Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Mam problem z przepływką/egr - mianowicie auto jest dosyć ospałe, turbina raz pracuje prawidłowo, raz śpi. (2006r, 2.5D, 163km)

Poniżej filmik pomiaru przepływomierza inpą: (dziwne skoki wartości po prawej stronie + przy okazji widać problem z turbiną)



Doczytałem, że problem z przepływką może powodować niesprawny egr, także sprawdziłem go:

Tutaj praca egr na zimnym silniku:



Czy to jest prawidłowa praca egr?

Jeżeli z egr jest wszystko w porządku to czy coś jeszcze powinienem sprawdzić czy od razu brać się za wymianę przepływki na nową?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia

Przy okazji postanowiłem zakupić zregenerowany kolektor ssący i zobaczyć jak auto pracuje z działającymi klapkami (poprzedni właściciel odpiął wąż podciśnienia idący do sterowania klapkami)

Egr wyczyszczony (nie ruszałem odmy- zapomniałem o niej) - był trochę brudny, ale bez tragedii.

Wymieniłem przepływkę na nową (szukałem po tych samych numerach) - okazało się, że poprzedni właściciel raz już ją wymienił ( bosch 928400529) - zrobiłem adaptację ISTĄ (co ciekawe, wartości przed adaptacją wynosiły 0 - 0)

DPF wypalany parę dni temu (wartości na biegu jałowym nie przekraczają 10mbar)

Po tych zabiegach nic się nie zmieniło - wartości przepływomierza nadal szaleją, turbina osiąga maksymalnie 2100 hPa (przy redukcji biegu potrafi momentalnie zahaczyć o wartości około 2150hPa-2200hPa, ale wtedy od razu zbija ciśnienie na turbinie do 1850-1900 + zauważyłem, że po dłuższej jeździe z górki potrafi zejść na czerwone pole, tj. poniżej 800hPa).


Przyjmując, że przepływomierz jest w 100% sprawny, co może powodować takie zachowanie ?


P.S. Komputer pokazuje tylko błąd dodatkowej pompy płynu chłodzącego (9C77)


Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.


@edit

Zrobiłem dziś air mass test w ista: - Co oznaczają wartości TV60/TV65/TV70? Od czego zacząć? Podmienić zawór podciśnienia od egr z tym od poduszek?

551417fc77de1932db9373ace2ded464.jpg

09b02d520e74fecb19e1ce9fd6d1ef79.jpg

7d8a29612fa1254bf5b683ee00e7bc2d.jpg

Opublikowano
Czesc. Odepnij przewód podcisnienia EGR i przejedz sie, zobaczysz czy jest jaka kolwiek poprawa. Egr ma duzy wplyw na działanie przepływki.
Opublikowano
Czesc. Odepnij przewód podcisnienia EGR i przejedz sie, zobaczysz czy jest jaka kolwiek poprawa. Egr ma duzy wplyw na działanie przepływki.

 

Cześć, dzięki za odpowiedź.

Robiłem już taki test - odpiąłem przewód podciśnienia, zaślepiłem go i podłączyłem inpe - bez zmian - przepływka i turbina zachowywały się tak samo, jak z podłączonym przewodem.

Opublikowano

Ok, czyli przepływke i zawór EGR możemy wyeliminować. Wiesz coś na temat turbo? Czy było regenerowane itp? Przyjrzałbym się niej bardziej lub sterownikowi turbiny jako że jest sterowane elektrycznie. Czasami te sterowniki padały. Raczej nie ma już nic innego co mogłoby powodować takie rzeczy. Ew spróbuj jeszcze wyjać map sensor z kolektora i przeczyścić go czyms, ale wątpie aby w nim był problem.

Była bodajże opcja w funkcji diagnostycznej w ISTA test nastawnika turbiny

Opublikowano
Ok, czyli przepływke i zawór EGR możemy wyeliminować. Wiesz coś na temat turbo? Czy było regenerowane itp? Przyjrzałbym się niej bardziej lub sterownikowi turbiny jako że jest sterowane elektrycznie. Czasami te sterowniki padały. Raczej nie ma już nic innego co mogłoby powodować takie rzeczy. Ew spróbuj jeszcze wyjać map sensor z kolektora i przeczyścić go czyms, ale wątpie aby w nim był problem.

Była bodajże opcja w funkcji diagnostycznej w ISTA test nastawnika turbiny

 

Z turbiną jest ciekawa sprawa - była wymieniana w warsztacie (podobno pochodzi z rozbitka, przejechała 150tys km). Od początku gorzej pracowała, ale na stole wszystko było idealnie (wtedy nie miałem kabla i możliwości sprawdzenia parametrów). Przejechała od tamtej pory (połowa 2018r) 25tys km.

Map sensor z kolektora był wyjmowany i czyszczony podczas wymiany kolektora ssącego.

W ISTA sprawdzałem pracę nastawnika - wygląda na sprawny - przesuwa się o 10mm bez zacięć.

Turbo na pewno będę demontował i wyślę do sprawdzenia - przecieka olej.W miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką było trochę oleju - wymieniłem uszczelkę nr 7, ale nic to nie dało - po tygodniu od wymiany znowu się tam zgromadził.

e2bce14708e381d72c6320143633d42e.jpg

Opublikowano

W Exhaust-gas recirculation ustawiłem Set value: EGR matching na 86.0 mg/stroke air.

Poniżej zrzut po zrobieniu air-mass system test - brak różnicy :(

8ed36bf898ebda944098e012fef400a1.jpg


P.S. - zmieniła się za to strona z podsumowaniem - nie wykazuje błędu EGR'a:

442da206d5fd48abe2d3713da423d342.jpg


@EDIT 14.04.2020


Mechanik, po przejechaniu się samochodem stwierdził, że wszystkiemu winna jest skrzynia (argumentował to też tym, że nie pojawiają się żadne błędy) - cytując : "skrzynia wysyła sygnał do silnika, aby ten obciął doładowanie turbiny ze względu na uszkodzenie skrzyni".

Po przełączeniu na tryb Manual i spięciu lockup'a, turbina pracowała jak należy (w INPIE wartości aktualne pokrywały się z wartościami żądanymi).

Zauważyłem też, że samochód wchodzi w wibrację w zakresie obrotów 700 - 1000. Czyżby kolejny objaw zużycia skrzyni?

Poniżej zrzut z ISTA, który utwierdził mechanika w przekonaniu, że skrzynia "do roboty" (wartości powinny być jak najbliżej 0)

5ada985eab8215dcdcacff9efa4d55d8.jpg


Co z tym robić?

P.S. Pytałem nt. wariowania wartości na przepływomierzu - według niego jest to całkowicie normalne, póki nie pokazują się żadne błędy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.