Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od niedawna posiadam E60 525d DPF automat w wersji 163km (podobno obniżona moc z 177km wychodziła na rynek belgijski). Niepokoi mnie dość wysokie spalanie jak na mój styl jazdy czyli w większości cykl mieszany + dość spokojna jazda). Silnik się nie dogrzewał więc wymieniłem termostat głowny + egr. Po około 400km spalanie wg komputera wynosiło 11.5l przed wymianą termostatów natomiast teraz po wymianie pokazuje 9.5l po 115km. Silnik łapie temperature 89-91 stopni w około 7-8min. Razem z termostatami wymieniłem filtr powietrza (był brudny, cały czarny), separator oleju w odmie, uszkodzone świece, wyczyściłem EGR oraz zaślepiłem klapki wirowe w kolektorze. Korekcję wtrysków raczej w normie, tylko jeden w inpie pokazywał trochę powyżej 1 a reszta w granicach 0.2 - 0-4. Na biegu jałowym wskazówka od obrotów ma delikatne drgania. Mimo wszystko silnik moim zdaniem dalej pali zbyt dużo. Jakieś sugestie?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Gdzie to spalanie liczysz? Po mieście, w trasie? Kasujesz przed wyjazdem? I ile realnie, mierzone na stacji między tankowaniami do pełna (litry zużyte / km rzejechane)?

Błedy masz jakieś, czy jeszcze nie sprawdzałeś? Jakie parametry ma DPF?

Opublikowano

Spalanie sprawdzane wg komputera w samochodzie. Jeżdżę cały czas na tych samych odcinkach - około 15 km. 60% trasa 40% okoliczne wioski. Niedawno zatankowałem do pełna i zresetowałem licznik kilometrów więc jak dojadę do 200 kilometra i dotankuję to już będzie jakiś realny podgląd.

Co do błędów to z tego co patrzyłem tydzień temu po wymianie tych rzeczy co napisałem w poście wyżej to żadnych nie było, ale jak wrócę dziś z pracy to podłączę kompa. Co do DPF to jak te parametry sprawdzić? Jestem trochę zielony jest to mój pierwszy diesel

Opublikowano
Mi na zegarach pokazuje ze spala 12.5-13 litrow, a faktycznie wychodzi 9-10 :) ostatnio zrobilem okolo 660 km(zalane do pelna bylo) zalalem znowu do pelna i weszla 62 czy 63 litry. jakos tak to bylo.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czego Ty się spodziewasz, ale na odcinkach po 15km gdzie połowę samochód się nagrzewa raczej dużo lepszego wyniku nie osiągniesz.


DPFa nie wiem czy w inpie można sprawdzić, ale ISTA pokazuje ciśniania przed i po w stosunku do normy. Ale jak cały czas na takich odcinkach śmigasz to nawet nie ma się jak przepalić, a zawalony może być, bo na niedogrzanym jeździłeś przed wymianą termostatów - a wypala się tylko w temperaturze roboczej.

Opublikowano
Skoro tak to teraz mam dylemat czy pozbyć się tego dpf. Do najbliższej ekspresówki mam aż 100km więc trochę daleko. Panowie jak ewentualne usunięcie dpf + mały chiptuning na około 200km wpłynie na spalanie, ogólna pracę silnika, podzespoły? Samochód na tym ucierpi czy tylko moje sumienie? I jak wyglądają konsekwencje prawne takiego zabiegu?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trzeba było sobie benzynę kupić, a nie teraz kombinować z usuwaniem :duh:


A jak usuniesz licz się z konsekwencjami, bo wygląda, że w końcu się biorą za śmierdziele:

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/590850,filtr-dpf-samochod-silnik-diesla-przeglad-badanie-techniczne-mandat-kara-wycinanie-rzad.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.