Skocz do zawartości

Sterownik ABS e 39, 96 rok, jak go dobrać?


wicherq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Panowie chciałbym wymienić sterownik ABS w swoim e 39 (po wymianie czujnika na ori błąd ABS dalej nie zniknął). Chciałbym spróbować wymienić sterownik ABS bo z tego co patrzyłem koszt jest znikomy, a może akurat trafię. Bardzo bym prosił o wskazówki czym się sugerować w doborze sterownika, czy nr musza się jakoś pokrywać, czy to bez różnicy? Sterownik z tego co pamiętam jest pod schowkiem? Sterownik trzeba kodować /przypisywać? Każda uwaga będzie mile widziana :) pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za podpowiedzi. Czy numery sterownika są przy tym kodzie kreskowym na wysokości napisu abs/asc 5.0? Czy jeśli to te numery to mają się zgadzać obie linijki numerów?

Żeby nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj. Mam interfejs i program Delphi którym ostatni o sprawdzałem błędy odnośnie abs z którym nie mogę się uporać. Z tego co zauważyłem większość użytkowników miało taki problem że błędy abs/asc po skasowaniu wracały dopiero jak przejechali kawałek autem. Ja mam natomiast taki problem ze po próbie kaoswania błędów wracają one od razu. Pompa ABS da sygnał (buczenie rytmiczne) i błędy wracają od razu - wyświetla się na liczniku abs i (!). Nie muszę autem ruszać, wracks po około 2 sekundsch od skasowania..

Dlatego właśnie próbuje na raty dojść do przyczyny takiego stanu rzeczy i strzelam na chybił trafił w sterownik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej sterownik, ale to też zależy od błędu. Jak np odepniesz czujnik ABS to takiego błędu nie skasujesz bez ustania przyczyny. Podaj jakie masz błędy.


Teraz zauważyłem że pytałeś gdzie jest sterownik. W E39 sterownik jest zintegrowany z pompa, jest pod maską.


W katalogu BMW masz chyba 3 numery , sterownika, pompy i zestawu. Na sterowniku natomiast poza numerem BMW będzie numer producenta (Bosch?)

nie szukałbym po numerze. Musisz kupić z napisem asc skoro taki masz teraz. powinien być z e39, musi miec taki sam układ wyjść przewodów żeby nic nie przerabiac. U siebie w compact zmieniłem sterownik na taki z E46, dużo tańszy w super stanie.


Zrób zdjęcie sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź! Jutro postaram się sprawdzić jaki mam sterownik dokładnie. Gdzieś znalazłem info, że sterownik w e39 ten na szare wtyczki jest pod schowkiem tam gdzie moduł komfortu. Rozbierałem już kilkakrotnie te plastiki pod schowkiem, ale zawsze w innym celu niż poszukiwania tego sterownika (jeż, elektryczne szyby itp). Jeśli to jakieś błędne informacje to mnie poprawcie. Trochę już ogarniałem swoje e39, ale w elektronikę się nie zagłębiałem zbyt często :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie w 96 roku sterownik może być oddzielnie od pompy, w e36 ten sterownik był za schowkiem pasażera, w e38 chyba w boksie ze sterownikami

tu nie wiem :( musisz poszukać


ale nie kojarze żeby te sterowniki niezintegrowane z pompa się bardzo psuły ? może ktoś jeszcze coś podpowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była taka sytuacja, że był walnięty czujnik abs tył za pasażerem. Zanim to zrobiłem to zaczął mi szwankować panel od climatronica. Wyciągałem go kilkakrotnie, przy czym musiałem odpinać też panel od grzanych foteli, rolety i guzika od wyłączania asc. Zapomniałem się przy którymś wyciąganiu i na odpalonym zapłonie wpinalem ten właśnie panel od asc i reszty. W tym momencie kiedy go podpiąłem kontrolki które paliły się wcześniej (trójkąt asc i (!)) zgasły a w ich miejsce zaplily się kontrolki abs i (!) . Po odpaleniu auta i ruszeniu znów zapaliły się asc i (!). Kilka dni później kupiłem czujnik abs i po ruszeniu zgasły kontrolki asc i (!) a ponownie zapaliły się abs i (!). Kontrola trakcji działa i abs również działa, jednak problem leży w tym że te kontrolki abs i (!) palą się cały czas, ponadto nie mogę wyłączyć kontroli trakcji tym guzikiem od asc. Dlatego też próbuje trafić na chybił trafił w czym leży problem. Myślałem też o podmianie tego panelu z guzikiem asc, ale nie mam od kogo go ogarnąć...


Tak sobie pomyślałem, że gdyby zalazł się ktoś tak miły i wypiął ten panel u siebie i zobaczył reakcje kontrolek na zapłonie to bardzo by mi to pomogło. Dodam, że e39 mam z 96 roku, ale panel z grzanymi dupami jest taki jak w polifcie (grzanie 3 stopniowe, 3 diodki podświetlające)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przycisk nie robi nic specjalnego

Tam jest 1 dioda i przełącznik. Jak wciskasz zwiera do masy

Panel nie mógł się popsuć, no przynajmniej w jakiś wyrafinowany sposób, najwyżej przycisk może nie zwierać :)


Ten panel to jakaś przeróbka ? Powinieneś w 96 mieć każdy przycisk osobno chyba ? ale i tak nie szukałbym tu problemu


Lampki na zegarach od absu zapala sterownik. Podaj najpierw jakie masz błędy w sterowniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, panel jest z polifta bo poprzedni właściciel doposażył to auto w większość bajerów które były w e39. Wszelkie zmiany są zrobione raczej zgodnie ze sztuką, nie jest to druciarstwo raczej. Czyli myślisz, że sam panel nie może dać sygnału o jakichś błędach (jeśli np zrobiło się na nim jakieś zwarcie)?

Błędy odczytane komputerem Delphi :

67 - przerywane zakłócenie

14 - przekaźnik zaworów ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.