Skocz do zawartości

Kilka pytań w sprawie pierwszego BMW w rodzinie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A więc sprawa tyczy sie 740d:

-czy warto lać olej Fusch 5W-40, bo po opakowaniu wydaje mi się, że był rozlewany gdzieś w POlsce i co ile go najlepiej wymieniać?

-jakie stacje z ON polecacie?

-na co zwrócić uwagę po zakupie autka, co jest czułym miejscem tego pojazdu, coż warto wymienić?

-Napęd rozrządu paskiem, czy łańcuchem, jak z terminami?

 

A teraz kilka spostrzeżeń:

Jesli chodzi o samą jednostkę to jakoś nie mogę sie dopatrzyć turbodziury, w końcu są tam dwie turbosprężarki o zmiennej geometrii łopat, a max osiaga juz przy 1750obr, jedyna zwloka jaką dostrzegłem to w działaniu automatu, ktory ułamek sekundy musi pomyśleć i tu tez jest moje pytanie: Czy to jest zupełnie nowa skrzynia stworzona do tego silnika, czy też z modelu 750? Czy warto w poxniejszym czasie lekko podnosić moc, czy tez skrzynia bezpiecznie przenosi 560Nm i nic wiecej?

 

Z góry dziekuje i proszę z początku o wyrozumiałość, gdyż wcześniej nie miałem stycznosci z marką

pozdr

Przemek

Opublikowano

Ja preferuje SHELL paliwa...Diesel extra....V-Power'a nie leje, gdyż brak jakiejkolwiek zauważalnej różnicy.

 

Olej? Nie lepiej wlać Mobila lub Castrola? Ja u siebie w dieselu 2,5tds mam Mobil SuperSync 0w40. Bardzo przyjemny i spłenia wymagania BMW.

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
Ja preferuje SHELL paliwa...Diesel extra....V-Power'a nie leje, gdyż brak jakiejkolwiek zauważalnej różnicy.

 

Olej? Nie lepiej wlać Mobila lub Castrola? Ja u siebie w dieselu 2,5tds mam Mobil SuperSync 0w40. Bardzo przyjemny i spłenia wymagania BMW.

 

Oki, ale taki olej leje fabryka, wiec chyba najlepszy! Co do Mobila to mimo używania go w poprzednim aucie (5W-50) także supersyn, silnik po przebiegu 200tys już nosi spore ślady zużycia, mimo dbania o auto!

Ale podobno problem lezy w tym gdzie dany olej jest rozlewany, bo jesli w Polsce to może być nawet i Motul, a i tak będa "gluty"

Zapomniałem sie tez spytac o przycisk DSC, to jest kontrola trakcji czy tez ESP, bo puki co nie znam terminologii BMW w tych sprawach?

Jeszcze jest na desce taki jeden przycisk (jakby pod zegarami, na prawo od kolumnykierowniczej) z przekrojem opony i wykrzyknikiem, cóż to?

Opublikowano

DSC to trakcja i stabilnosc razem.

 

oto tekst z manuala:

 

Automatic Stability Control plus

Traction (ASC+T)/Dynamic

Stability Control (DSC)*

These systems help provide additional

dynamic stability, particularly when accelerating

and cornering.

The DSC system enhances the benefits

of the ASC+T. In addition to optimizing

vehicle stability and traction when accelerating

or starting from a standstill,

another benefit is realized in cornering

stability. Of course, this is subject to the

limits imposed by the laws of physics.

The system activates automatically

each time you start the engine.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

ale nie wciskaj tego dsc :) bo przycisk sluzy tylko do wylaczenia :) jak sie swieci to dsc nie jest aktywne

 

standardowo jest to wlaczone, to jest system kontroli trakji, sterownie obiema osiami w razie wykrycia poslizgu (przyhamowuje)

 

a asc+t ma sterowanie tylko tylna osia

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
jeżeli olej ja osobiście polecam castrol jeździłem na nim wszystkimi BMw jakie miałem i nic sie nie działo az kolei wczoraj, pan przyprowadził do mnie E 46 która jest na fuchsie z przebiegiem 98 tyskm i motor klekocze na panewkach zobaczymy jak rozbiore czy to wina oleju czy co inne
BMW sie nie psuje
Opublikowano
ale nie wciskaj tego dsc :) bo przycisk sluzy tylko do wylaczenia :) jak sie swieci to dsc nie jest aktywne

 

standardowo jest to wlaczone, to jest system kontroli trakji, sterownie obiema osiami w razie wykrycia poslizgu (przyhamowuje)

 

a asc+t ma sterowanie tylko tylna osia

 

Wiem, wiem, przerabioalismy to przy kupnie Vectry, nacisnęłiśmy TC w dechei koła piszczały, właściciel zakłopotany twierdził, że nie wie czemu nie działa i spuścił z ceny:) Okazało sie oczywiscie, ze jest jak mówisz, tge systemy są włanczane od razu po uruchomieniu pojazdu, a przyciskiem można je wyłączyć!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.