Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witajcie. z postow w archiwum wyczytalem, ze kiedys ktos napisal ze chyba jest to cos zwiazanego z zawieszeniem. a dokladniej z samopoziomowaniem. z tego co zauwazylem to ja nie mam nivo, wiec co moze byc przyczyna takiego komunikatu? i czy to na pewno problemy z zawiecha? Edytowane przez DJYendruh

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

witajcie ponownie. jako ze nie otrzymalem odpowiedzi na moj post zaczalem sam szukac informacji na tema tej usterki na "zagramanicznych" www. jeszcze nie sprawdzalem skutecznosci tych porad, ale jakby ktos mial kiedys taki problem jak ja, to pisze co nieco w tym miejscu aby ktos kiedys mial latwiej :)

 

komunikat ESD regelt zwiazany jest generalnie z poziomowaniem zawieszenia

 

a wiec, po pierwsze-usterka najpowazniejsza, to awaria CMM, czyli Check Control Module. modul sie wymienia, i po sprawie. jeden klient napisal, ze rozebral go i zaczal sprawdzac omomierzem, i jest tam min kilkanascie rezystorow, a z pomiarow wynikalo, ze 2 z nich sa walniete. wylutowanie starych i zalozenie nowych pomoglo. nie wiem jak wy, ale ja sie za lutowanie kompa nie biore. CMM jest pod maska, w skrzynce z bezpiecznikami.

 

po drugie, komunikat ESD regelt czesto nie jest wywietlany sam. za raz kolo niego komp wywala bledy typu "awaria instalacji el. hamulcow" (Bremslicht elektrik) i "sprawdz szczegoly w instrukcji"(Betriebeangeleitag)

jesli klocki hamulcowe sa stare, to przy okazji ich wymiany wymienia sie rowniez czujniki zuzycia klockow, ta operacja tez czasem niby pomaga.

 

jesli powyzszy sposob postepowania nie pomoze, to znalazlem posty, gdzie sugeruje sie wymiane czujnika stopu pod pedalem hamulca. posobno w "trojkach" jest to dosc czesty przypadek, ze ten element umiera.wymiana moze rozwiazac problem

 

ostatni pomysl na rozwiazanie zagadki jest taki, ze komputer potrafi swirowac ze wzgledu na zbyt male napiecie, a te jest wtedy, kiedy umiera nam aku - trzeba tutaj wiec sprawdzic baterie (i ewent. wymienic na nowa) oraz zmierzyc paramatry pracy alternatora, czy nie sa za niskie w stosunku do zalecanych.

 

oczywiscie najpierw, przed jakakolwiek z podanych wyzej prob nalezy sprawdzic chech control, czy jego test wyjdzie pozytywnie, ewent wykasowac bledy z komputera. jesli po wyczyszczeniu pamieci bledy pojawia sie znowu, przystepujemy do szukania usterki wg podanych sposobow

 

a jesli nic sie nie uda naprawic we wlasnym zakresie, sugeruje kierunek ASO

 

to na tyle z tego co sie dowiedzialem,po niedzieli bede sprawdzal co i jak, jesli dojde co bylo przyczyna takiego problemu dam znac.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witajcie. po dlugich walkach rozwiazalem sprawe. kiedy nie pomagaly podmianki auomatow stopu, zarowek, aku itp zdecydowaem sie wymienic modul chech control.

to taka puszka zamknieta pod maska w pojemniku kolo bezpiecznikow. udalo mi sie znalezc uzywany modul za 100pln i okazalo sie, ze ten nowo nabyty dziala jak nalezy

 

przy okazji szperajac po roznego rodzaju forach dyskusyjnych angielsko i niemiecko jezycznych dowiedzialem sie ze jest to jakis typowy blad, znany juz w bmw i opisany przez specow, a ja zanalalzem takie rozwiazanie :

 

