Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszytkim


W styczniu tego roku robiłem gruntowny remont silnika (nowe panewki, peirscienie, regeneracja głowicy itp, spora część osprzętu została wymieniona na nową w tym odma, turbina została sprawdzona) Silnik został dotarty, okres docierania trwał ~1800 km i przez ten czas stopniowo zwiększałem zakres używanych obratów i obciążenie silnika, w między czasie olej został wymieniony na nowy. Wydawało się, że wszystko jest w porządku silnik nie spaił nic oleju, moc wydaje się ok, jedynym niepokojącym objawem jest dymienie z miarki i korka wlewy oleju już od pierwszego uruchomienia nowego silnika.

Niestety przy pierwszej próbie wyprzedzania przy 100km/h kiedy silnik wszedł na 4000 obr. silnik wypluł z siebie chmure biało niebieskiego dymu, a z miski ubyło około 300-400 ml oleju. Został zdjęty dolot i okazało sie że turbo z jednej o drugiej strony jest w oleju oraz intercooler jest również zawalony olejem. Turbo zostało sprawdzone - brak luzów poosiowych, jedynie mały luz boczny, odma i wężyki sprawdzone - ok, pomiar sprężania - wszystkie cylindry w granicach 29-30bar). Wszytko zostało wyczyszczone i złożone, silnik nie dymi, nie pali oleju, jednak przy każdej próbe wejścia na 4000 obrotów powtarza się sytuacja z wypluciem oleju w wydech i ssanie.


Nasuwają się pytania.

- czy to turbo, mimo dobrej kondycji może przepuszczać olej przy wysokich parametrach

- czy silnik może wyrzucić tak duże ilości oleju przez odme do dolotu przy dużym obciążeniu, mimo prawidłowego sprężania na wszystkich cylindrach.

- czy za wysokie ciśnienie w karterze blokuje spływ oleju z turbo przy wysokich obrotach silnika i wszytko idzie w dolot i wydech.


Z góry dzięki za pomoc

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odetnij tutkę od odmy przy turbo zaślep żeby nie dostawało się lewe powietrze, jeżeli problem ustanie to silnik do wymiany. Właśnie w tym momencie przez to przechodzę.


Druga rzecz jak mówi aaben. Na zimnym najlepiej po nocy stania sprawdź kompresje.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie turbo poszło do naprawy bo jest jeszcze oryginalne z 2007. Było mokre od oleju i od storny turbiny i od strony sprężarki. Co do kompresji tak jak pisałem wszyskie 6 garów w granicach 29-30 bar. Silnik może nie był po nocy stania, ale raczej zimny.

Rurka od odmy jest zaolejona, odepne ją i wprowadze do jakiejś butelki i zobaczymy jak dużo wypluwa oleju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.