Skocz do zawartości

Ubywający płyn chłodniczy v8


Iras811

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem dotyczy BMW e60 550i lci z silnikiem v8 4.8 l . Ubytek płynu jest dosyć duży, po zalaniu płynu i przejechaniu ok 500-600 kilometrów pojawia się komunikat o niskim stanie. Auto eksploatowane na krótkich odcinkach. Plam pod autem na parkingu nie zauważyłem. Pod korkiem oleju i płynu żadnych mazi. Auto pracuje równiuteńko. Robiłem testerem test na obecność CO2 w układzie i płyn w rurce barwy nie zmienił. Kopcenia wyraźnie większego z rury wydechowej nie zauważyłem , choć nie jestem pewien czy z rury nie czuć takiego lekko zapachu płynu. Czy da się jakoś sprawdzić czy poziom oleju w silniku przybywa . Czy to raczej jest uszczelka pod blowicą może słynna rurka. Tylko test na to nie wskazuje, może nie jest on tak wiarygodny. Można jakoś to wstępnie ocenić bez rozbierania silnika? Wiadomo jacy są fachowcy ;) i nie chcę aby zrobili mnie w balona mową ze wszystko trzeba powymieniać co może być niekonieczne lub czego nie zrobią a kasę przywłaszczą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, miałem ten sam problem, u mnie było to spowodowane trójnikiem od cienkich węży między głowicami, sprawdź cienki wąż od zbiorniczka wyrównawczego i sprawdź czy ten trójnik jest ok, u mnie był on kruchy na tyle że w palcach się kruszył, sprawdź jeszcze czy wąż górny od chłodnicy dobrze siedzi na swoim miejscu bo lubi spaść ja założyłem tam zwykłą obejmę skrecaną, 2 lata wytrzymało :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Znajdz warsztat który ma tester do szczelności układu.

Wkręcasz zamiast oryginalnego korka taki korek z wyjściem na pompkę ręczną nabijasa ciśnienie i obserwujesz co się dzieje jak spada to szukasz wycieku.

Bardzo możliwe że cieknie Ci z wanny lub rurki między głowicami wtedy ciężko to namierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem chyba rozwiązany. Wymieniona pompa wody bo ciekło i dodatkowo trójnik, który długiego żywota już przed sobą nie miał . Jak kolega pisał był już strasznie kruchy i został wymieniony na metalowy.Teraz pojeździmy i się zobaczy czy płyn stoi w miejscu i nie ubywa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.