".....Some may have seen a message posted earlier this week on "ESD Regelt" and my response about that message possibly indicating a fault in the check control module... well, as fate would have it, less than 24 hours after I posted that message, I got the same dreaded message! OK, time to take some of my own medicine. I pulled the check control module today and began to do some serious triage. For those who have cracked the cases on the CCM, you'll no doubt recognize a highly symetrical design. This is for a reason... there are about 30 separate, but identical test circuits in the CCM that check everything from your brake lights to the key in the ignition. Every single one of these test circuits is set up as what is known in the business as a "current loop". That means that the system sends a current through the closed loop of the and measures the voltage drop across a precision resistor. If the drop is out of range, you get an error. Not to difficult. Anyway, to debug my CCM, I took the cases off and put it back in the car and started the engine. Immediately I got the ESD Regelt error. Using my multi-meter, I started testing the voltage at the precision resistors. All were the same... accept for 1. Hmm. I pulled the CCM and put it on the bench. Again using the multi-meter, this time in ohms mode, I measured the precision resistors. Each bank of precision resistors has 4 2K ohm resistors and 1 1K ohm resistor... again, nice symmetry. Problem was, one of my 2K ohm resistors was 2.7K ohms... since I did not have any spare precision resistor networks laying around, I instead calculated that an 8.2K ohm resistor in parallel with the suspicious 2.7K ohm resistor would bring the value back down to the required 2.0K ohms. 30 seconds of soldering and the new resistor was in place. I left the case off the CCM and plugged it back into the car. Hey, no more ESD-Regelt! I checked the voltages and all were exactly the same - as they should be."

 

material zaczerpniety z

http://bimmer.roadfly.org/e32/messages/archive/msgsy2002w12/53079.html

 

w skrocie: gostek posprawdzal napiecia jakie sie pojawiaja na poszczegolnych elementach CCM, a pozniej podczas mierzenia omomierzem okazalo sie ze ma walniety jeden z opornikow. przylutowal drugi sprawny (rownolegle, nie usuwajac starego, a wartosc dobral sobie ze wzorow) i problem z glowy

 

majac jeden sprawny ccm pod maska, postanowilem i ja sprobowac pocwiczyc na drugim. a ze nie jestem super znawca lutowania i mierzenia i nie moglem nic znalezc odwiozlem sprzet do zaprzyjaznionego elektronika. on tez nic nie znalazl z wadliwych elementow, ale wprawnym okiem (uzbrojony w specjalna lupe) wypatrzyl luzy przy miejscach w ktorych przylutowany jest rezystor r60, i poprawil je. wczesniej musial tylko zdrapac zabezpieczenie- plytka jest powleczona lakierem, a sciezki wedruja w plytce drukowanej wlozonej wewnatrz, wiecc ala plyta z lementami, sciezki i cala reszta to w sumie 3plytki w 1. przelutowanie zbednych luzow i poprawienie innych podejrzanych elementow sprawilo, ze moj oryginalny CCM zaczal dzialac jak nalezy.

 

w zwiazku z tym ze mam tydzien gwarancji na CCM - tzn moge go oddac w tym czasie, tak wlasnie zrobie. bo swoj mam juz naprawiony

teraz musze wziac jais lakier i na nowo go zabezpieczyc i bedzie finito

 

to na tyle raportu z rozwiazania problemu zatytulowanego ESD regelt.

dlugo bo dlugo ale mam satysfakcje z rozwiazania, praktycznie darmowego.

 

pzdr

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano

Gratuluje zawziętości i dążenia do celu... Chyba jestem podobnie uparty w takich sytuacjach :lol:

A tak swoją szosą to fora dyskusyjne są nie ocenione w takich sprawach. Nie chodzi tu o zgadywanie poszczególnych osób tylko o konkrety...

Myślę, że Twój post będzie komuś służył na 100% w przyszłości jako pomoc dydaktyczna :idea:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

  • 2 lata później...
Opublikowano

W mojej e 34 530 V8 od jakiegos czasu mialem ten sam problem. Sugestia kolegii przezukalem opornosci jedna nie udao mi sie zlokalizowac zlych opornikow. Pracuja w serwisie samochodowym mam doczynienia z roznymi prepratami. Nie wiele traca wymontowalem plytke ECC rozebralem oodtluscilem (zwyklym oddtluszczaczem do hamulcy)poczym uzylem sroda do poprawy kontaktu i usuwania wilgoci z ukladow elektryczncyh Forch contact spray. I pomoglo!!!

 

zrobie fotke srodka i dolacze na dniach bo warte jest uwagii

 

 

Szczegolnie ze bawie sie ostatnio z e 39 ktora ma problemy e elektryka ... i pomaga rowniez

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
moj ojciec ma taki sam problem wyswietlają mu sie te wszystkie trzy komunikaty ale teraz ciekawostka , ojciec zdecydował sie na założenie instalacji gazowej :( i po jej zamontowaniu zaczeła sie świecic kontrola trakcji i te inne komunikaty ale widze ze chyba rozwiąże mu ten problem bo dosc dokładnie opisałeś naprawe tej usterki gratuluje zacientości , pozdrawiam napisze czy i mnie sie udało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.