Skocz do zawartości

Montaż relingów


bleumannis

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem już po :) Trudność zadania oceniam na * \***** czyli prościzna.

Model E71 ma już przygotowane otwory i nie trzeba ściągać podsufitki. Całość zajęła mi 2h z czego 30min na montaż uszczelki do listwy. Tu faktycznie trzeba uważać żeby ją właściwie "przewlec" przez otwory.

Ważne tez żeby mieć odpowiedni Torx z otworem.


086d4fca9d9908c1med.jpg

07737583a1ac1e34med.jpg


Krótka instrukcja:


1. Przygotować listwy z otworami poprzez przewleczenie uszczelek. Przeciąganie uszczelki przez listwę powinno iść gładko, jeśli jest opór to znaczy, że trzeba próbować w inny sposób.

2. Istniejącą listwę w dachu (bez otworów) najlepiej podważyć od strony szyby przedniej. Trzeba lekko odchylić uszczelkę. Listwa jest na kilku zatrzaskach.

3. Po wyjęciu listy polecam oczyścić zagłębienie. Istniejące zatrzaski można zamienić na nowe z zestawu. Ja pozostawiłem istniejące.

4. W celu dostania się do gwintu należy usunąć zaślepki poprzez podważenie kołka.

5. Montujemy nową listwę z otworami. Dociskamy listwę tak żeby wpadła w zatrzaski.

6. Nakładamy reling w odpowiednie otwory i przykręcamy Torx. Nakładamy maskownice.


Założyłem oryginalny zestaw BMW- wyszło 1800zł po rabacie i faktycznie wszystko ładnie spasowane. Nie wiem jak z relingami z aliexpress. Ja wolałem nie ryzykować :)

Edytowane przez bleumannis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz kolego coś więcej opisać szczególnie jeżeli chodzi o nie demontowanie sufitu. Domyślam się, że odchylałeś ją, tak?

Napisz co i jak bo ja u siebie będę wymieniał z chromu na shadow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas całego procesu montażu relingów samochód był cały czas zamknięty. Nie ma potrzeby ruszania podsufitki, gdyż w dachu jest przygotowany gwint do którego wkręca się śruby.

Natomiast jeśli chodzi o kolor relingów to są dostępne dwa kolory: srebrny i czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z trochę innej beczki. Do oryginalnych relingów polecam oryginalne belki dachowe (takie jak tu https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/03_3151-wspornik-relingow/i50901/kL/sA/r2008/m10) , mam takie uchwyt ładnie dopasowany do profilu relingu oraz nośność 100 kg - czyli nośność katalogowa dachu. Jak szukałem dla siebie belek to akcesoryjne (tj np. thule, aguri itp.) mają nośność 70-75kg. Co prawda te oryginalne najpiękniejsze nie są ale są solidnie wykonane. Dodatkowo jeśli ktoś planuje dużo jeździć z belkami i boxem dachowym to polecam by wyciszyć/wytłumić dach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.