny jak wóz drabiniasty. Przy hamowaniu na światłach nie ma takich objawów jak u Ciebie. Myślę, że ewidentnie coś jest nie tak .


pzd

piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy normalnym hamowaniu nie buja ale jak dojeżdżam na małej prędkości np do świateł i przyhamuje takimi krótkimi strzałami w hamulec to wtedy dość mocno przysiada. Przebieg 120tkm.

Kilka dni temu byłem na przeglądzie i amo z przodu na komforcie mają po 90% a tył 90 lewy i 75 prawy. Ciekawe czy te 75% prawego spowodowane jest zużyciem amortyzatora czy słabą jakością poduszki. Mam założoną jakąś podróbę, która po roku puszcza. Muszę zamówić ori i sprawdzić jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.